جزئیات عرضه اولیه شرکت لیزینگ کارآفرین با نماد ولکار

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره جزئیات عرضه اولیه شرکت لیزینگ کارآفرین با نماد ولکار خواهیم داشت! با ما همراه باشید. ۱۸ آذر ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، شرکت لیزینگ کارآفرین به عنوان پانصد و هشتادمین شرکت پذیرفته شده در بخش واسطه گری های مالی به ‌جز تأمین وجوه بیمه و بازنشستگی، ﮔﺮوه سایر واسطه ‌گری­های مالی با نماد ولکار، VALEKAR در فهرست نرخ ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج گردیده است.

شرکت لیزینگ کارآفرین با سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومانی مشغول فعالیت در حوزه لیزینگ و تأمین مالی می باشد. در حال حاضر بانک کارآفرین با مالکیت ۹۹٫۹۹ درصدی، سهامدار عمده این شرکت می باشد.

شرکت لیزینگ کارآفرین در سال ۱۳۸۳ شمسی بر اساس تفاهم ‌نامه منعقد شده با موسسه مالی بین ‌المللی (IFC) و بانک وطنی کویت (NBK) با دریافت مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به شماره ۲۳۲۶۱۷ تأسیس شد. موضوع فعالیت شرکت، تأمین منابع مالی مشتریان جهت خرید کالاهای منقول و غیرمنقول در قالب قراردادهای اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی در چارچوب قانون عملیات بانکی، آیین ‌نامه‌ ها و دستورالعمل‌ های بانک مرکزی است.

رسالت اصلی شرکت لیزینگ کارآفرین، مشارکت در سیاست‌ های دولت و کمک به حفظ سرمایه‌ های ملی از طریق جایگزینی ماشین ‌آلات، کمک به ایجاد اشتغال، توسعه فروش محصولات تولیدی و افزایش توان خرید کالاهای سرمایه ‌ای برای رفع نیاز اقشار متخصص در صنایع مختلف می ‌باشد. این شرکت که ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق به بانک کارآفرین است در سال ۱۳۹۷ شمسی توانست با بهره‌گیری از دانش و نیروهای متخصص و رویکرد جدید مدیریتی، استاندارد‌های ISO 9001 و ISO 10002 را دریافت نماید. همچنین در سال ۱۳۹۸ شمسی با تمدید و دریافت مجوز فعالیت دو ساله به شماره ۲۰۱۴۶۷ از بانک مرکزی، به‌ عنوان اولین نهاد‌ مالی ایرانی موفق به اخذ استاندارد‌های ISO 31000 و ISO 10014 شد.

شرکت لیزینگ کارآفرین اهداف خود را، ارتقا جایگاه در صنعت لیزینگ، افزایش بهره ‌وری و میزان سرمایه، حداکثرسازی رضایت مشتری، سرعت بالای ارائه خدمات، توسعه حوزه جغرافیایی تحت پوشش، شفافیت، و تنوع خدمات قرار داده است.

خدمات لیزینگ کارآفرین به شرح زیر است:

  • مشارکت در تامین تجهیزات طرح‌های سرمایه گذاری
  • تأمین تجهیزات عمرانی و معدنی
  • تأمین ماشین ‌آلات، تأسیسات و تجهیزات
  • تجهیزات پزشکی و بیمارستانی
  • خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین
  • کالاهای مصرفی بادوام
  • دارائی ‌های غیرمنقول
  • خودروهای سواری لوکس
  • تأمین و واگذاری انواع خودروهای سواری لوکس به صورت اجاره اعتباری یا اجاره به شرط تملیک

لازم به بیان است چندی پیش محمد سبزوی ، مدیرعامل لیزینگ کارآفرین از برنامه عرضه اولیه ۲۰ درصد سهام این شرکت وابسته به بانک کارآفرین و بعد از افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی و با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی خبر داد! محمد سبزوی درباره برنامه های سال جاری لیزینگ کارآفرین گفت: ” علاوه بر افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی و از ۴۰ به ۱۰۰ میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران، زمینه پذیرش در فرابورس و عرضه اولیه ۲۰ درصد سهام فراهم خواهد شد و بخشی از سهام به کارکنان بانک کارآفرین واگذار می ‎شود. “

وی با اشاره به تاسیس این شرکت از سال ۱۳۸۳ شمسی و فعالیت در بخش های محصولات پزشکی و بیمارستانی، خودرو سواری، حمل و نقل ، تجهیزان عمرانی معدنی و… ادامه داد: ” حجم عملیات لیزینگ سال گذشته بیش از ۸۸.۵ میلیارد تومان و شامل اعطای تسهیلات ۴۱.۲ میلیارد تومانی و پیش‌پرداخت ۴۷.۳ میلیارد تومانی مشارکت در خرید بود. “

به گفته محمد سبزوی ، مدیرعامل لیزینگ کارآفرین بررسی راه ‌های افزایش سهم تامین مالی شرکت‌ های لیزینگ در مناطق آزاد تجاری و تهیه طرح گسترش فعالیت صنعت لیزینگ در مناطق آزاد تجاری از جمله منطقه آزاد اروند، کیش و ارس از دیگر برنامه‌ های شرکت است.
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا