دلتنگی مردم برای دوران پسا ویروس کرونا

مهتاب دهقانی

خانه‌نشینی و قرنطینه، نصیب بسیاری از مردم سالم و بیمار کرونا در این دوران شده است؛ دورانی که به گفته بسیاری از کارشناسان در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه بوده است تا مردم به واسطه وجود این ویروس نزدیک به یک سال در خانه بمانند.

دل همه مردم برای دوران پسا کرونا تنگ شده است تا آزادانه در خیابان ها قدم بزنند، به دید و بازدید بروند، سفر پیش بینی کنند، همدیگر را در آغوش گرم بگیرند، به دیدار پدر و مادرشان بروند. دلشان می خواهد شرایط به حالت عادی برگردد. البته این موضوع به تلاش همه برای در خانه ماندن برمی‌گردد.
همه مان دلتنگ دیدن عزیزان هستیم، اما چه بهتر که همه رعایت کنیم تا شاید زودتر این ویروس خطرناک شرش از سر مردم کم شود و مردم روزهای عادی زندگی شان را بار دیگر ببینند؛ روزگاری که دیگر ترس، دلهره و اضطراب چاشنی آن نباشد و مردم صله رحم را مانند گذشته به جا آورند. اما یادمان نرود، این روزها که دلهره و اضطراب از پس ویروس کرونا میهمان ناخوانده زندگی مان شده و در خانه مانده ایم که زنجیره این بیماری قطع شود، کادر درمانی و قهرمانان حوزه سلامت در دل این بیماری سنگربانی می کنند و با کسانی برخورد دارند که هر لحظه ممکن است در اثر این ارتباط، جانشان به خطر بیفتد. کمااینکه هر چند روز یک بار خبر فوت تعدادی از این عزیزان به گوش می رسد.

پس تنها کاری که این روزها ما می توانیم انجام دهیم که نه جان خودمان را به خطر بیندازیم و نه باعث از دست دادن این جان برکفان باشیم، این است که در خانه بمانیم تا هرچه زودتر به این روزگار دلتنگی پایان دهیم.
یادمان باشد بازگشت به شرایط عادی نیاز به رعایت همه دستورالعمل ها از سوی تمام شهروندان دارد، چون اکنون همه مردم به ویژه بچه ها دیگر توان در خانه ماندن ندارند، دلشان شادی در شهربازی و کوچه و خیابان را می خواهد، بزرگترها دلشان شادی در کنار هم بودن را می خواهد. پس زندگی را به کام همدیگر تلخ نکنیم و از دورهمی ها و دیدارهای غیرضروری دوری کنیم تا هرچه زودتر به زندگی عادی خودمان برگردیم.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا