دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و جای خالی ایشان

سردار سلیمانی جان داد و پر کشید. این خبری است که صبح دی ماه سال ۱۳۹۸ ایران را در غم و اندوه فرو برد.
قاسم سلیمانی در ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در قنات ملک که روستایی کوهستانی با ساختاری طایفه‌ای (طایفه سلیمانی کرمانی) بود، واقع در شهرستان رابر، از توابع کرمان زاده شد. او اصالتی لر داشت. وی در جنگ ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارا.. کرمان و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود. سردار سلیمانی در سال ۱۳۷۶ش از سوی آیت‌ا… خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد که بخش برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران است. پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، وی با حضور در این مناطق و سازماندهی نیروهای مردمی، به مبارزه با داعش پرداخت.دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و جای خالی ایشان

قاسم سلیمانی در نامه‌ای خطاب به آیت‌ا… خامنه‌ای که ۳۰ آبان ۱۳۹۶ش در رسانه‌های ایران منتشر شد، پایان سیطره داعش را اعلام کرد و از برافراشته شدن پرچم سوریه در بوکمال از شهرهای سوریه در نزدیکی مرز عراق خبر داد. وی چندین بار هدف ترور قرار گرفت. نخستین بار در سال ۱۳۶۰ توسط یک پزشک وابسته به سازمان مجاهدین خلق هدف ترور قرار گرفت. اوایل مهر سال ۱۳۹۸، حسین طائب، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه، از دستگیری افرادی خبر داد که قصد داشتند در کرمان، قاسم سلیمانی را ترور کنند.
قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله تروریستی پهپاد آمریکایی به خودروی حامل وی در نزدیکی فرودگاه بغداد به همراه چند تن دیگر از جمله ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) به شهادت رسید. ساعاتی بعد از این حمله، وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که حمله به خودروی حامل قاسم سلیمانی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، انجام شده است.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید :

وصیت مهم سردار سلیمانی چه بود؟ + دستخط حاج قاسم سلیمانی

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا