جدیدترین تصاویر از شهر آخرالزمانی بیروت + جدیدترین اخبار از انفجار بیروت

در این مطلب از جدولیاب ، جدیدترین تصاویر از شهر آخرالزمانی بیروت و همچنین توضیحاتی تکمیلی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. عصر روز گذشته سه شنبه ۱۴ مرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی ، انفجار مهیبی در بیروت پایتخت لبنان اتفاق افتاد! شکل این انفجار که شبیه به انفجار بمب ‌های اتمی بوده است، محدوده‌‌ ی عظیمی را تخریب کرده است! در واقع شیشه ‌های ساختمان‌ هایی که در فاصله ‌ی چندین کیلومتری این انفجار واقع شده‌ بودند، تماما نابود شدند.

کشتی روسوس rhosus (با پرچم مولداوی) در ۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۳ میلادی با محموله ۲۷۵۰ تنی نیترت آمونیوم از بندر باتومی گرجستان به بندر بیرای موزامبیک در حرکت بوده است که دچار نقض فنی می شود و گارد ساحلی لبنان آن را توقیف می کند! ولی نه صاحب کشتی و نه صاحب بار ۷ ساله که دنبال کشتی خود را نگرفته اند!

لبنانی ها هم بار آن را به خاطر خطرناک بودن در یک انبار ذخیره می کنند که ظاهرا انبار منفجر شده است! جالب اینکه چند نفر خدمه کشتی آزاد می شوند، ولی دو نفر را تا مدت ها روی عرشه کشتی نگه داشته بودند که البته با رای دادگاه آن ها هم آزاد شده اند و لبنانی ها مانده اند با ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیاک!

احتمال داده می شود که شروع آتش ‌سوزی، از اتصال برق بوده است که در نهایت به انفجار مواد نیترات ختم شده است! این انفجار در نزدیکی دفتر روزنامه Daily Star و در نزدیکی منزل سعد حریری در شهر لبنان بوده است. در این میان، نخست ‌وزیر لبنان تایید کرده است که این انفجار در واقع از یک انبار خطرناک در بندر بیروت بوده است که آمونیوم نیترات مصادر شده از یه کشتی در آنجا قرار داشته است!

این انفجار بزرگ، خسارت زیادی را به کشور لبنان وارد کرده است. انفجار بیروت تاکنون بیش از ۷۰ کشته بر جای گذاشته است و بیش از ۳۷۰۰ نفر تاکنون زخمی و راهی بیمارستان ‌ها و مراکز درمان شده اند. البته این آمار، لحظه به لحظه در حال افزایش است و از سوی دیگر صدای انفجار به قدری شدید بوده است که برخی از مردم برای مدتی شنوایی خود را از دست داده بودند!

براساس اخبار منتشر شده، این حادثه حاصل انفجار ۲۷۰۰ تُن آمونیوم نیترات بوده است! اگر عدد ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم تایید شود، قدرت انفجاری آن معادل ۱۱۰۰ تن TNT می باشد که معادل یک سیزدهم قدرت انفجار بمب اتم Little boy در هیروشیما بوده است!

در ادامه و شب گذشته ، وزیر بهداشت لبنان درخواست کرد هر کس که م یتواند بیروت را ترک کند! بقایای انفجار می تواند اثرات مرگبار داشته باشد…

در ادامه تصاویری از لحظه انفجار بزرگ در بیروت را از دریچه دوربینی خواهیم دید که مشغول فیلمبرداری از یک عروسی بوده است!

 

عکسی از میزان نابودی بندر بیروت!

این تصاویر ماهواره ‌ای توسط Airbus DS ، منظره‌ ای از بندر بیروت را در تاریخ ۲۵ ژانویه و ۵ اوت نشان می ‌دهد! یک روز پس از انفجار که شهر ویران شده است.

انفجار بیروت

عصر دیروز (سه شنبه) انفجار عظیمی بیروت را لرزاند، انفجاری که شدت آن نه فقط در کشور لبنان بلکه در قبرس در ۲۴۰ کیلومتری لبنان نیز احساس شد.

به گزارش فرارو، انفجار بیروت که در بندر این شهر روی داد یکی از شدیدترین انفجارهای تاریخ جهان بشمار می رود به حدی که برخی رسانه های از این انفجار به عنوان هیروشیما و ناکازاکی دوم یاد کردند.

شدت انفجار بیروت به حدی بوده که مرکز لرزه نگاری اردن اعلام کرده که نیروی انفجار بندر بیروت معادل نیروی زلزله‌ای با قدرت ۴٫۵ ریشتر بوده است.

حسان دیاب نخست‌وزیر لبنان از اولین مقامات لبنانی بود که به رغم زخمی شدن همسر و دخترش، به سرعت خود را به محل انفجار رساند و از نزدیک موضوع را پیگیری و دستورات لازم را برای کمک به مجروحان و حادثه دیدگان در سر صحنه اعلام کرد؛ دیاب همچنین سه روز عزای عمومی در لبنان اعلام کرد.

حمد حسن وزیر بهداشت لبنان نیز بامداد امروز آمار جدید تلفات انفجار مهیب بندر بیروت را ۱۰۰ کشته و تعداد زخمی ها را نیز بیش از ۴ هزار نفر اعلام کرد.

وزیر بهداشت لبنان تاکید کرد که هنوز بسیاری از قربانیان انفجار، مفقود هستند و مردم برای پیدا کردن آشنایان خود به اداره حوادث غیر مترقبه بیروت رجوع می کنند.

نخست وزیر لبنان در اظهاراتی دیگر اعلام کرد که در انفجار مهیب بندر بیروت ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم منفجر شده است.

قاضی مروان عبود، استاندار بیروت نیز با اشاره به اینکه نیمی از این شهر در اثر انفجار آسیب دیده یا ویران شده، گفت: انفجار بیروت شبیه به انفجار هیروشیما و ناکازاکی بود.

استاندار بیروت اعلام کرد که ۳۰۰ هزار نفر از مردم این کشور در اثر انفجار سه شنبه شب بیروت بی خانمان شدند.

وی همچنین گفت که این انفجار بین ۳ تا ۵ میلیارد دلار خسارت در پی داشته است.

از سوی دیگر وزیر اقتصاد لبنان هم با بیان اینکه سیلوی ذخیره گندم در بندر بیروت بر اثر انفجار از بین رفته است، اعلام کرد که ذخیره کافی در اختیار داریم و برخی کشتی ها هم حامل گندم هستند.

وی همچنین اضافه کرد که لبنان ذخیره کافی برای حداقل یک ماه دارد و دولت تلاش می کند تا مواد غذایی بیشتری ذخیره کند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا