نوشتن روی عکس برای کامپیوتر چگونه است؟ + آموزش و عکس

در این بخش از مطالب وبلاگ جدولیاب ما به شما می آموزیم که چگونه متن را روی عکس قرار دهید. می‌توانید این کار را با استفاده از Paint برای Windows، Preview برای رایانه‌های Mac و اپلیکیشنی به نام «Phonto» برای گوشی‌های هوشمند آیفون و اندروید انجام دهید. در ادامه با چند نرم افزار نوشتن روی عکس برای کامپیوتر آشنا خواهید شد و لینک دانلود آن‌ها را برای شما قرار داده‌ایم.

احیانا برای شما این اتفاق افتاده است که بخواهید روی عکسی نوشته ای یا متنی یا کلمه ای را در کامپیوتر اضافه کنید ولی نمی دانید با چه نرم افزاری این کار صورت می گیرد. نرم افزارهای گوناگوی در این زمینه برای کامپیوتر ساخته شده است که کار را برای کاربر راحت نموده است. در این مقاله سعی می کنیم این نرم افزارها را به شما معرفی کنیم و لینک دانلود آن ها را هم برایتان قرار بدهیم.

نرم افزار Paint برنامه‌ای برای نوشتن روی عکس در کامپیوتر

۱- ابتدا تصویر Start  را با لوگوی Image titled Windowsstart.png باز کنید. که این لوگو در سمت چپ پایین ویندوز ۱۰ قرار دارد.

۲- کلمه Paint را در Start ( بغال استارت ویندوز ۱۰ ) تایپ کنید. با انجام این کار، رایانه شما برای برنامه Paint جستجو می شود، که می توانید از آن برای اضافه کردن متن به تصویر دلخواه خود استفاده کنید

02 paint type

۳- در برنامه های لیست شده روی Paint کلیک کنید. لوگوی این برنامه به شکل پالت در بالای منو است. (طبق تصویر زیر ) پنجره Paint باز می شود.

04 paint open

۴- در برنامه باز شده ابتدا روی File کلیک کنید. این در گوشه سمت چپ بالای پنجره Paint است. وقتی روی آن کلیک می کنید یک پنجره باز خواهد شد.

۵- روی Open کلیک کنید. این نزدیک به بالای منوی بازشو است. یک پنجره File Explorer باز می شود.

06 open file paint

۶- روی پوشه عکس خود کلیک کنید در سمت چپ پنجره File Explorer، روی پوشه ای که حاوی عکسی است که می خواهید متنی به آن اضافه کنید کلیک کنید.
برای مثال، اگر تصویر روی دسکتاپ شما باشد، پوشه Desktop را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. و یا هر مکانی که عکس مورد نظر را می خواهید فراخوانی کنید

07 picture folder

۷- یک عکس را انتخاب کنید روی عکسی که می‌خواهید متنی به آن اضافه کنید کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید.

08 click on photo

۸- روی Open کلیک کنید. این  گزینه در گوشه سمت راست پایین پنجره File Explorer خواهید دید. با انجام این کار عکس در Paint باز می شود.

۹-  خوب در این مرحله از نوارابزار گزینه A را کلیک کنید. این گزینه در بخش “ابزار” نوار ابزار در بالای پنجره Paint قرار دارد. طبق تصویر زیر

09 open a tools

۱۰- یک جعبه متن ایجاد کنید. روی قسمتی از عکس که می‌خواهید متنی روی آن اضافه کنید، کلیک کنید و ماوس خود را بکشید، سپس دکمه را رها کنید.
شما همچنین می توانید فقط روی عکس کلیک کنید تا یک کادر متنی با اندازه از قبل روی آن قرار دهید. طبق تصویر زیر:

10 text box

۱۱- خوب شروع به نوشتن کنید.  متن خود را وارد کنید متنی را که می خواهید روی عکس خود قرار دهید تایپ کنید.
می توانید با انتخاب متن و سپس استفاده از ابزارهای موجود در قسمت “Font” نوار ابزار، فونت، اندازه و قالب بندی متن را ویرایش کنید.
برای تغییر رنگ متن، روی یک رنگ در قسمت “Colors” نوار ابزار کلیک کنید.

11 test tyoe

۱۲- در صورت لزوم اندازه جعبه متن خود را تغییر دهید. برای انجام این کار، یکی از گوشه های کادر متن را به سمت پایین و بیرون بکشید و بکشید. اگر یک کادر متنی با متن معمولی ایجاد کرده باشید و بعداً اندازه متن را تغییر دهید، مفید است.

12 resize paint

۱۳- متن عکس خود را ذخیره کنید روی File و سپس Save را در منوی ایجاد شده کلیک کنید. با این کار تغییرات در عکس اصلی ذخیره می شود.
اگر ترجیح می‌دهید عکس را با متن به‌عنوان فایل خودش ذخیره کنید، روی File کلیک کنید، روی Save As کلیک کنید و قبل از کلیک کردن روی Save یک نام جدید در کادر “نام فایل” وارد کنید.

نرم افزار Preview برنامه‌ای برای نوشتن روی عکس در سیستم عامل مک کامپیوتر

۱- ابتدا در سیستم عامل مک گزینه Finder را باز کنید. روی نماد آبی و چهره مانند در Dock Mac خود کلیک کنید. طبق تصویر زیر

01 finder mac

۲- روی پوشه عکس خود کلیک کنید در سمت چپ پنجره Finder، روی پوشه ای که عکسی که می خواهید استفاده کنید در آن قرار دارد کلیک کنید.

02 click your pic

۳- تصویر را باز کنید روی تصویری که می‌خواهید متن را به آن اضافه کنید دوبار کلیک کنید. تصویر در پیش نمایش باز می شود.

03 open the pic

۴- روی Tools کلیک کنید. این یک آیتم منو در بالای صفحه است. با انجام این کار، یک منوی کشویی ظاهر می شود.

04 tools mac

۵- گزینه Annotate را انتخاب کنید. این گزینه در وسط منوی کشویی Tools قرار دارد. یک منوی بازشو در سمت راست منوی ابزار ظاهر می شود.

05 annotate

۶- روی متن کلیک کنید. در منوی Annotate قرار دارد. با این کار یک کادر متنی با کلمه Text به عکس شما اضافه می شود

06 text mac

۷- متن تصویر خود را وارد کنید روی کلمه متن روی عکس دوبار کلیک کنید، سپس کلمه یا عبارتی را که می خواهید به جای آن استفاده کنید تایپ کنید.
می‌توانید ویژگی‌های متن را با کلیک کردن روی دکمه A در بالای پنجره پیش‌نمایش و سپس انتخاب اندازه، فونت و/یا رنگ متفاوت ویرایش کنید.

07 a mac

۸- جای جعبه متن را تغییر دهید. برای جابجایی روی متن کلیک کرده و بکشید، یا برای تغییر اندازه کادر متن، کره را به سمت چپ یا راست متن کلیک کرده و بکشید.

08 text box

۹- عکس خود را ذخیره کنید روی File در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید، سپس روی Save در منوی کشویی کلیک کنید. تغییرات متن شما ذخیره خواهد شد.

09 save mac

دانلود نرم افزار Skitch for Desktop  جهت نوشتن روی عکس برای کامپیوتر

Skitch

Skitch for Desktop  یک برنامه‌ای برای کامپیوتر است که شما می تواند به راحتی یک متن یا جمله دلخواه به عکس‌ها و تصاویرتان اضافه نمایید.   این برنامه که به طور تخصصی بدین منظور طراحی و ساخته شده است با ابزارهای متنوعی که در اختیار شما می گذارد توانایی ایجاد هرگونه متن و علامتی را بر روی عکسهای شما دارد. در ضمن این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌هایی که در آن متن یا جمله خاص خود را نوشته‌اید را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید . پس شک نکنید این نرم افزار یکی از بهترین هاست

دانلود نرم افزار Uconomix uMark  جهت نوشتن روی عکس برای کامپیوتر

Uconomix uMark نرم افزاری کاربردی که شما به کمک آن قادر به اضافه کردن یک متن یا تصویر بر روی عکس ها هستید و می توانید واترمارک های خود را با مجموعه فونت ها، اندازه و رنگ فونت و همچنین سطح شفافیت آن سفارشی کنید. برنامه uMark ابزاری مناسب برای مارک دار کردن عکس ها و تصاویر شما با آرم شرکت یا حق تالیف و یا هر دو آن ها می باشد. سفارشی کردن واترمارک ها، تغییر فرمت خروجی تصاویر، پردازش دسته ای عکس ها، تغییر اندازه تصاویر خروجی و ... از دیگر امکانات این نرم افزار می باشد. قابلیت های نرم افزار Uconomix uMark پشتیبانی از فرمت های BMP ، JPG، GIF، PNG و فرمت تصویری TIFF اضافه کردن متن یا لوگو به عنوان یک واترمارک اضافه کردن مشخصات Exif به عنوان واترمارک جدید اضافه کردن نام عکس، نام پوشه، تاریخ ایجاد و یا اصلاح به عنوان واترمارک جدید افزودن واترمارک های چندگانه جدید پردازش دسته ای: قرار دادن آرم روی صدها تصویر در یک زمان گزینه های قالب بندی فونت های قابل برنامه ریزی برای متن اضافه کردن Watermarks نیمه شفاف اضافه کردن واترمارک در موقعیت از پیش تعریف شده و یا سفارشی بر روی تصویر امکان چرخش واترمارک به هر درجه امکان قرار دادن واترمارک به صورت افقی / عمودی یا هر دو تغییر اندازه تصاویر خروجی، تولید ریز عکسها (thumbnails) تبدیل فرمت تصاویر خروجی اضافه کردن کاراکترهای خاص مثل © و ® به واترمارک باز کردن تصاویر در uMark به طور مستقیم از ویندوز اکسپلورر کشیدن و رها کردن تصاویر به uMark از ویندوز اکسپلورر ذخیره ی تنظیمات واترمارک برای استفاده های بعدی پیش نمایش در اندازه کامل تصاویر و ...

Uconomix uMark  یک برنامه کاربردی است که به شما این امکان را می‌إهد که روی تصاویر خود یک متن یا نوشته به آن اضافه نمایید و حتی می توانید روی عکس های خود واترمارک اضافه نمایید . قابلیت‌های نوع فونت نوشته یا اندازه فونت و رنگ فونت نوشته هم یکی دیگر از ویژگی های این برنامه می باشد تغییر فورمت عکس . خروجی عکس در اندازه های مختلف دیگر قابلیت این برنامه می باشد

قابلیت های نرم افزار Uconomix uMark

Uconomix-uMark.1

  • پشتیبانی از فورمت های عکس به صورت BMP ، JPG، GIF، PNG و فرمت تصویری TIFF
  • متن یا نوشته یا لوگوی دلخواه خود را به عنوان یک واترمارک اضافه کنید
  • افزودن نام عکس، نام پوشه، تاریخ ایجاد و یا اصلاح
  • افزودن واترمارک های چندگانه جدید
  • قرار دادن نوشته هم زمان بر روی چند تصویر
  • گزینه های قالب بندی فونت های قابل برنامه ریزی برای متن
  • اضافه کردن نوشته نیمه شفاف
  • امکان چرخش واترمارک به هر درجه
  • امکان قرار دادن نوشته یا متن به صورت افقی یا عمودی یا هر دو و یا بالعکس
  • به راحتی می توانید اندازه عکس را تغییر دهید
  • تبدیل فرمت تصاویر خروجی
  • افزودن کاراکترهای خاص به نوشته در عکس
  • ذخیره تنظیمات اولیه مثل فونت و سایز برای استفاده های بعدی از برنامه
  • پیش نمایش در اندازه کامل تصاویر
  • و …

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا