جزئیات اعدام محمود موسوی مجد متهم به جاسوسی از سردار سلیمانی برای اسرائیل و آمریکا

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره جزئیات دستگیری محمود موسوی مجد متهم به جاسوسی از سردار سلیمانی برای اسرائیل و آمریکا خواهیم داشت! با ما همراه باشید. غلامحسین اسماعیلی ، سخنگوی قوه قضائیه درباره دستگیری محمود موسوی مجد ، متهم به جاسوسی از سردار قاسم سلیمانی برای اسرائیل و آمریکا توضیحات جدید اراده کرد.

غلامحسین اسماعیلی ، سخنگوی قوه قضائیه در حاشیه مراسم معارفه رئیس سازمان زندان‌ ها در جمع خبرنگاران درباره پرونده سید محمود موسوی مجد بیان کرد: ” این پرونده مربوط به سال ۱۳۹۷ شمسی و ۱۳۹۸ شمسی می باشد و متهمین دیگر پرونده را حضور ذهن ندارم. حکم این شخص صادر شده است و قطعیت پیدا کرده است.

دستگیری موسوی مجد ربطی به حادثه تروریستی شهادت سردار سلیمانی ندارد.

در سنوات قبل به لحاظ ارتباطی که با این مجموعه داشته است، اطلاعاتی در حوزه دفاعی و نظامی ما به ویژه در ارتباط با وزارت دفاع و نیروی قدس سپاه و تردد‌ها و اقامت ‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در سال ‌های ۱۳۹۶ شمسی و ۱۳۹۷ شمسی را به سرویس سیا و موساد داده است. ارتباط این جاسوس به لحاظ اینکه مقیم سوریه بوده است و خانواده وی مقیم سوریه هستند، در همان کشور با نیرو‌های مستشاری ایران بوده است و اطلاعاتی را از حوزه فعالیت آنها و وزارت دفاع جمع ‌آوری می ‌کرده است و به دشمن می داده است. “

لازم به بیان است برخلاف آنچه در برخی رسانه ‌ها گمانه ‌زنی می‌ شود، محمود موسوی مجد نظامی یا پاسدار نبوده است و همچنین جزو نیرو‌های بسیجی که بصورت داوطلب عازم سوریه می ‌شدند، نیز نیست! محمود موسوی مجد پیش از انقلاب و در سنین کودکی همراه با خانواده خود از ایران خارج شده است و بزرگ ‌شده کشور سوریه است.

وی در سوریه با برخی مستشاران ایرانی ارتباط می ‌گیرد و به عنوان راننده مشغول به‌ کار می ‌شود و در پوشش راننده ، اطلاعاتی که به ‌دست می ‌آورد را به سرویس اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا می ‌فروشد! او در قبال این اطلاعات ماهانه ۵ هزار دلار از این سرویس‌ ها حقوق دریافت می ‌کرده است!

زمان دستگیری محمود موسوی مجد ، ۲۶ ماه قبل بوده است و پرونده وی ارتباطی به ترور سردار حاج قاسم سلیمانی ندارد. او همان ۲۶ ماه قبل توسط نیرو‌های حزب ‌الله لبنان، که اشراف ویژه‌ ای روی سرویس موساد دارد، شناسایی و دستگیر می شود و به ایران تحویل داده میشود و از آن زمان در بازداشت به سر می‌ برد.

لازم به بیان امروز ۳۰ تیر ماه سال ۱۳۹۹ شمسی ، محمود موسوی مجد که به جرم همکاری با سازمان جاسوسی سیا و موساد به اعدام محکوم شده بود، به دار مجازات آویخته شد.

لازم به یادآوری است موسوی مجد در تاریخ ۱۸ مهر ماه سال ۱۳۹۷ شمسی بازداشت شد و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهامات انتسابی وی رسیدگی و در تاریخ ۳ شهریور ماه سال ۱۳۹۸ شمسی حکم اعدام وی را صادر کرد که با اشکال و ایراد دیوان عالی کشور حکم دوباره به محکمه بازگشته و دادگاه بار دیگر در تاریخ ۴ اسفند ماه سال ۱۳۹۸ شمسی بررسی مجدد پرونده حکم اعدام وی را تأیید و دوباره پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال کرد و  این حکم در دیوان عالی کشور نیز تأیید شد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا