داروی زوکلوپنتیکسول که در درمان کرونا موثر است، چیست؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره داروی زوکلوپنتیکسول که در درمان کرونا موثر است، خواهیم داشت! با ما همراه باشید. محققان دانشگاه نیومکزیکو ایالات متحده آمریکا بعد از آزمایش حدود ۴۰۰۰ دارو موفق به شناسایی سه دارویی شدند که در مقابله با کووید ۱۹ موثر است! یکی از این سه داروی موثر ،  داروی ضد مالاریا آمودیاکین (Amodiaquine) و داروی زوکلوپنتیکسول می باشد.

محققان معتقدند این داروها در صورت مصرف همراه با داروی رمدسیویر یا داروی ضدویروسی فایپیراویر بسیار موثر خواهند بود. محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

داروی ضدروان پریشی زوکلوپنتیکسول (Zuclopenthixol) دارویی است که برای کنترل اسکیزوفرنی (یک بیماری سلامت روان است که باعث اختلال ایده ‌ها، باورها و تجارب می‌ شود) و تزریق ملح استات جهت درمان حاد و کوتاه مدت، ملح دکانوات جهت درمان طولانی مدت و ملح هیدروکلراید برای فاز اولیه یا نگهدارنده استفاده می شوند.

افراد مبتلابه اسکیزوفرنی دچار توهم نیز می ‌شوند. زوکلوپنتیکسول اگر چه علت دقیق بیماری اسکیزوفرنی شناخته شده نیست، اما تصور می‌ شود که این بیماری با عدم تعادل برخی مواد شیمیایی (انتقال‌ دهنده‌ های عصبی) در مغز همراه است. زوکلوپنتیکسول موجب تعادل مواد شیمیایی در مغز می ‌شود.

زوکلوپنتیکسول تزریقی طولانی اثر (با نام تجاری Clopixol Acuphase) ، به مدت کوتاهی برای کنترل علائم بیمار تجویز می‌ شود. تزریق زوکلوپنتیکسول در بدن به آرامی آزاد می‌ شود و هر ۴-۱ هفته یک بار تزریق انجام می‌ شود. مزیت استفاده از تزریق طولانی اثر زوکلوپنتیکسول این است که ، لازم نیست به خاطر بسپارید ، هر روز قرص استفاده نمایید.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا