جزئیات ساخت فیلم جوکر ۲ با بازی واکین فینیکس

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره جزئیات ساخت فیلم جوکر ۲ با بازی واکین فینیکس خواهیم داشت! با ما همراه باشید. فیلم آمریکایی جوکر به نویسندگی، تهیه‌ کنندگی و کارگردانی تاد فلیپس بدون هیچ شک و تردیدی یکی از بهترین فیلم ‌های سال ۲۰۱۹ میلادی بود!

شخصیت جوکر یکی از محبوب ‌ترین شخصیت ‌های دنیای کمیک بوک‌ ها و کتاب‌ های مصور است که در چند دهه اخیر بارها فرصت حضور در فیلم‌ ها و انیمیشن‌ های سینمایی و سریالی را داشته است و مجموعه جذابی از بازیگران وظیفه هنرنمایی در نقش آن را برعهده داشته ‌اند. اما بدون هیچ شک و تردیدی فیلم جوکر که تابستان سال گذشته اکران شد، متفاوت ‌ترین و جذاب ‌ترین اقتباسی بوده است که حداقل تا امروز از این شخصیت دوست ‌داشتنی انجام شده است و هواداران بسیاری دارد.

فیلم جوکر نامزد یازده جایزه اسکار شدهو دو جایزه را تصاحب کرد و به پرفروش ‌ترین فیلم با رده ‌بندی سنی بزرگسال در جهان تبدیل شد! موفقیت باورنکردنی فیلم جوکر تنها در زاویه نگاه تماشاگران خلاصه نمی ‌شود و منتقدان بسیاری هم این فیلم را دوست داشته ‌اند.

هنرنمایی تحسین ‌برانگیز واکین فینیکس در نقش آرتور فلک نه تنها جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای او به همراه داشت، بلکه یک بار دیگر این حقیقت انکارناپذیر را ثابت کرد که او یکی از بهترین بازیگران دوران معاصر هم لقب می ‌گیرد.

اما در این بین، این سوال مطرح می شود که آیا فیلم جوکر ۲ ساخته خواهد شد؟

تاد فیلیپس، کارگردان فیلم جوکر، تا پیش از اکران این فیلم و با حضور در تورهای تبلیغاتی و مصاحبه ‌های مطبوعاتی چندان از لزوم ساخت فیلم جوکر ۲ صحبت نمی کرد! اما موفقیت تاریخی فیلمی که تنها با ۶۰ میلیون دلار بودجه ساخته شد و بیشتر از یک میلیارد دلار فروش جهانی را تجربه کرد، حتی کارگردان فیلم را هم هیجان‌ زده کرد تا درباره توسعه فیلم جوکر ۲ پیشنهاداتی را مطرح کند.

در ادامه و زمانی که مقالات و گزارش ‌های متعددی درباره ساخت فیلم جوکر ۲ مطرح شد، هیجان بی ‌نظیری زیر پوست هواداران این فیلم جریان پیدا کرد که عوامل فیلم را مجبور به واکنش کرد. تاد فیلیپس درباره ساخت این فیلم می‌ گوید: ” ما هرگز قراردادی برای ساخت فیلم جوکر ۲ نداشته ‌ایم و فعلا تماسی هم با ما قرار نشده است. “

با توجه به گفته ‌های کارگردان فیلم جوکر ، احتمال ساخت دنباله این فیلم چندان زیاد نیست! اما دلیل ساخته ‌نشدن فیلم جوکر » فقط انجام ‌نشدن مذاکرات با عوامل فیلم نبوده ست و دلیل بسیار زیادی دارد. شاید مهم ‌ترین دلیل ساخته‌نشدن این فیلم آن است که تاد فیلیپس و همکاران وی فیلم جوکر را برای یک قسمت آماده کرده بودند و فیلمنامه فیلم هرگز به شکلی طراحی نشده بود که توانایی دنبال ‌کردن آن برای قسمت ‌های بعدی فراهم شود.

اما هنوز هم احتمال ساخت این فیلم وجود دارد.

اگر استودیوی برادران وارنر به ساخت فیلم جوکر ۲ چراغ سبز بدهد و تاد فیلیپس به عنوان کارگردان و اسکات سیلور به عنوان نویسنده فیلمنامه بازگردند، حداقل دو سال دیگر تا ساخت فیلم جوکر ۲ فاصله داریم! از آنجایی که فیلم جوکر ارتباطی با سایر شخصیت‌ های کمیک بوکی مانند بتمن یا سوپرمن نداشت و دنیای ویژه خود را دنبال می ‌کرد، ساخت آن زمان کمتری برد.

شاید جالب باشد بدانید فیلم جوکر ، به دلیل ارزش درامی داستان خود چندان از جلوه‌ های ویژه یاری نگرفت و با بودجه اندک ۶۰ میلیون دلاری ساخته شد. ساخت این فیلم تنها سه ماه زمان نیاز داشت! اما با شیوع ویروس کرونا و تغییراتی که در نگرش استودیوهای سینمایی ایجاد شد، احتمالا به این زودی ‌ها خبری از فیلم جوکر ۲ نیست و شاید هرگز آن را تماشا نکنیم.

با این حال اخبار، شایعات و تحلیل‌ های سینمایی نشان می ‌دهد که این فیلم دیر یا زود در دست توسعه قرار می ‌گیرد و هواداران سینما می ‌توانند از تماشای ادامه داستان زندگی افسرده آرتور فلک لذت ببرند.

به تازگی هالیوود ریپورتر در گزارشی جدید نوشته است کمپانی برادران وارنر از ابتدا تمایلی به تهیه این پروژه نداشته است! حتی توبی امریش ، مدیر این کمپانی بودجه فیلم را کاهش داده است تا تاد فیلیپس از ساخت جوکر منصرف شود؛ اما وقتی تاد فیلیپس اصرار کرد، نیمی از فیلم را به کمپانی ‌های دیگر فروختند. تاد فیلیپس در نهایت، جوکر را ساخت و این فیلم به یک پدیده فرهنگی تبدیل و نامزد دریافت یازده جایزه اسکار شد و توانست بیش از یک میلیارد دلار در جهان بفروشد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا