جزئیات عرضه اولیه شرکت شیمی بافت

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره جزئیات عرضه اولیه شرکت پتروشیمی شیمی بافت خواهیم داشت! با ما همراه باشید. چندی پیش خبری مبنی بر عرضه اولیه شرکت شیمی بافت در فضای مجازی منتشر شد!

اما محسن شمس ، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ‌شیمی‌ بافت از عرضه اولیه سهام این شرکت در بازار سرمایه خبر داد و گفت: ” بزرگ ترین دوره تعمیرات (اورهال) شیمی بافت در آبان ماه سال جاری انجام خواهد شد. “

گفتنی است وپترو سهامدار اصلی شیمی بافت به شمار می ‌رود.

شیمی بافت که عمده فعالیت آن تولید MTBE برای پالایشگاه خلیج فارس می باشد، متعلق به گروه های شیمیایی است و از مهم ترین اهداف این شرکت برای فعالیت، حفظ کیفیت محصولات بر پایه استانداردهای جهانی می باشد. کیفیت محصولات شیمی بافت در سطح جهانی مورد تایید است و روند کیفی این شرکت حالت ایده آلی دارد.

شرکت پتروشیمی شیمی بافت ابتدا در سال ۱۳۷۳ شمسی تأسیس شد، سپس با هدف تولید محصول استراتژیک MTBE در سال ۱۳۷۸ شمسی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و به عنوان دومین شرکت تولیدکننده این محصول در کشور با ظرفیت ۴۵ هزار تن در سال ۱۳۸۱ شمسی به بهره برداری رسید. واحد دوم نیز با همان ظرفیت در سال ۱۳۸۵ شمسی به تولید رسید.

خوراک ورودی به این مجتمع شامل برش چهارکربنه (رافینیت ۱) و متانول و محصولات آن شامل متیل ترشیری بوتیل اتر (MTBE) به‌عنوان محصول اصلی و  برش چهار کربنه (رافینیت ۲) به عنوان محصول جانبی است. MTBE به عنوان ماده افزاینده عدد اکتان بنزین و دارای مزیت کامل تر نمودن احتراق بنزین نقش مهمی در کاهش قابل توجه آلاینده های خروجی از وسائل نقلیه دارد.

سایت دو این شرکت (شیمی تکس آریا سابق که در سال ۱۳۹۸ شمسی در شرکت شیمی بافت ادغام گردید) نیز در سایت ۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرماهشهر واقع گردیده که در سال ۱۳۹۲ شمسی به عنوان اولین و تنها تولید کننده متیل اتیل کتون (MEK) در ایران و خاورمیانه با ظرفیت اسمی ۵ هزارتن در سال آغاز به کار نموده است . MEK به عنوان یک حلال صنعتی تجاری مهم ، در پالایشگاههای تولید روغن پایه موتور، صنایع رنگ و رزین، چاپ و چرم مصنوعی کاربرد گسترده ای دارد. محصول میانی سایت دو این شرکت ۲- بوتانول  (SBA) و محصول جانبی آن رافینت ۳ و الکل سنگین می باشد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا