جزئیات عرضه اولیه سیمان آبیک

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره عرضه اولیه سیمان آبیک یا عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین خواهیم داشت! با ما همراه باشید. شرکت هلدینگ سیمان تامین در سه صنعت سیمان، ساختمان و حمل ونقل فعال است! این هلدینگ، ۴۵ شرکت فعال دارد که از این تعداد ۳۰ شرکت مدیریتی و ۱۵ شرکت غیر مدیریتی است ضمن اینکه از این تعداد ۲۶ شرکت این هلدینگ بورسی است.

سیمان آبیک ، بزرگ ترین شرکت سیمانی ایران و خاورمیانه است که به عنوان شرکت ایجادی سیتا محسوب می ‌شود. قیمت تمام شده این سهم در مجموعه ۱۰۰ تومان شناسایی شده است. آبیک تا سال گذشته زیان‌ ده بوده است که با تعیین تکلیف وام های ارزی، عایدی زیادی را نصیب شرکت کرده است.

در بخش فروش و کنترل هزینه ‌ها اقدامات بهینه‌ ای انجام شده است تا جایی که در سال ۱۳۹۸ شمسی این شرکت ۲۰۰ میلیارد تومان سود خالص و ۱۰۰ میلیارد تومان سود انباشته محقق کرده است.

سیمان آبیک در حال حاضر از آمادگی کامل برای پذیرش در بورس برخوردار است و درخواست پذیرش ارائه شده و در حال طی فرآیند تکمیلی است. پیش ‌بینی می‌ شود با بورسی شدن این مجموعه ارزش افزوده بسیار بالایی وارد مجموعه سیمان خوزستان و سیمان تامین شود.

شرکت سیمان آبیک در حالی که بناست به زودی وارد بازار سرمایه شود، توانست رکوردهای پیشین تحویل ماهانه سیمان و کلینکر را در صنعت سیمان کشور جابه‌ جا کند!

به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، آبیک با تحویل ۳۲۰,۵۱۴ تن سیمان فله و کیسه ‌ای و ۸۰,۵۴۵ تن صادرات کلینکر از بنادر جنوبی، رکورد جدیدی در تحویل ماهیانه سیمان و کلینکر در کل صنعت سیمان کشور توسط این شرکت به ثبت رسید. این موفقیت که با وجود محدودیت های شدید کرونایی و در آستانه ورود شرکت سیمان آبیک به عنوان بزرگ ترین تولید کننده سیمان کشور و منطقه به بازار سرمایه بدست آمده است، نشان دهنده ی عزم جدی مدیران و کارکنان متخصص و متهعد این مجموعه عظیم صنعتی در تحقق شعار جهش تولید و دستیابی به اهداف تعیین شده این شرکت است.

گفتنی است رکورد قبلی تحویل ماهیانه سیمان و کلینکر مربوط به خرداد ماه سال ۱۳۹۳ و با تناژ ۳۰۹,۲۵۱ تن سیمان فله و کیسه ای و ۹۰,۲۷۹ تن کلینکر و متعلق به سیمان آبیک بوده است!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا