حجت ‌الاسلام والمسلمین جواد شهرستانی کیست؟ + علت برکناری نماینده آیت الله سیستانی در ایران

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره علت برکناری نماینده آیت الله سیستانی در ایران خواهیم داشت! با ما همراه باشید. در یک اقدام بی‌ سابقه، حضرت آیت ‌الله‌العظمی سیستانی با حجت ‌الاسلام والمسلمین شهرستانی ، نماینده تام ‌الاختیار خود در ایران گفتگوی تلفنی کردند.

این گفتگو در پی انتشار شایعاتی مبنی بر عزل حجت ‌الاسلام والمسلمین شهرستانی از نمایندگی این مرجع به دلیل حمایت‌ های خود از جمهوری اسلامی بعد از دیدار با پاپ صورت گرفت. منابع نزدیک به بیت حضرت آیت ‌الله‌العظمی سیستانی گفتند این مرجع بزرگ ابداً علاقه‌ ای به تنش با ایران ندارد و خواهان اتحاد و اتفاق در چارچوب اهداف مشترک است. به همین دلیل هیچ پاسخ رسانه‌ ای به این ‌گونه مطالب داده نخواهد شد. روش این مرجع عالی همواره برخورد اثباتی و ایجابی بوده و افراد زیادی در چند دهه اخیر به ایشان اهانت کردند ولی همان ‌ها یا معذرت‌خواهی کردند و یا تلاش نمودند وقت ملاقات بگیرند.

اما درباره حجت ‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی بد نیست بدانید وی داماد و نماینده تام‌ الاختیار سید علی سیستانی است. وی مدیریت مجموعه موسسات آل البیت را نیز بر عهده دارد! هفته ‌نامه نیوزویک در سال ۲۰۰۹ میلادی از وی به عنوان یکی از ۲۰ چهره پر نفوذ در ایران نام برد!

وی در کنار تحصیل، مؤسسه آل البیت لاحیاء التراث را پی ریزی کرد که هدف اصلی آن تصحیح متون کهن شیعی و نشر محققانه آن ‌ها بود و در این کار از مراکز پیشرو و موفق در سطح بین ‌المللی بود. وی همچنین با همکاری محقق طباطبایی مجله پژوهشی تراثنا را منتشر کرد که پس از بیست سال تا امروز همچنان به انتشار پژوهش‌ های نسخه ‌شناسی و کتابشناسی اسلامی می ‌پردازد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا