دلنوشته ای برای روز پرستار اسوه های صبر و ایثار

روز جهانی پرستار هر سال در روز ۱۲ ماه مه به منظور قدردانی از پرستاران در اقصی نقاط جهان گرامی داشته می‌شود. به این خاطر که زادروز فلورانس نایتینگل، پرستار انگلیسی و بنیانگذار حرفه پرستاری مدرن در ۱۲ مه است، این روز به‌عنوان روز پرستار انتخاب شده‌است. در ایران روز تولد حضرت زینب (س) روز پرستار و تقدیر از زحمات آنان شناخته می‌شود.


یکی از شاخه های علوم پزشکی، پرستاری است. این قشر با توجه به اینکه کار بسیار حساس و سختی را دارند و هر روزه در حال خدمت رسانی به جامعه می باشند، برای این شغل از جان و جوانی خود مایه می گذارند. همه ما می دانیم که در شرایط بحرانی کنونی که مردم کشورمان با کرونا مقابله می‌کنند، بیشترین فشار روی کادر درمان و به خصوص پرستاران است که از خودگذشتگی کرده و جانشان را برای بهبود بیماران دچار کرونا به خطر انداخته اند. هم اکنون ممکن است شمایی که این متن را می خوانید نیز یکی از عزیزانتان جزو کادر درمانی باشد یا اینکه خودتان و یا یکی از عزیزانتان مبتلا به بیماری بوده که با همت کادر درمان بهبود یافته اید پس با یک متن و پیامک تشکر مخصوص پرستاران قدردانی خود را به اطلاعشان برسانید.
ما همیشه معجزه را در شفا می‌دانیم، اما این را هم می‌دانیم که لبخند‌های گرم و دستان پرمهر پرستاران چه معجزه‌ها می کند. بیمار ممکن است نام پرستارش را فراموش کند، اما لبخندش را هرگز فراموش نمی کند. آنگاه که دردمندی سلامت خود را بازیابد، آنگاه که دستی به نشان شکر به آسمان بلند شود، ملائک پرستاران را می ستایند.
با آرزوی موفقیت، سلامتی و سربلندی اسوه های صبر و ایثار، روز پرستار مبارک.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

یلدای کرونایی امسال هم به دور از شلوغی و دورهمی

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا