حل جدول سودوکو با آسان ترین روش برای کسانی که بلد نیستند

اگر از حل جدول سودوکو چیزی نمیدانید این مطلب به شما کمک خواهد کرد که یک سودوکو باز حرفه ای شوید ، اما در ابتدا بخوانید که سودوکو چیست ؟

سودوکو چیست؟
سودوکو یکی از معروف ترین و البته در دسترس ترین بازی برای دوست داران حل معماهای منطقی است. در بین عوام سودوکو یک بازی ژاپنی است اما امروزه با تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است پی برده اند که اولین جدول های امروزی سودوکو توسط فردی به نام Garns در می ۱۹۷۹ میلادی در مجله آمریکایی Dell Pencil Puzzle و تحت عنوان سرگرمی جایگذاری اعداد (Number Place) به چاپ رسید. حتی امروزه نام سرگرمی Number Place که توسط این فرد استفاده شد، به جای سودوکو در آمریکا به کار برده می شود.  حل جدول سودوکو با آسان ترین روش برای کسانی که بلد نیستند

استانداردترین جدول سودوکو ،جدولی ۸۱ خانه ایست که از ۹ مربع تشکیل شده است که در هر ۹ مربع ها، ۹ مربع دیگر وجود دارد. پس به طور کلی شما در هر ریف افقی ۹ مربع و در هر ردیف افقی نیز ۹ مربع وجود دارد. درست مثله یک پازل شما می بایست، اعداد را طوری کنار هم بچینید که در هیچ ردیفی دو عدد تکراری وجود نداشته باشد. علاوه بر آن در هیچ کدام از ۹ مربع نیز نباید عدد تکراری وجود داشته باشد. شکل استاندارترین سودوکو به شرح زیر می باشد که خطوط پر رنگ آن ها را از یکدیگر متمایز می کنید.

 

هنگامی که یک جدول سودوکو را در مقابل شما قرار می دهند، تعدادی از خانه های آن با اعدادی پر شده اند که به طور معمول ۱۷ تا۳۰ عدد آن پر شده است. شما می بایست با تکیه بر آن ها، عدد های دیگر را حدس بزنید و در خانه ها خالی قرار دهید.

به عنوان اولین قدم به سراغ ردیفی بروید که بیشترین عدد را داشته باشد (چه عمودی و چه افقی). در هر خانه ای که عددی را قرار می خواهید بدهید به ردیف های افقی و عمودی  آن دقت کنید.. برای یادگیری بیشتر این مراحل با هم به سراغ حل یک ردیف از سودوکو می رویم.

حل جدول سودوکو به زبان آسان
حل جدول سودوکو

 

جدول سودوکو زمانی تمام می شود که تمامی خانه های آن با اعداد پر شده باشد.

 

بیشتر بخوانید :

روش حل جدول کاکورو چگونه است؟ + نکات کلیدی

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا