خرید بیت کوین و ارز دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال تبدیل از معیار انتخاب مناسب‌ترین صرافی ارزدیجیتال می‌گوید؟

 

خرید بیت کوین خرید ارز دیجیتال
بهترین قیمت بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، بایننس کوین، تتر و سایر ارزهای دیجیتال

 

اگر قصد خرید فروش بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را دارید، قدم اول پیدا کردن یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال یا به طور مختصر اکسچنج (Exchange) مطمئن است. در این مقاله صرافی ارز دیجیتال تبدیل ضمن معرفی انواع صرافی‌های آنلاین با بررسی ویژگی‌های آنها به شما کمک می‌کند تا در میان انبوهی از نام ها، صرافی مورد نظر‌تان را انتخاب نمایید.

۱.۱ صرافی آنلاین ارز دیجیتال چیست؟

صرافی های ارز دیجیتال به شما اجازه می دهند تا “پول رایج” (تومان، یورو، پوند، دلار و …) را به بیت کوین و یا سایر ارز‌های دیجیتال تبدیل کنید. وب سایت هایی که این سروبس را ارائه می‌کنند، صرافی آنلاین یا اکسچنج نامیده می‌شوند.

۱.۲ انواع صرافی های آنلاین

مهم است بدانیم که همه ی صرافی ها شبیه به یکدیگر نیستند. برخی به شما اجازه می دهند تا با کاربران دیگر معامله نمایید و دخالتی در معاملات و تعیین قیمت ندارند (تقریبا مشابه بورس) و برخی دیگر به طور مستقیم و با قیمت ثابت و از پیش تعیین شده اقدام به خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می نمایند (مانند صرافی های سنتی). همچنین هر صرافی از تعداد محدودی ارز پشتیبانی می‌کند که هرچه تنوع ارزی بالاتر باشد آزادی عمل شما برای خرید و فروش و بیشتر خواهد بود.

انواع صرافی های آنلاین ارز دیجیتال عبارتند از:

  • کارگزاری ها (brokerage) یا صرافی های (over the counter exchange) OTC
  • پلتفرم های معاملاتی یا اکسچنج‌های معاملاتی (trading exchange)
  • پلتفرم های (peer to peer) P2P
  • صرافی‌های غیر متمرکز (Decentralized exchange) DEX

۱.۲.۱ کارگزاری ها (brokerage) یا صرافی های OTC (over the counter exchange)

کارگزاری ها یا صرافی‌های آنلاین OTC امکان خرید و فروش بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را با قیمت از پیش تعیین شده برای عموم فراهم می کنند. خرید از یک کارگزاری کمی ساده‌تر است اما گران تر تمام می‌شود و محدودیت‌های زیادی برای کاربران دارد.

این سایت‌ها شبیه صرافی‌های سنتی هستند که به قیمت و حجم مشخصی از شما ارز دیجیتال می‌خرند و در قیمتی بالاتر از قیمت خرید حاضر به فروش به شما هستند. کاربر نقشی در تعیین قیمت خرید و فروش ندارد و فاصله‌ی نسبتا زیادی بین قیمت خرید و فروش وجود دارد.

همچنین این سایت ها به شما کیف پول اختصاصی نمی دهند و امکان نگهداری و ذخیره ارز دیجیتال روی این سایت ها وجود ندارد و در هر خرید و فروش باید کارمزد شبکه را برای انتقال ارز دیجیتال به کیف پول شخصیتان بپردازید. همچنین در بسیاری از موارد پرداخت‌ها به صورت دستی و حواله ای صورت گرفته و سفارشات بدون تایید کارگزاری اجرا نمی‌شوند (ممکن است سفارش لغو شود).

نحوه تشخیص: اگر به هنگام خرید ارز دیجیتال از روی سایتی امکان تعیین قیمت را ندارید، آن سایت یک کارگزاری یا صرافی OTC می‌باشد.

چگونه ارز دیجیتال بخریم
صرافی معتبر آنلاین ارز دیجیتال

 

۱.۱.۱ اکسچنج ها یا پلتفرم های معاملاتی (trading exchange)

اکسچنج ها یا پلتفرم های معاملاتی، صرافی های آنلاینی هستند که خریداران و فروشندگان را به یکدیگر وصل می‌کنند. این بدین معناست که شما با افرادی که سفارش خود را بر روی صرافی قرار داده اند معامله می کنید بدون اینکه مستقیما آنها را ببینید. در این حالت اکسچنج نقشی در تعیین قیمت بیت کوین یا سایر ارزها ندارد و عرضه و تقاضا قیمت را مشخص می‌کند. این همان مکانیزمی است که معاملات در بورس از طریق آن انجام می‌شود. در این پلتفرم ها فاصله‌ی قیمت خرید و فروش بر خلاف دسته قبل یعنی کارگزاری ها (صرافی‌های OTC) بسیار پایین است و کاربران قادر هستند با قیمت مناسب‌تری بدون محدودیت در حجم، اقدام به خرید و فروش نمایند، همچنین انجام معاملات اتوماتیک است و کاربران در ۲۴ ساعت شبانه روز بدون نیاز به تایید اکسچنج می‌توانند معاملات خود را انجام دهند.

کاربران همچنین می‌توانند بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال خریداری شده‌ی خود را بر روی کیف پول اختصاصی‌شان بر روی اکسچنج نگهداری کنند و نیازی نیست با هر بار خرید و فروش کارمزد انتقال در شبکه‌ی بلاک چین را بپردازند. از نمونه‌های جهانی می‌تواند به بایننس اشاره کرد.

صرافی ارز دیجیتال تبدیل یک اکسچنج معاملاتی می‌باشد که علاوه بر فراهم کردم تمامی امکانات فوق در بستری امن و حرفه‌ای با تدوین آموزش گام به گام و جامع، بالاترین تنوع ارزهای دیجیتال را در میان اکسچنج‌های داخلی ارا‌ئه می‌دهد و برای اولین بار در ایران امکان تعیین حد ضرر (استاپ لاس) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امکان تعیین حد ضرر از مهمترین ابزارهای تخصصی برای مدیریت ریسک معاملات می‌باشد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از دارایی خود در مقابل ریزش‌های سنگین قیمت محافظت نمایند.

صرافی ارز دیجیتال تبدیل با فراهم کردن امکان تسویه و برداشت پول آنی و صف خرید و فروش این امکان را فراهم می‌کنند که کاربران بتوانند با بهترین قیمت ارز دیجیتال خود را خریداری نمایند. اگر علاقمند هستید در سایتی معتبر بر روی بیت کوین سرمایه گذاری کنید و بتوانید به بهترین قیمت بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، بایننس کوین، تتر و سایر ارزهای دیجیتال را خریداری نمایید، توصیه می‌کنیم در صرافی معتبر تبدیل ثبت نام نمایید.

مشاوره و تحلیل رایگان، ابزارهای حرفه‌ای، کسب درآمد با دعوت از دوستان، ارائه شبکه‌های مختلف جابجایی ارزهای دیجیتال، حداقل فاصله قیمتی خریدار و فروشنده و عمق بازار حرفه‌ای از ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال تبدیل می‌باشد.

۱.۱.۲ پلتفرم‌های P2P

پلتفرم های P2P خریدار و فروشنده را مستقیما به هم وصل می‌کند تا بر سر قیمت مذاکره کنند. این پلتفرم ها مانند صرافی‌های OTC هستند با این تفاوت که این‌بار روی سایت چندین کاربر هستند که هر کدامشان مانند یک صرافی OTC عمل می‌کنند. این دسته از صرافی ها بسیار محدود هستند چرا که کاربران امکان مقایسه قیمت‌های خرید و فروش و استفاده از حجم تجمعی خریداران و فروشندگان را ندارند.

۱.۱.۳ صرافی‌های غیر متمرکز (Decentralized exchange) DEX

صرافی‌های غیر متمرکز گروه جدیدی از صرافی ‌های آنلاین هستند که در آن‌ها کاربران این امکان را دارند تا با یکدیگر به معامله بپردازند بدون اینکه نیاز به واسطه‌ای باشد. پلتفرم‌های غیر متمرکز به کاربران اجازه می دهد تا با یکدیگر معامله‌کنند و نظارتی بر روی آنها نباشد. این دسته از صرافی‌های آنلاین نسبتا جدید هستند و معایب و مزیت‌های خاص خود را دارند. از مزیت ‌های آن می‌توان به عدم افشای اطلاعات و امکان بلاک شدن حساب تسط صرافی اشاره کرد و معایب آنها کارمزد نسبتا بالاتر، امکانات معامله‌گری محدودتر و عمق بازار (حجمی که می‌توانید معامله نمایید) کمتر می‌باشد. همچنین از آنجایی که هیچ نهاد ناظر و مرکزی در این اکسچنج‌ها وجود ندارد امکان بازگشت معاملات وجود ندارد و در صورتی که رمزعبور و یا کلید اختصاصی کاربر هک شود و یا لو برود امکان برگشت معاملات وجود ندارد.

صرافی آنلاین
راهنمای گام به گام خرید و فروش ارز دیجیتال

 

۱.۱.۱ کدام دسته از صرافی های آنلاین ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

اگر قصد خرید و نگهداری بیت‌کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال را دارید، به شما توصیه می‌کنیم از یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی خرید نمایید. توجه نمایید که کاربران ایرانی مجاز به معامله در بسیاری از صرافی های خارجی بین المللی نیستند و در صورت کشف این مساله، حساب کاربری و دارایی شما بلوکه خواهد شد.

استفاده از صرافی‌های OTC  (گروه اول) نیاز دارد تا شما کیف پول اختصاصی داشته باشید و هنگام خرید علاوه بر کارمزد خرید باید کارمزد انتقال در شبکه (در حال حاضر حداقل ۲۰ دلار برای هر تراکنش) بپردازید.

حرفه‌ای‌ترین و مناسب‌ترین مسیر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده از گروه دوم یعنی اکسچنج‌های معاملاتی می‌باشد. این کار به شما اجازه می‌دهد تا به ارزان‌ترین قیمت بیت‌کوین، تتر، دوج‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را خریداری نمایید و از ابزارهای حرفه‌ای برای مدیریت ریسک معاملاتی استفاده نمایید. قبل از انتخاب اکسچنج معاملاتی خود موارد زیر را حتما بررسی نمایید.

  1. تنوع بالای ارزهای مورد پشتیبانی
  2. طراحی مناسب و ابزارهای معامله‌گری
  3. امکان تماس تلفنی و پشتبانی مناسب (که نشانه خوبی از اعتبار و معتمد بودن صرافی نیز هست)
  4. وجود حداقل فاصله‌ بین قیمت خرید و فروش ارز مورد نظر
  5. وجود راهنمای گام به گام برای استفاده از صرافی آنلاین
  6. حجم بالای معاملات روزانه
  7. نبود محدودیت‌های معاملاتی برای سطوح کاربری
  8. امکان خرید آسان

صرافی آنلاین ارز دیجیتال تبدیل این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌کند تا در محیط امن و حرفه‌ای با استفاده از ابراز تخصصی به خرید و فروش و تبادل ارزهای دیجیتال بپردازند و در صورت نیاز به پشتیبانی و مشاوره رایگان مستقیما با کارشناسان ما در تماس باشند.

انواع ارز دیجیتال
انواع ارز دیجیتال

برای شروع یادگیری و سرمایه گزاری مطمئن اینجا را کلیک فرمایید.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا