زمان دقیق ثبت نام دوباره سهام عدالت در سال ۹۹

در این مطلب از جدولیاب ، به توضیح پیرامون مصوبه جدید کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره سهام عدالت خواهیم پرداخت! با ما همراه باشید. کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با ثبت ‌نام هفت میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت در کل کشور موافقت کرده است!

۴۹ میلیون نفر سهام عدالت دارند و حدود ۳۵ میلیون نفر از جمعیت کشور فاقد این سهام هستند. این طرح جزو الزمات بودجه سال آینده است. بنابراین احتمالا طی ماه‌ های باقی مانده از سال جاری اقدامی صورت نگیرد! اما پرداخت سهام عدالت به هفت میلیون نفر جدید هم مشروط به این است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مصوبه را در مجلس شورای اسلامی تصویب کنند.

اما این هفت میلیون نفر شامل چه کسانی است؟

در خصوص مشمولان جدید سهام عدالت عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که اکثر مشمولان جدید، از اعضای تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، ایثارگران با شرایط معیشتی دشوار و دهک‌ های پایین جامعه هستند. برخی از متقاضیان دریافت سهام عدالت به دنبال ثبت‌نام هستند، اما از آنجایی که این طرح هنوز در صحن تصویب نشده روش نام‌نویسی و اختصاص سهام مشخص نیست.

همچنین در طرح ‌های یک سال اخیر شناسایی مشمولان از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده و ثبت‌نامی از سوی متقاضیان طرح‌های حمایتی صورت نگرفته است. به نظر می‌رسد برای سهام عدالت نیز دولت مراحل شناسایی را انجام دهد. اگرچه این طرح هنوز تصویب نشده، اما مردم می‌خواهند بدانند که برای ثبت‌ نام سهام عدالت چه زمانی باید اقدام کنند و چه مراحلی را طی کنند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا