جزئیات مرگ قاضی غلامرضا منصوری در هتلی واقع در بخارست + عکس جنازه

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره جزئیات مرگ قاضی غلامرضا منصوری در هتلی واقع در بخارست خواهیم داشت! با ما همراه باشید. ‌‏دقایقی پیش تلویزیون رومانی خبر از کشف جسد قاضی غلامرضا منصوری در هتلی واقع در بخارست داد! گفته شده او در هتل خود در رومانی خودکشی کرده است.

براساس این گزارش ، جنازه حجت الاسلام غلامرضا منصوری ، قاضی متهم به فساد مالی که بر اساس حکم دادگاهی در رومانی به‌ صورت موقت و مشروط آزاد بود، روز جمعه در بیرون هتل محل اقامت وی پیدا شده است! بر اساس ادعای خبرنگار رادیو اروپای آزاد (نهاد اداره کننده رادیو فردا)، غلامرضا منصوری از پنجره محل اقامت خود به پایین پرت شده است و فوت کرده است.

جزئیات مرگ غلامرضا منصوری

غلامرضا منصوری به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه متهم است و پس از تشکیل دادگاه اکبر طبری ، معاون اجرایی سابق قوه قضائیه، نام وی بر سر زبان ‌ها افتاد و مشخص شد که در خارج از کشور به سر می ‌برد! پس از آن گزارش ‌هایی مبنی بر بازداشت او در رومانی منتشر شد؛ اما قاضی دادگاهی در شهر بخارست تصمیم گرفت این متهم تا تاریخ ۲۰ تیر ماه تحت شرایط خاصی آزاد باشد.

قاضی رومانیایی از ایران خواسته بود مدارک مربوط به درخواست استرداد او را تا آن زمان به دادگاه ارائه کند‎.

اولین عکس از جنازه قاضی منصوری در حال انتقال از هتل وی در رومانی:

جزئیات مرگ غلامرضا منصوری + عکس جنازه
تصویری از جسد قاضی فراری غلامرضا منصوری ؛ جزئیات مرگ غلامرضا منصوری

قاضی بازنسسته غلامرضا منصوری در پرونده اکبر طبری، متهم به دریافت رشوه بود و علاوه بر این به دلیل صدور احکام سنگین علیه برخی روزنامه نگاران در ایران درخواست هایی برای محاکمه اش در اروپا مطرح شده بود.

مرگ قاضی فراری تایید شد

سردار هادی شیرزاد ، رئیس اینترپل ایران ، مرگ قاضی غلامرضا منصوری ، قاضی فراری را در رومانی تایید کرد.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ، مرگ قاضی غلامرضا منصوری را تایید کرد 

سید عباس موسوی ، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران ضمن تایید خبر مربوط به درگذشت قاضی غلامرضا منصوری ، افزود: ” منتظر دریافت گزارش رسمی علت این حادثه هستیم و از مقامات رومانیایی درخواست داریم علت دقیق حادثه را رسما به ما اعلام نمایند. 

ایشان مدتی قبل به سفارت ایران مراجعه و درباره نحوه بازگشت خود به ایران رایزنی کرده بود و از آنجا که تحت تعقیب قوه قضاییه ایران از طریق پلیس بین الملل بود، توسط پلیس اینترپل رومانی دستگیر شد. بر این اساس ما از مقامات و پلیس رومانی می خواهیم به وظایف قانونی خود عمل کرده و در خصوص نحوه و علت دقیق این حادثه گزارش رسمی ارائه نمایند.

رئیس پلیس بین ‌الملل نیروی انتظامی گفت که خودکشی و مرگ غلامرضا منصوری از سوی پلیس اینترپل در بخارست در کشور رومانی تایید شد.

حالا دیگر افکار عمومی نه منتظر حضور غلامرضا منصوری در دادگاه ، که باید منتظر تعیین علت و چگونگی مرگ قاضی منصوری بماند! نکته مهم، اما این است که جعبه سیاه پرونده اکبر طبری حالا و با توجه به اینکه مرگ، زندگانی او را در رومانی ربوده است، برای همیشه خاموش شده است و اطلاعات او که می‌ توانست راهگشای دادگاه و پرونده جنجالی اکبر طبری باشد یا پای دیگران را به این پرونده باز کند، حالا با خود او در زیر خاک مدفون شده است تا بار دیگر افشای برخی اسرار بماند برای شهود و شهادتِ تاریخ!

هادی شیرزاد ، رئیس پلیس بین الملل ناجا جمهوری اسلامی ایران می‌ گوید از پلیس رومانی خواسته شده است که جسد غلامرضا منصوری ، قاضی بازنشسته و بازپرس شعبه ۹ دادسرای کارکنان دولت، به جمهوری اسلامی تحویل داده شود. هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین الملل ناجا همچنین گفته است که برای بررسی صحنه حادثه و علت دقیق مرگ قاضی منصوری ، درخواست شده است که تیمی به رومانی فرستاده شود و اگر این کشور اجازه دهد، تیم ایرانی اعزام خواهند شد.

چگونگی و چرایی مرگ قاضی منصوری در هاله ‌ای از ابهام و پلیس ایران به دنبال تحقیقات بیشتر در این رابطه است.

اما معاون بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه در واکنش به خبر فوت غلامرضا منصوری گفت: ” قاضی منصوری احتمالا خودکشی کرده است. پلیس رومانی می بایست به گونه ای از منصوری محافظت می کرد که صدمه ای به او نرسد. مرگ منصوری خللی در روند رسیدگی به پرونده (موسوم به طبری) ایجاد نمی کند و بازگشت او صرفا می توانست بازگشت وجوه و اموالی که اختلاس کرده بود، تسریع کند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری ، دادستان کل کشور در پی حادثه فوت متهم غلامرضا منصوری در کشور رومانی از آگوستین لازار دادستان کل این کشور خواست موضوع را با سرعت و جدیت پیگیری و نتیجه آن را اعلام نماید!

در این نامه با اشاره به مسئولیت های جامعه جهانی در مبارزه با فساد آمده است:

تبعه جمهوری اسلامی ایران به نام آقای غلامرضا منصوری متهم و تحت تعقیب مراجع قضایی ایران بوده و از کشور متواری و پس از پیگیری های پلیس بین الملل (اینترپل) در رومانی شناسایی، دستگیر و مقرر شده بود تا پس از فراهم شدن مقدمات اداری و قضایی به ایران مسترد شود، لیکن برابر اطلاع واصله جسد مشارٌالیه در شهر بخارست کشف می گردد.

با یادآوری مسئولیت های جامعه جهانی در مبارزه با فساد و اهتمام کشورهای عضو کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل متحد به تعهدات بین المللی خود در همکاری های بین المللی برای استرداد مجرمین و استرداد دارایی های ناشی از فساد، بدینوسیله از جنابعالی درخواست می نمایم به لحاظ اهمیت موضوع و کشف حقیقت دستور فرمائید با توجه به مسئولیتی که برای مقامات ذیربط قضایی و پلیس ملّی آن کشور و پلیس بین الملل از حیث حفاظت و تحت نظر داشتن متهم متصوّر است علت مرگ نامبرده را با جدّیت و بصورت جامع بررسی و نیز چنانچه شخص یا اشخاص دیگری در این امر مدخلیت داشته اند، شناسایی و تعقیب شوند و گزارش کاملی از موضوع تعقیب و حادثه منجر به مرگ تهیه و از طریق نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بخارست برای اینجانب ارسال نمایند.

عباس عبدی : مرگ قاضى منصورى در رومانی بودار است

عباس عبدی ، روزنامه نگار و فعال اصلاح طلب در کانال تلگرامی خود درباره مرگ غلامرضا منصوری نوشت: ” تا به حال به یاد ندارم که اتفاقی در اندازه ادعای مرگ(اعم از قتل یا خودکشی) قاضی منصوری رخ داده باشد و پس از دو روز مقامات محلی سکوت محض کرده و کوچکترین اطلاعی را در اختیار قرار نداده و حتی از بیان جزییات به دولت ذی نفع نیز پرهیز کرده باشند.

به نظرم این رفتار بودار است و احتمالا باید شاهد اتفاقات خاصی بود. جالب ‌تر این که منابع غیررسمی رومانی چون مطبوعات و رادیو تلویزیون و شبکه‌ های مجازی نیز خبری را منتشر نکرده اند. بعید است که اِعمال این حد از محدودیت خبری پس از رویداد، تصمیم ‌گیری شده باشد.

برادر قاضی ‌منصوری خبر تحویل جسد قاضی منصوری به خانواده را رد و تکذیب کرد!

برادر قاضی منصوری در واکنش به انتشار خبری مبنی براینکه جسد این قاضی به خانواده‌اش تحویل داده شده است، ضمن رد و تکذیب این خبر گفت: جسدی که منصوب به برادر من است، به ایران آوردند و دوبار هم با خانواده به پزشک قانونی رفتیم منتها نتوانستیم ظاهر جسد را احراز  کنیم. پزشک قانونی از همه خانواده ما آزمایش دی ان ای گرفت اما جواب آزمایش هنوز اعلام نشده است. به همین خاطر ما هنوز جنازه را تحویل نگرفتیم و منتظریم که آزمایش دی ان ای اعلام شود چون به لحاظ رویت احراز نکردیم.

درآن دو مرحله‌ای که جسد را مشاهده کردید، ابعاد جسد به برادرتان می‌خورد؟

به دلیل طول زمان ابعاد و ظاهر مقداری از جسد از بین رفته است بنابراین در دو مرحله‌ای که رفتیم ابعاد و ظاهر جسد را احراز  نکردیم و دیدیم که هیچ چیز جسد به برادرمان نمی‌خورد به همین دلیل از خواهران و برادران آزمایش دی ان ای گرفتند و منتظریم که جواب آزمایش بیاید.

کِی جواب آزمایش می آید؟

گفته بودند یک ماه طول می‌کشد که جواب آزمایش دی ان ای بیاید اما به دلیل اینکه یک مقدار فوریت دارد و جواب خارج از نوبت می‌آید و در این هفته حتما اعلام شود.

جسد را باز کردند و چهره ایشان را مشاهده کردید؟

جسد را به ما نشان دادند و باز کردند اما اعلام می‌کنند به دلیل زمان مقداری از جسد که احتمالا در سردخانه نبوده از بین رفته است، البته این حرف‌ها را می‌گویند و ما هم که متخصص نیستیم اما مقداری از جسد تحلیل رفته و ما نتوانستیم آن ابعاد و ظاهر را تشخیص دهیم.

به این معنی که چهره را نمی‌توانستید تشخیص دهید؟

چهره از بین رفته و اندازه‌ای قابل تشخیص نیست اما این چهره به آن کسی که ما حداقل در نظر داشتیم نمی‌خورد نه ابعاد سر، نه ابعاد طول و قدی که این جسد دارد، به برادرم نمی‌خورد اما به صورت کلی حتی ۵۰درصد هم نتوانستیم تشخیص دهیم و منتظر آزمایش هستیم.

بنابراین هنوز جسد برادرتان را به شما و خانواده تحویل ندادند؟

خیر، هنوز تحویل داده نشده است، ظاهرا خبرگزاری قوه قضاییه و تعدادی از خبرگزاری‌ها و حتی بعضی از شبکه‌ها نوشتند که جسد تحویل خانواده داده شده اما درست نیست و هنوز جسد تحویل داده نشده است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا