جزئیات عرضه اولیه وسپهر + قیمت و میزان نقدینگی موردنیاز

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره جزئیات عرضه اولیه وسپهر ، شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات (سهامی عام) و همچنین قیمت و میزان نقدینگی موردنیاز خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سهام شرکت سرمایه ‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات با نماد وسپهر پس از احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان دویست و بیست و ششمین نماد معاملاتی (شصت و چهارمین شرکت در بازار اول) در فهرست نرخ‌ های فرابورس ایران درج شده است و روز یکشنبه ۳۰ شهریور ١٣٩٩ (از ساعت ۱۳ تا ۱۷)، شش میلیارد سهم یا معادل ٢٠ درصد از آن در بازار فرابورس عرضه اولیه خواهد شد.

عرضه اولیه وسپهر

توجه داشته باشید روز یکشنبه مورخ ۹۹/۶/۳۰ تعداد ۶ میلیارد سهم معادل ۲۰ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات در نماد “ وسپهر ” به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد. از تعداد ۶ میلیارد ورق سهم ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون به عموم مردم عرضه می شود و ۶۰۰ میلیون سهم به دو صندوق تامین سرمایه سپهر و تامین سرمایه نوین فروخته می شود. تاریخ تخصیص سهام چهارشنبه دوم مهر ماه سال ۱۳۹۹ شمسی و تاریخ شروع معاملات ثانویه روز شنبه پنجم مهر ماه سال ۱۳۹۹ شمسی است.

در این عرضه اولیه هر کد بورسی می ‌تواند حداکثر ۱۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۹۵۰ تا ۱،۰۱۰ تومان معادل ۱ میلیون و ۱۱۱ هزار تومان خریداری کند. در صورت استقبال ۵ تا ۶ میلیون نفر، تعداد ۹۰۰ تا ۱۰۸۰ سهم به هر کد (حدود ۹۱۳ هزار تا ۱ میلیون و ۹۶ هزار تومان) خواهد رسید.

اما بهروز خدا رحمی ، مدیرعامل گروه سپهر صادرات با اشاره به عرضه اولیه ۲۰ درصد از سهام سرمایه ‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات در یکشنبه ۳۰ شهریور گفت: وسپهر با سرمایه ۳۰ هزار میلیارد ریالی از فردا مسیر متفاوتی را در قالب یک شرکت فرابورسی آغاز خواهد کرد. تلاش ما این خواهد بود که نقدشوندگی به عنوان شاخصه‌ بنیادین معاملات وسپهر باشد و رشد متناسب با عملکرد را همچون پیش در دستور کار خواهیم داشت.

وی بالغ بر یک سوم از دارایی‌ های وسپهر را بورسی و مابقی را غیربورسی توصیف کرد و ادامه داد: راهبرد شرکت ، حرکت به سمت بورسی کردن سایر شرکت ‌های زیرمجموعه بصورت هلدینگ و یا مجزا و کمک در جهت رسیدن ارزش دارایی ‌های سهامداران وسپهر به ارزش ذاتی آن خواهد بود و در این مسیر، ظرفیت نهفته در مجموعه‌ ی شرکت‌های وابسته‌ و فرعی وسپهر، نوید سرمایه ‌گذاری مطمئن و رو به رشدی را به سهامدارانش می دهد.

بهروز خدا رحمی با اشاره به پیشنهادهای اولیه برای عرضه‌ اولیه وسپهر گفت: سال گذشته این پیشنهاد مطرح بود که ابتدا شرکت‌ های زیرمجموعه بورسی شوند و پس از کشف قیمت و ارزش آنها، امکان بهتری برای عرضه‌ی وسپهر در ارزش ‌های بالاتر فراهم شود، اما در نهایت تصمیم بر این شد که در این مسیر رو به رشد از ظرفیت سهامدارن جدید هم بهره ‌مند شویم و این افق رو به رشد را به همراه سهامداران جدید بپیماییم.

مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات در پایان با اشاره به چشم انداز پیش روی وسپهر اظهار کرد: آرزوی شخصی من این است که با عنایت به مجموعه‌ پتانسیل‌ هایی که وسپهر دارد که مهمترین آن تکیه بر پشتیبانی مطمئن همچون وبصادر بعنوان سهامدار عمده است، به عنوان یک نماد نقدشونده، پویا، بنیادی و خوش‌آتیه در بازار سرمایه شناخته شویم و شفافیت، انضباط‌ و بهداشت مالی و گزارشگری سرلوحه‌ ی فعالیت‌ های ما باشد.

با عرضه سهام شرکت سرمایه‌ گذاری گروه مالی سپهر صادرات، عملا بانک صادرات ایران گام موثری در خروج از بنگاه ‌داری برداشته است! اظهار کرد: منافع حاصل از این عرضه موجب کمک به بهبود چشمگیر صورت ‌های مالی بانک صادرات ایران می‌ شود، به نحوی که فعالان بازار سرمایه شاهد اتفاقات مهم در صورت‌ های میان ‌دوره ‌ای شش ماهه بانک خواهند بود. انتظار می ‌رود که این سهم در بازار سرمایه با استقبالی مناسب روبرو شود.

عرضه اولیه وسپهر

روز شنبه ۲۹ شهریور ماه سال ۱۳۹۹ شمسی ، ناظر بازار در رابطه با عرضه اولیه وسپهر که قرار است فردا انجام شود، اعلام کرد:

” خرید تعداد ۸۵,۰۰۰,۰۰۱ سهم شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی از طریق بازار فرابورس به قیمت پایه ۴۶,۳۱۱ ریال جمعا بالغ بر ۳,۹۳۷ میلیارد ریال به صورت نقدی از شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۱۱ انجام شده است. سهام شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی در نماد مفاخر در بازار فرابورس ایران معامله می شود. “

این شرکت سرمایه‌ گذاری که در روز هشتم تیر ماه امسال نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت و در تاریخ ۳ شهریور امسال پذیرش شده است، با نماد معاملاتی ” وسپهر ” در گروه سرمایه‌ گذاری ‌ها، زیرگروه سایر واسطه‌ های مالی روی تابلوی بازار اول فرابورس ایران رفته است. شایان ذکر است، در سال ۱۳۹۳ شمسی با توجه به عرضه سهام بانک صادرات در بازار بورس و تصویب قوانین ناظر بر خروج بانک ها از بنگاه داری، نیاز به شکل ‌گیری نهادی تخصصی در زیر مجموعه بانک صادرات ایران احساس شد و بر این اساس شرکت گروه مالی سپهر صادرات (سهامی خاص) در تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۹۳ شمسی و به شماره ثبت ۴۶۲۹۰۱ نزد اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید.

در حال حاضر، شرکت گروه مالی سپهر صادرات (سهامی خاص) جزو واحد های تجاری فرعی بانک صادرات ایران است. همچنین سرمایه گذاری و مشارکت در شرکت ‌ها، مجتمع ها، طرح ها، واحد های تولیدی و صنعتی، بازرگانی، خدماتی و حمل و نقل و سایر فعالیت‌ ها به طور مستقیم و غیرمستقیم که برای پیشبرد و تحقق اهداف شرکت لازم و مفید باشند، موضوع فعالیت این شرکت است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا