محمد علی دهقان دهنوی رئیس جدید سازمان بورس کیست؟ + سوابق و فعالیت ها

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره محمد علی دهقان دهنوی رئیس جدید سازمان بورس خواهیم داشت! با ما همراه باشید. در جلسه امروز ۷ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ شمسی شورای عالی بورس، محمدعلی دهقان دهنوی ، معاون کنونی وزیر اقتصاد به عنوان رییس بورس و اوراق بهادار انتخاب شد.

ماشاالله عظیمی ، عضو شورای عالی بورس در این باره گفت: ” در جلسه امروز شورای عالی بورس آقای محمد علی دهقان دهنوی را به عنوان رییس سازمان بورس انتخاب کردیم. اکثریت اعضای شورا با انتخاب آقای دهنوی موافقت کردند. “

همچنین مدیر روابط عمومی سازمان بورس در صفحه اینستاگرام خود انتخاب اقای دهقان دهنوی به عنوان ریاست سازمان بورس را تایید کرد.  همچنین حسین سلاح ورزی ، عضو شورای عالی بورس در صفحه توئیتر خود نیز از انتخاب محمد علی دهقان دهنوی به عنوان رئیس سازمان بورس خبر داد.

آخرین روز دی ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، دکتر حسن قالیباف اصل رییس سازمان بورس از سمت خود استعفا داد و دلیل استعفای خود را اقدامات سیاسی و ورود غیر حرفه‌ای و بیش از حد اشخاص و مسئولین به بازار سرمایه را عنوان کرد.  برخی از اعضای شورای عالی بورس استعفای وی را پاسخ به مطالبه سهامداران به ویژه سهامداران خرد که در چند ماه اخیر به طور پی در پی دست به تجمعات اعتراضی زده بودند و ساختار استعفای مسئولان بودند، دانستند.

امروز پس از گذشت یک هفته معاون وزیر اقتصاد به عنوان رییس جدید سازمان بورس معرفی شد.

چندی پیش محسن علیزاده ، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس در رابطه با نفر بعدی که قرار است جایگزین رئیس سازمان بورس شود، اظهار کرده بود: ” ۱۵ روز زمان نیاز است تا یک نفر را جایگزین رئیس سازمان بورس کنیم، در این مدت رئیس فعلی باید وظایف خود را مانند قبل انجام دهد، فعلا گزینه ای در این رابطه معرفی نشده است. “

او در رابطه با اینکه آیا ممکن است که رئیس بعدی سازمان بورس از میان اعضای شورای عالی بورس باشد یا خیر؟ بیان کرد: ” بله این امکان وجود دارد ممکن است یکی از اعضای شورای عالی بورس توانمندی و علاقه لازم را برای ریاست بازار سرمایه  داشته باشد اما اکنون باتوجه به شرایط که به وجود آمده به نظر نمی رسد که اعضا تمایل چندانی برای کاندید شدن داشته باشند. “

محسن علیزاده ، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس در واکنش به صحبت های اخیر محمود واعظی ، رئیس دفتر رئیس جمهور درباره با اینکه مجلس شورای اسلامی نباید به موضوع بورس ورود کند، بیان کرد: ” مقصر اصلی تمام اتفاقات ناگواری که از ابتدای سال تا کنون در بورس رخ داد را دولت می دانیم، به علت آنکه رئیس جمهور در یک بازه زمانی مردم را دعوت به حضور در بازار سرمایه کرد، بعد از آنکه مردم سرمایه های خود را آوردند و در بورس تزریق کردند، بازار سرمایه را به حال خود رها کردند.

محمود واعظی از این لحظه به بعد با توجه به اظهار نظری که در رابطه با مجلس کرده باید مسئولیت تمام اتفاقات از جمله ناکار آمدی ها را بر عهده بگیرد. نمایندگان براساس قانون اساسی می توانند در رابطه مسائل و مشکلات اجرایی توسط دولت ها اظهار نظر کنند، همچنین آنها وظیفه خود می دانند که به منظور حفظ و حراست از سرمایه های مردم هرکاری را که می توانند انجام دهند.

محمود واعظی خود نیز به علت اظهار نظر اشتباه در رابطه با شاخص بورس باید پاسخگو باشد. “

اما شاید این سوال پیش آید که محمد علی دهقان دهنوی کیست؟

محمد علی دهقان دهنوی که دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه تربیت مدرس دارد، پیش از این عضو هیات ‌مدیره بانک مسکن بود و هم اکنون به عنوان معاون وزیر اقتصاد در وزارت امور اقتصادی و دارایی مشغول به فعالیت است. وی همچنین عضویت در هیات علمی گروه مالی و بانکداری دانشگاه علامه طباطبایی و معاونت آموزشی موسسه عالی آموزش بانکداری ایران را در سوابق کاری خود دارد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا