حل جدول سودوکو چه فایده ای برای ما دارد ؟

شاید گاهی به این موضوع فکر کرده باشید که  حل جدول سودوکو چه فایده ای دارد و همان بهتر که به حل جدول کلمات بپردازیم ، اگر که واقعا به این گفته ها اعتقاد دارید بهتر است مطلب را که نوشته آقای فیروزی درباره حل جدول سودوکو می باشد را بخوانید .

حل جدول سودوکو چه فایده ای برای ما دارد ؟

فواید حل جدول سودوکو

۱. حافظه را تقویت می‌کند
این گفته بر مبنای تحقیقی در دانشگاه دوبلین اظهار شده است که طی آن دریافتند تحرک ذهنی با معما‌هایی مانند جدول کلمات متقاطع و جدول سودوکو می‌تواند به جلوگیری از کاهش عملکرد مغز کمک کند. با انجام بازی سودوکو، به مغزتان اجازه می‌دهید که حافظه و منطق شما را بهبود ببخشد تا بتوانند به صورت هماهنگی با هم کار کنند. آن‌ها وقتی سعی می‌کنید اعداد را از بر کنید و همچنین عدد بعدی را پیدا کنید قدرت ذهن‌تان را افزایش می‌دهند. پس، بازی سودوکو راه بسیار خوبی برای کسانی است که با مشکل کم حافظه بودن روبرو هستند.

۲. سلول‌های مغز را تقویت می‌کند
این مورد به تحقیقی مربوط می‌شود که توسط دانشگاه ادینبرو در بریتانیا انجام شده و نشان می‌دهد که سودوکو می‌تواند «ژن‌های بقاء» را که معمولا خاموش هستند در مغز تحریک و بیدار کند. در نتیجه، باعث خواهد شد سلول‌های مغزی مدت طولانی‌تری عمر کنند و در مقابل بیماری، سکته‌ها، و اثرات دارو‌ها دوام بیاورند.

۳. مهارت فکر کردن را بهبود می‌بخشد
در واقع، انجام سودوکو مغز شما را تمرین خواهد داد و مهارت فکر کردن‌تان را بهبود خواهد بخشید.

۴. ذهن‌تان را هوشیار نگه می‌دارد
در واقع، این بازی ذهن شما را ورزیده و هوشیار نگه می‌دارد. این کار به نوعی مغز را ورزش می‌دهد. اما فقط همین نیست، سودوکو می‌تواند به تصمیم گیری درست و اقدام کردن با تردید کمتر نیز کمک کند.

۵. تمرکز را تقویت می‌کند
بسیاری از آدم‌ها احساس می‌کنند تمرکز کردن برای‌شان سخت است. این به خاطر دلایل بسیاری اتفاق می‌افتد من جمله وجود مشکلات در زندگی، کمبود خواب، و سبک زندگی بد و نامناسب. برای حل این مشکل، راه‌های متعددی وجود دارد و کار‌های زیادی می‌توان انجام داد. یکی از آن‌ها از طریق انجام تمرین مغز است تا آن را هوشیار و سالم نگه دارد.

۶. باعث خوشحالی می‌شود
اگر پدر یا مادر هستید، می‌توانید این بازی را با فرزند خود انجام بدهید. این کار پیوند‌ها را مستحکم می‌کند و محیطی شاد نیز به وجود می‌آورد. سودوکو به شما کمک می‌کند حس پیروزی و موفقیت داشته باشد.

۷. خطر ابتلاء به آلزایمر را کاهش می‌دهد
آلزایمر بیماری مزمن و شدیدی است که می‌تواند به مغز حمله کند. در چنین موردی، مردم تلاش می‌کنند درمانی برای این بیماری پیدا کنند. در نتیجه، نشان داده شده است که بازی کردن و حل سودوکو به کاهش خطر ابتلاء به آلزایمر کمک می‌کند. این به خاطر آن است که هنگام انجام بازی مغز تمرین و ورزش داده می‌شود.

۸. انرژی را تقویت می‌کند
در واقع، این بازی آرامش بخش و فرح انگیز است. در نتیجه می‌توانید بعد از انجام بازی سودوکو افزایش سطح انرژی‌تان را احساس کنید.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

فواید حل جدول که تاکنون کمتر شنیده اید

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا