جدول شرح در متن از چه زمانی ابداع شد ؟ + تاریخچه

جدول یاب: جدول شرح در متن نوعی از جدول کلمات متقاطع است که  فاقد خانه های سیاه داخل جدول بوده و به جای آن شرح سوالات جدول در داخل آن قرار گرفته است و به همین دلیل راحتی در دسترسی به شرح سوالات مورد توجه واقع شد و به سرعت در بین کشورهای اروپایی طرفدار پیدا کرد.

شرح در متن آنلاین
شرح در متن آنلاین

 

جدول شرح درمتن اغلب به عنوان جدول متقاطع اسکاندیناوی نامیده می شود هرچند بسیاری نیز اعتقاد دارند که سوئدی ها مبدع این نوع جدول بوده اند.

در ایران نیز این جدول در ابتدای دهه ۵۰ هجری در مجلات اختصاصی جدول منتشر شد در آن هنگام به دلیل عدم توانایی صفحه بندی رایانه ای ، با وجود استقبال زیاد طرفداران این نوع جدول نشریات مجبور بودند تعداد کمتری از این نوع جدول را در صفحات خود منتشر کنند زیرا که برای صفحه بندی این نوع جدول مجبور بودند از یک نفر خوشنویس برای تونویسی خانه های جدول استفاده کنند و سپس عکس آن را در صفحه نشریه منتشر کنند. به همین دلیل ابتدا این نوع جدول در ایران، جدول تونویسی نامیده می شد.

همین دشواری ها موجب شد روزنامه ها از این نوع جدول استقبال نکنند و همچنان از جدول کلمات متقاطع یا کلاسیک استفاده کنند. ولی امروزه اکثر صفحات نشریات جدولی مملو از این نوع پرطرفدار جدول است و با ابتکار طراحان جدول انواع مختلفی از این نوع جدول به صورت ها ترکیبی با سایر انواع جدول ایجاد گردید که از آن جمله می توان به شرح درمتن درهم ، شرح درمتن ابجد ، شرح درمتن معکوس ، پازل شرح در متن، کلاسیک در شرح در متن و … اشاره کرد.

وب سایت «جدول یاب» برای اولین بار با طراحی شکیل در یک سایت فارسی زبان جدول «شرح در متن» را برای دوستداران این سرگرمی مفید در سایت قرار گرفته است. جدول های شرح در متن سایت جدول یاب تماما طراحی شده توسط طراحان خبره است. این جدول ها توسط مجلات پر مخاطب «کلبه سرگرمی» و «کولاک» پشتیبانی می شوند.

جدول های شرح در متن سایت جدول یاب دارای امتیاز هستند. تیم طراحی جدول سایت جدول یاب، با توجه به  نوع جدول، آنها را به ترتیب از آسان تا سخت درجه بندی کرده و برای حل هر جدول زمان خاصی را در نظر گرفته اند.

این جدول ها با شیوه خاصی امتیاز دهی و با توجه به زمان تعیین شده توسط کاربران حل می شود و در پایان امتیاز هر کاربر بلافاصله برای او محاسبه می گردد.

برای حل جدول های شرح در متن موجود در سایت جدول یاب کافیست وارد سایت شده و عضویت خود را با یک ایمیل در آن به ثبت برسانید. سپس از طریق منوی «حل جدول» وارد بخش «شرح در متن» شده و هر کدام از جدول ها را که علاقه دارید، انتخاب کنید. جدول های شرح در متن سایت بر حسب تاریخ طبقه بندی شده اند.

پیشنهاد می شود برای آشنایی سوالات، در ابتدا از جداول «آسان» آغاز کنید و سپس سراغ حل جدول های سخت بروید. نکته مهم در حل این جداول مدیریت زمان است. چرا که برای حل هر جدول، زمان خاصی تعیین شده است.

در پایان چنانچه زودتر از زمان معین، جدول حل شود: به ازای هر ۵ ثانیه، کاربر یک امتیاز اضافه می گیرد. و اگر حل جدول بیشتر از زمان تعیین شده طول کشید: به ازای هر ۵ ثانیه، یک امتیاز کسر می شود. بنابر این توصیه می شود زمان را در حل این جدول هدر ندهید و ابتدا سوالاتی را که بلد هستید حل کنید….

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا