رافائل نادال تنیس باز اسپانیایی و بهترین ورزشکار مرد جهان در سال ۲۰۲۱ کیست؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره رافائل نادال ، تنیس باز اسپانیایی و بهترین ورزشکار مرد جهان خواهیم داشت! با ما همراه باشید. به تازگی مراسم اهدای جوایز لاروس که هر ساله برگزار می‌ شود، به دلیل شیوع کرونا در سویا کشور اسپانیا و به صورت مجازی (به دلیل شیوع کرونا) برگزار شد! در این مراسم، رافائل نادال توانست به عنوان بهترین ورزشکار مرد جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی انتخاب شود.

رافائل نادال سال قبل میلادی به بیستمین گرنداسلم خود رسید و با رکورد راجر فدرر سوئیسی برابری کرد. وی در این باره گفت: بقیه ورزشکاران احتمالاً لیاقت این عنوان را داشتند اما این سال برای من سال خیلی خوبی بود و نمی توانم بیش از این خوشحال باشم. برنده شدن در مسابقات تنیس آزاد فرانسه و برابری با ۲۰ گرند اسلم راجر فدرر لحظه ای فراموش نشدنی برای من بوده است! راجر فدرر دوست بزرگ و رقیب من در این سال‌ ها بوده است.

به گفته کارشناسان، رافائل نادال یک ویژگی بارز و آشکار دارد! آن هم دوندگی است. دوندگی و جوانی رافائل نادال موجب موفقیت او شده است. او خودش را به هر توپی در هر گوشه‌ ای از زمین که باشد می‌‌ رساند و آن توپ را جواب می‌‌ دهد و این برگ برنده برای او وجود دارد. او خودش می‌‌ گوید همیشه به زندگی امیدوار هستم و نشاط و شادابی را در خود زنده نگه می‌‌ دارم. به همین سبب کارشناسان اظهار می‌‌ دارند که رافائل نادال مساوی است با نشاط، جوانی و دوندگی و فردی خستگی ناپذیر و پرانرژی است. جسارت و قدرت بدنی نادال با یک اراده بی‌‌ نظیر تلفیق شده است و او را به یک بازیکن منحصر به فرد تبدیل کرده است.

رافائل نادال ادعا می‌‌ کند که ممکن است به زودی دچار یک افت ناگهانی شود، اما هیچ‌ گاه امید و شادابی‌اش را از دست نخواهد داد! به نظر طرفداران وی، رافائل نادال با موهای بلند، تی‌ شرت آستین حلقه‌ ای نارنجی و با آن شلوار ملوانی گشاد و چهره‌ ای جذاب و گیرا نه تنها دارای اعتماد به نفس زیاد است، بلکه بازیکنی متواضع، افتاده و مردمی است به همین دلیل محبوب اسپانیایی‌ ها می باشد.

اما درباره رافائل نادال با نام اصلی رافائل نادال پارِرا ، تنیس باز اسپانیایی و بهترین ورزشکار مرد جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی بد نیست بدانید وی متولد ۳ ژوئن ۱۹۸۶ میلادی در شهر ماناکور، جزیره مایورکا از جزایر بالئارس کشور اسپانیا و در یک خانواده ورزشی می باشد. پدر او سباستین نادال ، یک تاجر اسپانیایی و مالک رستوران ساپونتا و مادر وی نیز آنا ماریا پریرا نام دارد و خانه‌ دار می‌ باشد. عموی وی میگل آنخل نادال می‌ باشد که سال‌ ها در تیم ملی فوتبال اسپانیا و نیز در تیم‌ های باشگاهی مایورکا و همچنین بارسلونا فوتبال بازی کرد. عموی دیگر وی، تونی نادال، از تنیسورهای حرفه‌ ای کشور اسپانیا بود که رافائل را در حالی که تنها ۳ سال سن داشت، تشویق کرد که به ورزش تنیس روی بیاورد و از همان سال‌ ها بود که وی آموزش این رشته را زیر نظر عموی خویش آغاز نمود.

وی در سن ۸ سالگی قهرمان مسابقات تنیس زیر ۱۲ سال کشور اسپانیا شد. رافائل نادال در سن ۱۲ سالگی همزمان قهرمان مسابقات زیر ۱۲ سال اسپانیا و همچنین قهرمان مسابقات تنیس زیر ۱۲ سال اروپا شد. وی تا آن سال همزمان به‌ طور حرفه‌ ای فوتبال نیز بازی می‌ کرد؛ ولی از مسابقات اروپایی به بعد، فقط تمرکز خود را بر روی تنیس قرار داد و فوتبال حرفه‌ ای را کنار گذاشت.

او در سن ۱۵ سالگی وارد دنیای حرفه‌ ای تنیس شد! در سن ۱۸ سالگی در جام دیویس، توانست مقام دوم را کسب کند. در سن ۱۹ سالگی برای اولین بار در مسابقات آزاد فرانسه شرکت کرد و به اولین قهرمانی خود دست یافت! وی مرد شماره یک تنیس جهان در رده‌ بندی فعلی اتحادیه تنیس بازان حرفه ای می‌ باشد.

رافائل نادال ۲۰ گرنداسلم یک‌ نفره، مدال طلای المپیک ۲۰۰۸ میلادی در بخش یک نفره، ۳۴ قهرمانی مسترز یا تور انجمن تنیس حرفه‌ ای هزار امتیازی، ۲۰ پانصد امتیازی و قهرمانی جام دیویس تنیس برای تیم اسپانیا را در سال‌ های ۲۰۰۴ میلادی، ۲۰۰۸ میلادی، ۲۰۰۹ میلادی و ۲۰۱۱ میلادی را در کارنامه افتخارات خود دارد. رافائل نادال از تاریخ ۱۸ اوت ۲۰۰۸ میلادی تا تاریخ ۵ ژوئیه ۲۰۰۹ میلادی مرد شماره یک تنیس دنیا بود! وی همچنین اولین و تنها تنیس باز دنیا می‌ باشد که یک گرانداسلم (آزاد فرانسه) را ۱۳ بار برده‌ است!

جالب است بدانید تا سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی، ارزش جوایز دریافتی رافائل نادال از مسابقات ۹۰ میلیون دلار بوده‌ است! درآمد وی از قراردادهای تجاری در فاصله زمانی ژوئن ۲۰۱۶ میلادی تا ژوئن ۲۰۱۷ میلادی معادل ۲۱ میلیون دلار بوده‌ است! این تنیس باز اسپانیایی همچنین در سال ۲۰۱۶ میلادی با کسب ۴۰ میلیون دلار، یکی از پر درآمدترین سلبریتی‌ های دنیا شناخته شد! ثروت خالص رافائل نادال ۱۶۰ میلیون دلار ارزیابی می‌ شود!

لازم به بیان است رافائل نادال از سال ۲۰۰۶ میلادی توسط کمپانی کیا موتورز حمایت می‌ شود! وی در کمپین‌ های تبلیغاتی برای کیا به عنوان یک سفیر جهانی برای این شرکت ظاهر شده‌ است. در ماه مه ۲۰۱۵ میلادی، همکاری خود را با کیا برای ۵ سال دیگر تمدید کرد.

کمپانی نایک نیز به عنوان اسپانسر لباس و کفش نادال فعالیت می‌ کند. او در سال ۲۰۰۹ میلادی با کمپانی لنوین قرارداد امضا نمود. کمپانی بابولا به عنوان اسپانسر راکت تنیس نادال است و محصولات این شرکت با تبلیغ ویژه با پشتیبانی نادال به فروش می‌ رسد.

در سال ۲۰۱۰ میلادی، ریچارد مایل، کمپانی ساخت ساعت‌ های لوکس اعلام کرد که این شرکت با همکاری رافائل نادال ساعتی با نام ریچارد آر ام ۰۲۷ که یک ساعت مچی فوق‌ العاده سبک است را طراحی کرده‌ است! این ساعت از تیتانیوم و لیتیوم ساخته شده‌ است و ۵۲۵٬۰۰۰ دلار ارزش دارد. در سال ۲۰۱۱ میلادی کمپانی طراحی مد و لباس لوکس ایتالیایی آرمانی، رافائل نادال را به عنوان جایگزین کریستیانو رونالدو به عنوان مدل خود برگزید!

در سال ۲۰۱۶ میلادی رافائل نادال یک آکادمی تنیس را در شهر زادگاه خود یعنی شهر مایورکا تاسیس کرد. این مجموعه با نام مجموعه ورزشی نادال فعالیت می‌ کند. همچنین در این مرکز یک محل اقامت ورزشی، یک موزه افتخارات رافائل نادال، یک کلینیک پزشکی، یک مرکز تناسب اندام با آبگرم و یک کافه وجود دارد. این مرکز در مجموع دارای ۲۶ زمین تنیس است!

رافائل نادال از طرفداران سر سخت باشگاه رئال مادرید اسپانیا می‌ باشد. وی علاوه بر تنیس و فوتبال، از بازی گلف نیز لذت می‌ برد! استون مارتین و مرسدس بنز اتومبیل‌ های مورد علاقه وی هستند. فیلم‌ های سینمایی مورد علاقه رافائل نادال، تایتانیک و گلادیاتور است!

رافائل نادال در اینستاگرام

https://www.instagram.com/rafaelnadal

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا