حاشیه های مبارزه ناهید کیانی و کیمیا علیزاده در المپیک ۲۰۲۰ توکیو

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره حاشیه های مبارزه ناهید کیانی و کیمیا علیزاده در المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهیم داشت! با ما همراه باشید. بر اساس آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی تکواندو، ناهید کیانی نماینده وزن ۵۷- کیلوگرم جمهوری اسلامی ایران با قرار گرفتن در رده ۱۷ در دور نخست با کیمیا علیزاده، ملی‌ پوش پیشین جمهوری اسلامی ایران و نفر ۱۶ رنکینگ که برای تیم پناهندگان مبارزه می‌ کند، رودرو خواهد شد!

مبارزه ناهید کیانی و کیمیا علیزاده

ناهید کیانی به عنوان تنها بانوی تکواندوی جمهوری اسلامی ایران توانست در وزن ۵۷- کیلوگرم سهمیه بازی های المپیک را کسب کند. او که از طریق مسابقات کسب سهمیه در قاره آسیا المپیکی شده بود، شرایط چندان خوبی در رنکینگ جهانی ندارد! و به همین دلیل در میان همه نفرات حاضر در این وزن در رده آخر قرار گرفته است. از سوی دیگر در یک اتفاق غیرمنتظره، طبق اعلام کمیته بین المللی المپیک، کیمیا علیزاده به عنوان یکی از اعضای تیم پناهجویان زیر پرچم المپیک سهمیه حضور در توکیو را کسب کرد! در واقع برخلاف معمول رقابت های وزن ۵۷- کیلوگرم تکواندوی بانوان در المپیک به جای ۱۶ نفر با حضور ۱۷ نفر برگزار می شود.

این اتفاق در واقع به ضرر ناهید کیانی شد، چون او در رده آخر رنکینگ المپیکی ها قرار داشت و حالا باید یک مسابقه بیشتر از سایر رقبا انجام دهد. از آنجایی که طبق جدول مسابقات تکواندو در المپیک، قرعه کشی برای رویارویی نفرات حاضر صورت نمی گیرد و همه چیز طبق رنکینگ انجام می شود، ناهید کیانی باید به عنوان نفر هفدهم رنکینگ با کیمیا علیزاده به عنوان نفر شانزدهم رنکینگ روبرو  شود.

این نبرد در دور اول مسابقات بین دو تکواندوکار ایرانی از جذابیت و حساسیت بالایی برخوردار بود! و شاید برای هر دو نفر یک رقابت خاص به حساب بیاید. کیمیا علیزاده که در المپیک ریو تنها مدال تاریخ ورزش زنان ایران را کسب کرده بود، حالا بعد از گذشت ۵ سال با توجه به مهاجرت خود باید در برابر یک ایرانی در المپیک بایستد.

برنده این مبارزه در دور بعد در دیداری بسیار دشوار به مصاف جید جونز ، نفر یک رنکینگ و دارنده ۲ طلای المپیک می‌ رود.

کیمیا علیزاده در بازی‌ های المپیک ۲۰۱۶ ریو در کلاس وزن ۵۷ کیلوگرم زنان برنده مدال برنز شد! وی نخستین و تنها زن ایرانی است که در تاریخ ورزش ایران در بازی‌ های المپیک، برنده مدال شده‌ است؛ و با هجده سال سن، جوان‌ ترین مدال‌ آور تاریخ ایران در دوره‌ های المپیک می باشد.

در مهر ماه سال ۱۳۹۸ شمسی بی‌بی‌سی، کیمیا علیزاده را به‌ عنوان یکی از ۱۰۰ زن الهام‌ بخش و تأثیرگذار سال ۲۰۱۹ میلادی برگزید.

همچنین ناهید کیانی نیز در رقابت های کسب سهمیه المپیک در آسیا با پیروزی مقابل نماینده اردن ضمن راهیابی به دیدار نهایی، موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا