دکتر کیوان مجرد دانشمند ایرانی مقیم آمریکا قویترین واکسن کرونا را می سازد

دکتر «کیوان مجرد» رهبر تیمی از دانشمندان در ارتش آمریکاست که آزمایش‌های نهایی خود را بر روی واکسن کرونایی انجام می‌دهند که گفته می‌شود نه تنها جلوی ویروس کرونا و تمامی نسخه‌های جهش‌یافته‌ی آن‌را می‌گیرد، بلکه می‌تواند از شیوع گسترده‌ی اپیدمی‌های آینده از هم‌خانواده‌ی ویروس‌های کووید نیز جلوگیری کند.

دکتر کیوان مجرد دانشمند ایرانی مقیم آمریکا
دکتر کیوان مجرد دانشمند ایرانی مقیم آمریکا

این واکسن در حال سپری کردن آزمایش‌های انسانی است و امید می‌رود که تا چند ماه آینده و پس از طی تمامی مراحل استاندارد، وارد فاز مصرف عمومی شود.

پژوهشگاه نظامی «والتر رید» در مریلند، جایی است که دکتر مجرد مدیریت آن‌را بر عهده دارد که بزرگ‌ترین مرکز پزشکی متعلق به وزارت دفاع آمریکاست. در کارنامه‌ی دکتر کیوان مجرد و تیمش، سوابق درخشانی از جمله مقابله با ویروس‌های ابولا، زیکا و بیماری مِرس که یکی از ویروس‌های خانواده کرونا است دیده می‌شود.

دکتر مجرد گفته است که تیمش در تلاش است تا برای کل خانواده ویروس‌های کرونا واکسن بسازد. وی ضمن ابراز امیدواری از روند ساخت واکسن کرونای تیمش، می‌گوید: «واکسن تیم والتر رید، از ما در برابر ویروس‌های کشنده‌ای که حتی هنوز ندیده و تصورش را هم نکرده‌ایم، محافظت خواهد کرد.»

دکتر کیوان مجرد دانشمند ایرانی مقیم آمریکا
دکتر کیوان مجرد دانشمند ایرانی مقیم آمریکا

نام واکسن این تیم، «WRAIR-وریر» است. روش کار این واکسن به این شکل است که پروتئینی مشخص که از قبل در آزمایشگاه آماده شده را وارد بدن می‌کند و بدن فوراً پادتن آن‌را می‌سازد و باعث می‌شود تا توان سیستم ایمنی انسان به‌شدت افزایش پیدا کند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا