رازهای بازی نهنگ آبی

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره رازهای بازی نهنگ آبی به عنوان یک بازی اینترنتی با مضمون خودکشی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. متاسفانه همچنان بازی نهنگ آبی در کشور ما قربانی می گیرد! به تازگی و براساس خبر منتشر شده از سوی رئیس نجات غریق و غواصی مازندران ، ۴ جوان اهل تبریز، اردبیل، ایذه و اصفهان که با هدف اجرای مرحله فینال بازی اینترنتی نهنگ آبی به شهرستان محمودآباد سفر کرده بودند، خود را تسلیم امواج دریا کردند!

این چهار نفر پس از ورود به آب و بی توجهی به هشدار‌های ناجیان غریق در این حادثه جان خود را از دست دادند. بازجویی از فردی که از بازیِ خودکشی، جان سالم به در برد با حضور ماموران پلیس آغاز شده است.

اما شاید این سوال پیش آید که بازی نهنگ آبی چیست؟

نهنگ آبی نوعی بازی خودکشی در اینترنت است که نوجوانان را هدف قرار داده است. در این بازی ظاهرا برای هر شخص ۵۰ وظیفه مختلف در طی ۵۰ روز تعیین می ‌شود ؛ و در چالش آخر از شرکت کننده خواسته می ‌شود که خودکشی کند. اصطلاح نهنگ آبی مربوط به پدیده خودکشی نهنگ‌ ها می ‌شود.

برای نمونه، یکی از چالش‌ های آن کشیدن یک نهنگ آبی روی دست است و پس از آن از کاربر خواسته می ‌شود نیمه ‌شب بیدار شود، یک فیلم ترسناک نگاه کند، لب خود را بِبُرد، روی دست خود با چاقو واژه ‌ای را حک کند، بالای یک ساختمان بلند با پاهای آویزان از خود عکس بیندازد.[۳] البته این بازی توسط ادمین‌ های دیگر به شکل چالش‌ های گوناگون و متفاوت اجرا می ‌شود. نهنگ آبی در سال ۲۰۱۳ میلادی در روسیه و با ” F57 ” یکی از نام ‌های به اصطلاح ” گروه مرگ ” شبکه اجتماعی وی ‌کی آغاز شد.

گفته می‌ شود نخستین خودکشی ناشی از آن در سال ۲۰۱۵ میلادی رخ داد! گمان می ‌رود که در فاصله نوامبر ۲۰۱۵ میلادی تا آوریل ۲۰۱۶ میلادی ، صد و سی کودک عضو این گروه‌ های آنلاین با نام ‌هایی مانند نهنگ‌ های اقیانوس یا اف ۵۷ خودکشی کرده ‌اند! این بازی در هند بیشترین شمار خودکشی را دارد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا