داروی ضد مالاریا آمودیاکین که در درمان کرونا موثر است، چیست؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره داروی ضدمالاریا آمودیاکین که در درمان کرونا موثر است، خواهیم داشت! با ما همراه باشید. محققان دانشگاه نیومکزیکو ایالات متحده آمریکا بعد از آزمایش حدود ۴۰۰۰ دارو موفق به شناسایی سه دارویی شدند که در مقابله با کووید ۱۹ موثر است! یکی از این سه داروی موثر ، داروی ضد مالاریا آمودیاکین (Amodiaquine) می باشد.

محققان معتقدند این داروها در صورت مصرف همراه با داروی رمدسیویر یا داروی ضدویروسی فایپیراویر بسیار موثر خواهند بود. محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

اما بد نیست بدانید داروهای ضد مالاریا (Antimalarial medication) گروهی از داروها هستند که در درمان مالاریا بکار می روند. این داروها گاه در درمان مالاریا و گاه در پیشگیری از ابتلا به مالاریا مصرف می ‌شوند. اغلب این داروها از مشتقات کینین و پوست درخت سین کونا هستند.

داروی آمودیاکین (Amodiaquine) داوریی است که به صورت قرص ‌های ۲۰۰ میلی گرمی و برای درمان مالاریای ناشی از پلاسمودیوم ویواکس، پلاسمودیوم مالاریه، پلاسمودیوم اووال، پلاسمودیوم فالسیپاروم مصرف می ‌شود. آمودیاکین برای اولین بار در سال ۱۹۴۸ میلادی ساخته شد. این دارو در فهرست دارویی های ضروری سازمان بهداشت جهانی است و از داروهای موثر و ایمن مورد نیاز در یک سیستم بهداشتی هستند.

از عوارض جانبی مصرف آمودیاکین می ‌توان از سردرد ، تشنج ، سرگیجه ، هیپوتانسیون ، خارش ، تاری دید  تهوع ، اسهال ، استفراغ ، ترومبوسیتوپنی ، آنمی، هپاتیت و اتوتوکسیسیتی نام برد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا