حسن تفتیان سریع ترین مرد ایران کیست؟ + اینستاگرام

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره حسن تفتیان سریع ترین مرد ایران و دونده دوهای سرعت ایرانی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. حسن تفتیان متولد ۴ مه سال ۱۹۹۳ میلادی در تربت حیدریه می باشد. وی رکورددار دو ۱۰۰ متر ایران با زمان ۱۰٫۰۴ ثانیه در ۲۴ ژوئیهٔ سال ۲۰۱۶ میلادی (۴ تیر ماه سال ۱۳۹۵ شمسی) در سی و چهارمین دوره رقابت ‌های دو و میدانی World Challenge اسپانیا در شهر مادرید است. پیشتر نیز رکورد ملی این ماده با زمان ۱۰٫۱۰ ثانیه در اختیار خود او بود.

پیش از حسن تفتیان، رکورد ۱۰۰ متر ایران در اختیار رضا قاسمی، با زمان ۱۰٫۱۴ ثانیه (در مسابقات دوومیدانی جام کازانف قزاقستان) بود. رکورد حسن تفتیان در دو ۲۰۰ متر ۲۰٫۷۲ ثانیه (سال ۲۰۱۵ میلادی در تهران) است. او همچنین در مسابقات دو ۱۰۰ متر، پانزدهمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان، توانست برای اولین بار در تاریخ ایران، به مرحله نیمه ‌نهایی این رشته راه پیدا کند.

حسن تفتیان در مسابقات دایموند لیگ پاریس و در رقابت ‌های حاشیه ‌ای ماده ۱۰۰ متر با ثبت زمان ۱۰:۰۳ ثانیه ضمن کسب عنوان برتری، سهمیه حضور در بازی ‌های المپیک ۲۰۲۰ میلادی در شهر توکیو را کسب کرد.

حسن تفتیان در دور مقدماتی ۱۰۰ متر المپیک سال ۲۰۱۶ میلادی با ثبت زمان ۱۰٫۱۷ در گروه خود سوم شد و به‌عنوان بهترین‌ های رده سوم در گروه‌ های هشت ‌گانه برای اولین بار در تاریخ ایران به نیمه‌ نهایی المپیک صعود کرد. وی با زمان ۶٫۶۵ از خط پایان دوی ۶۰ متر تورنمنت جهانی ۲۰۱۷ میلادی در شهر پاریس گذشت و پنجم شد. وی در دور مقدماتی با زمان ۶٫۶۴ سوم شد.

حسن تفتیان در بیست و دومین دوره رقابت‌ های دو و میدانی قهرمانی آسیا، در بوبانسور هند در ۱۰۰ متر قهرمان آسیا شد. او در نیمه نهایی رکورد ۱۰٫۳۵ ثانیه را ثبت و در فینال با رکورد ۱۰٫۲۵ مدال طلا را از آن خود کرد!

به تازگی حسن تفتیان، دونده ملی پوش جمهوری اسلامی ایران که در اردوی فرانسه به سر می ‌برد، در رقابت ‌های داخل سالن این کشور شرکت کرد و در مسابقه ۶۰ متر با رکورد ۶.۶۸ ثانیه به عنوان نخست دست یافت. دو دونده فرانسوی دیگر با رکوردهای ۶.۷۰ ثانیه در جایگاه دوم و سوم ایستادند. حسن تفتیان که سهمیه المپیک توکیو را کسب کرده است خود را برای حضور در این رویداد آماده می‌ کند.

حسن تفتیان در اینستاگرام

https://www.instagram.com/hassantaftian

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا