جزئیات ساخت فیلم سینمایی غیبت موجه با بازی میترا حجار و ابوالفضل پورعرب + خلاصه داستان

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره جزئیات ساخت فیلم سینمایی غیبت موجه با بازی میترا حجار خواهیم داشت! با ما همراه باشید. در آستانه برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر و پس اعلام لیست فیلم های نهایی شرکت کننده در داوری این رویداد، تعدادی از فیلم ها مشکل ممیزی را سد راه ورود فیلم هایشان به جشنواره دانستند و از واژه توقیف استفاده کردند.

دست اندرکاران فیلم غیبت موجه به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی هم با ادعای اینکه شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی مانع حضور فیلم این فیلم در جشنواره فیلم فجر شده است، توسط روابط عمومی فیلم شان متنی را از قول میترا حجار بازیگر این فیلم منتشر کردند که در بخش هایی از  آن مطرح شده است که این فیلم به دلایل ناموجه توقیف شده است! در این متن آمده است: “این که فیلمی به دلیل نمایش دادن واقعیت ‌های جاری در سطح جامعه، امکان نمایش را از دست بدهد، هم تعجب آور است و هم تاسف آور! “

غیبت موجه طبق اعلام سازندگان فیلم، داستان راز آلود زنی را روایت می کند که در جامعه امروز ایران در جستجوی گمشده اش است، اما در هر مقطع از این جستجو با واقعیت هایی روبرو می شود که در یافتن گمشده اش مصمم تر می شود! در نهایت در میابند که غیبت گمشده اش موجه است و حاصل این جستجوها یافتن خودش بوده است! همچون سی مرغ عطار که در میابند سیمرغ خودشان هستند.

تدوین فیلم را مسعود فرجام برعهده دارد و پس از آن قرار است، حسین ابوالصدق غیبت موجه را طراحی صدا و صداگذاری کند. سازندگان این فیلم فرم حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را نیز پر کرده ‌اند.

عباس رافعی ، کارگردانی و تهیه ‌کنندگی این پروژه را برعهده دارد و فیلمنامه آن توسط منیژه صالح پناه به نگارش درآمده است. غیبت موجه در ادامه مضمون فیلم‌های عباس رافعی داستان رازآلود زنی را روایت می‌ کند که در جامعه امروز ایران در جستجوی گمشده ی خود است، اما در هر مقطع از این جستجو با واقعیت ‌هایی روبرو می ‌شود که در یافتن گمشده اش مصمم‌تر می‌شود در نهایت در می‌ یابد که غیبت گمشده ی خود موجه است و حاصل این جستجو‌ها یافتن خودش بوده است، همچون سی مرغ عطار که در می ‌یابند سیمرغ خودشان هستند.

ابوالفضل پورعرب، میترا حجار، علی اوجی، امیررضا دلاوری، حسن زارعی، سام نوری، زهرا میرزایی، آیسان کرمی، احمدرضا اسعدی، مهری آل آقا، احمد پورخوش، امیر شریعت، حسام شریفی، سعید درآینده، مهدیه گلستانی، سعید گمار، یاسین کلاته، اسماء حیدری، سامی سلیمانی، پیمان احمدزاده، فریدون روشنایی، ماه جبین حبیبی، پرستو رفیعی، مرضیه کوهی، پرهام نریمانی، دریا نثرزاده از جمله بازیگران فیلم سینمایی «غیبت موجه» هستند.

میترا حجار ، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر به عنوان نخستین بازیگر غیبت موجه انتخاب شده بود! فیلمبرداری فیلم غیبت موجه قرار است پس از شرایط بحرانی کرونا در کشور آغاز شود. بد نیست بدانید میترا حجار ، در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم خداحافظی طولانی به کارگردانی فرزاد مؤتمن نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:

” همچون سیمرغ عطار که در می ‌یابند، سیمرغ خودشان هستند. “

تعدادی از عوامل این فیلم که تاکنون حضورشان در این پروژه قطعی شده عبارتند از

دستیار اول و برنامه ریز: حمید شوریده ، طراح صحنه: محمد رضا میرزا محمدی ، طراح لباس: پردیس رافعی ، مشاور رسانه ‌ای: میلاد معتمدی فر ، طراح گریم: مهرداد قلی پور ، مدیر تدارکات: علی رستمی نیا .

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا