جزئیات عرضه اولیه شرکت هواپیمایی کیش ایر

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره جزئیات عرضه اولیه شرکت هواپیمایی کیش ایر و همچنین قیمت و میزان نقدینگی موردنیاز خواهیم داشت! با ما همراه باشید. چندی پیش ، ناصر اخوندی ، عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از آماده سازی کیش ایر برای واگذاری بخشی از سهام آن در بازار سهام (عرضه ۱۰ درصد از سهام کیش ایر از طریق بازار سرمایه) خبر داده بود!

عرضه اولیه کیش ایر

وی گفت: ” در راستای اجرای سیاست های اصل ۴۴ ، سهام کیش ایر به عنوان نخستین ایرلاین کشور در بورس عرضه خواهد شد که در این خصوص ساختار شرکت بر اساس استاندارد ها و چارچوب مقرراتی سازمان بورس و اوراق بهادار در حال اصلاح است. در عین حال حرکت به سمت کاهش پروازهای چارتری و تلاش برای سودهی کیش ایر آغاز شده است و گام های استواری برداشته شده است.

با ورود کیش ایر به بورس نخستین گام ورود صنعت هوایی به بازار سرمایه و بورس برداشته خواهد شد و خرسندیم که این پیشگامی از کیش ایر آغاز شده است. “

اما درباره شرکت هواپیمایی کیش ایر بد نیست بدانید این شرکت در سال ۱۳۷۰ شمسی به مرکزیت جزیره کیش تاسیس شد. این شرکت هم ‌اکنون جز ۵ شرکت ایرانی عضو یاتا (با شماره عضویت ۷۸۰۹) می ‌باشد و گواهینامه آیوسا توسط این سازمان دریافت نموده ‌است.

ناوگان فعلی شرکت هواپیمایی کیش ایر

ایرباس ۳۲۱

در مهر و آبان ۱۳۹۵ شمسی برای توسعه ناوگان این شرکت، دو فروند ایرباس ۳۲۱ از یک شرکت اوکراینی به اجاره این شرکت درآمد. گفتنی است هر دو فروند آن با رجیستر اوکراینی فعالیت می ‌کردند تا اینکه یکی از آن آن‌ ها در شهریور ۱۳۹۷ شمسی به مالکیت و رجیستر این شرکت درآمد و دومین ایرباس در مرداد ماه ۱۳۹۹ شمسی فعال شد و آغاز به فعالیت کرد.

مک دانل داگلاس ام ‌دی-۸۰

اولین ام‌ دی-۸۰ این شرکت در دی ۱۳۸۳ شمسی ز یک شرکت بلغاری به شرط تملک به صورت اجاره ای وارد کشور شد. در سال ۱۳۸۶ شمسی برای انجام تغییرات اساسی از کشور خارج شد ولی در هنگام بازگشت به خاطر فشار دولت آمریکا مدت‌ ها در خارج از کشور زمین گیر بود سپس با تغییرات مالکیت در بهمن ۱۳۸۷ شمسی به صورت اجاره‌ا ی به شرط تملک وارد کشور شد و بعد از مدت‌ها پرواز کرد. در نهایت در دی ۱۳۸۸ شمسی به رجیستر این شرکت درآمد و تبدیل به اولین مالک ایرانی ام‌ دی-۸۰ درآمد.

عرضه اولیه کیش ایر

مابقی ام ‌دی-۸۰ های این شرکت بین خرداد ۱۳۸۸ شمسی تا اسفند ۱۳۸۹ شمسی وارد شد و بین خرداد ۱۳۹۰ شمسی تا آذر ۱۳۹۱ شمسی همگی به رجیستر این شرکت درآمدند. این شرکت بعد از هواپیمایی زاگرس، در کنار هواپیمایی آتا، بیشترین ام ‌دی-۸۰ به تعداد ۷ فروند در اختیار دارد که همگی فعال می‌باشند.

فوکر ۱۰۰

در دی ۱۳۹۱ شمسی، این شرکت ۳ فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰، به صورت ملکی، وارد ناوگان خود کرد که هم‌ اکنون ۲ فروند آن ها در خط پروازی می ‌باشد و یک فروند آن از سال ۱۳۹۵ شمسی انبار قطعه برای دیگر فوکر ۱۰۰ ها شد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا