حضور کیمیا علیزاده در المپیک توکیو با پرچم سفید تیم پناهندگان صحت دارد؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره حضور کیمیا علیزاده در المپیک توکیو با پرچم سفید تیم پناهندگان خواهیم داشت! با ما همراه باشید. کیمیا علیزاده ، تکواندوکار و تنها زن مدال ‌آور ایرانی در المپیک که به آلمان پناهنده شده است، قصد دارد در المپیک توکیو با پرچم سفید تیم پناهندگان در المپیک توکیو شرکت کند. او هم ‌اکنون با همسر خود در آلمان در حال تمرین است و خود را برای شرکت در مسابقات مقدماتی المپیک آماده می کند.

کیمیا علیزاده در بازی‌ های المپیک ریو ۲۰۱۶ میلادی در کلاس وزن ۵۷ کیلوگرم زنان برنده مدال برنز شد. وی نخستین و تنها زن ایرانی است که در تاریخ ورزش ایران در بازی ‌های المپیک، برنده مدال شده ‌است؛ و با هجده سال سن، جوان ‌ترین مدال ‌آور تاریخ ایران در دوره ‌های المپیک است. پیش از او ناصر گیوه‌ چی در المپیک هلسینکی ۱۹۵۲ میلادی کم ‌سن ‌ترین مدال‌آور ایران با ۱۹ سال سن بود!

کیمیا علیزاده در تیر ماه سال ۱۳۹۷ شمسی به عنوان پرچمدار کاروان ایران در بازی‌ های آسیایی ۲۰۱۸ میلادی انتخاب شد. اما به دلیل مصدومیت از حضور در بازی‌ ها کناره‌گیری کرد. در مهر ماه سال ۱۳۹۸ شمسی بی‌بی‌سی، کیمیا علیزاده را به‌ عنوان یکی از ۱۰۰ زن الهام ‌بخش و تأثیرگذار سال ۲۰۱۹ میلادی برگزید! در ۱۸ دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی برخی خبرگزاری ها از عدم بازگشت وی از سفر به کشور هلند خبر دادند و گفتند که وی در بازی ‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو ژاپن با پرچم کشور هلند بر روی شیاپ چانگ خواهد رفت!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا