راههای کم کردن وزن کودکان در سالهای بعد از دو سالگی

در پی بالا رفتن وزن کودکان و اضافه وزن گرفتن آنها این مطلب درباره راههای کم کردن وزن کودکان خواهیم گفت تا برای کاستن چربی و پایین آمدن وزن آنها کمکتان کند .

محققان به والدین توصیه می کنند مصرف پنیر و آب میوه را در فرزندان خود محدود کنید و به جای آن، میوه تازه به آنها دهید.

کودکان پس از رسیدن به سن ۴ سالگی به چربی کمتر نسبت به سال اول زندگی خود نیاز خواهند داشت.

متخصصان می گویند والدین باید بر میزان چربی موجود در رژیم غذایی کودکان خود نظارت داشته باشند تا به آنها کمک کنند عادات غذایی مناسبی در آنها ایجاد شود.

محققان آکادمی اطفال آمریکا برخی از توصیه‌ها را برای کاهش چربی در رژیم غذایی کودکان پیش دبستانی ارائه داده‌اند:

– از سن یک تا دو سالگی، کودکان با سابقه خانوادگی بیماری قلبی، چاقی و یا کلسترول بالا باید شیر کم چرب ۲ درصد بنوشند.

– همه کودکان بعد از دومین سال تولد خود باید شیر کم چرب یک درصد مصرف کنند.

– به کودکان خود گوشت بدون چربی، ماهی کبابی و یا آب پز بدهید و مصرف پنیر را در کودکان خود محدود کنید.

– مصرف آب میوه ۱۰۰ درصدی را محدود کنید و تا آنجا که ممکن است به آنها میوه تازه دهید.

– تنقلات کم چرب مانند ماست بدون چربی، چوب شور و یا میوه‌های تازه به آنها بدهید.

– غذاهای کودکان را با استفاده از روش‌های کم چربی پخت و پز مانند کبابی کردن روی آتش، آب پز و بخار پز کردن درست کنید.

– از میزان کمی روغن زیتون یا اسپری های پخت و پز برای نچسبیدن غذا استفاده کنید.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

رژیم غذایی برای کودکان کم وزن و راههای درمان کم وزنی آنها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا