دو معمای متفاوت همراه با پاسخ صحیح

معماها می توانند به تقویت هوش بپردازند و یک ورزش برای مغز باشند ، در این مطلب از بلاگ جدول یاب نیز دو معمای متفاوت همراه با پاسخ صحیح آورده ایم که با دقت و تمرکز کافی می توانید به حل آنها بپردازید ، با ما همراه شوید :

شرح دو معمای متفاوت

معمای اول :

برای اینکه چوب پنبه درمرکز سطح لیوان قرار گیرد باید لیوان را تا جایی که امکان دارد پر از آب کنیم، در این صورت آب حالت گنبدی شکل به خود می گیرد و بالاترین نقطه آن در وسط قرار دارد.

چوب پنبه ای را داخل لیوان آب می اندازیم، چوب پنبه غوطه ور می شود واز یک طرف به طرف دیگر می رود. یک راه ساده وجود دارد تا چوب پنبه در وسط لیوان روی سطح آب قرار بگیرد. برای اینکار تنها آب، چوب پنبه و لیوان در اختیار شما قرار دارد. آیا می توانید این چوب پنبه را بدون حرکت در وسط آب نگه دارید؟

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

جواب معمای اول :
دلیل اینکه چوب پنبه داخل لیوان غوطه ور است واز یک سمت به سمت دیگر می رود اینست، که آب در کناره های لیوان خاصیت چسبندگی و مویئنگی دارد. برای اینکه چوب پنبه درمرکز سطح لیوان قرار گیرد باید لیوان را تا جایی که امکان دارد پر از آب کنیم، در این صورت آب حالت گنبدی شکل به خود می گیرد و بالاترین نقطه آن در وسط قرار دارد. این نقطه همان جاییست که چوب پنبه قرار می گیرد.(درست دروسط لیوان آب)

معمای دوم :

تعدادی سلول داریم. یکی از این سلول ها با بقیه متفاوت است و می خواهیم آن را بیابیم. به نظر شما کدام یک از این سلول ها را باید از بقیه جدا کنیم؟

پاسخ معمای دوم: 

گزینه E

با کمی دقت متوجه می شویم که بقیه سلول ها، دو به دو، وارونه همدیگر هستند:

A و D

B و F

C و G

 

 

 

بیشتر بخوانید :

معمای تست تصویری همراه با ۱۶ عکس کارتونی

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا