داروی سرطان مولتیپل میلوما که در درمان کرونا موثر است، چیست؟ + داروی Selinexor

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره داروی سرطان مولتیپل میلوما با نام داروی Selinexor که که در درمان کرونا موثر است، خواهیم داشت! با ما همراه باشید. در تازه ‌ترین تلاش ‌ها برای مقابله با ویروس کرونا و یافتن راهی برای درمان آن، محققان تصمیم دارند از یک نوع داروی درمان سرطان با نام داروی Selinexor و با نام تجاری Xpovio به منظور بهبود حال مبتلایان به کووید ۱۹ استفاده کنند!

کارآزمایی بالینی برای بررسی اینکه آیا داروی درمان سرطان نادر مولتیپل میلوما با نام داروی Selinexor موفق به بهبود بیماران مبتلا به کرونا که به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند می‌ شود یا خیر، به زودی آغاز می ‌شود. بد نیست بدانید مولتیپل میلوما ، یک نوع سرطان خون است و معمولا در مغز استخوان وجود دارد. در این بیماری، نوع خاصی از سلول ‌های سفید خونی به نام پلاسما، دچار سرطان می شود و شروع به تکثیر غیرطبیعی در مغز استخوان می ‌کنند.

محققان درباره داروی Selinexor که در حال حاضر مورد تأیید درمان مولتیپل میلوما است، می ‌گویند:

داروی Selinexor پروتئینی را مسدود می‌ کند که منجر به تکثیر ویروس در بدن می ‌شود؛ هدف از آزمایش این دارو بررسی بهبود بیماران مبتلا به کرونا است که در شرایط وخیمی قرار دارند.

بیش از ۲۳۰ بیمار از ایالات متحده ‌آمریکا و اروپا برای بررسی تأثیر این دارو ثبت نام کرده‌ اند! سلینکسور که با نام تجاری Xpovio شناخته می‌ شود، توسط شرکت Karyopharm Therapeutics Inc مستقر در ماساچوست ساخته شده است و در حال حاضر توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا برای معالجه مولتیپل میلوما تایید شده است. به گفته یکی از محققان این پژوهش، هدف از آزمایش این است که  بررسی شود آیا دوز کم این دارو می‌ تواند بیماران مبتلا به ویروس کرونا را از ونتیلاتور جدا کند یا خیر!

سلینکسور پروتئین XPO1 را مسدود می ‌کند که در تکثیر ویروس در بدن و پاسخ التهابی بدن نقش دارد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا