رضوی شربینی مجری معروف تلویزیون مصر کیست؟ + اظهارنظر جنجالی وی درباره حجاب

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره رضوی شربینی مجری معروف تلویزیون مصر و همچنین اظهارنظر جنجالی وی درباره حجاب خواهیم داشت! با ما همراه باشید. رضوی شربینی ، مجری معروف تلویزیون مصر و روزنامه نگار متولد ۳۰ سپتامبر سال ۱۹۸۱ میلادی در مصر می باشد. وی از فوریه ۲۰۱۷ میلادی برنامه ” هی وبس ” را در شبکه ی CBC Sufra اجرا می کند.

رضوی شربینی علاوه بر کار در شبکه تلویزیونی عرب CBC Sufra ، در برنامه خبری Propaganda TV نیز حضور دارد.

به تازگی رضوی شربینی که مجری یکی از برنامه‌ های پربیننده تلویزیون غیردولتی سی‌بی‌سی (CBC Sufra) می باشد، در برنامه ی خود که مختص زنان است، به خانم ‌های محجبه توصیه کرد که حجاب خود را حفظ کنند و گفت آن ‌هایی که حجاب دارند، از کسانی که حجاب ندارند، خیلی بهترند! او این حرف‌ ها را در پاسخ به یک پرسش مطرح کرد.

رضوی شربینی که خود محجبه نیست، در پاسخ به زنی که پرسیده بود اگر با پوشیدن حجاب احساس زیبایی نمی ‌کند، بهتر است چه کار کند؟ گفت:

تو نزد خداوند از من برتری.

این اظهار نظر باعث بروز مشاجره سختی شد و حالا بعضی ‌ها از او به سازمان نظارت بر رسانه ‌های مصر شکایت کرده ‌اند و او را به نفرت ‌پراکنی درباره زنان بی ‌حجاب متهم کرده ‌اند.

در ادامه وبسایت غیردولتی المصری الیوم روز ۱۳ سپتامبر گزارش کرد که شورای عالی قوانین رسانه ‌ای مصر به کمیته شکایات خود دستور داده است که نظرات رضوی شربینی را بررسی کند. این شورا در ماه اوت ۲۰۱۹ میلادی تصمیم گرفته بود که برای نظارت بر برنامه ‌های گفت ‌و گومحور مذهبی، پزشکی و ورزشی مقررات جدیدی در نظر بگیرد و این پیگرد بر این خط مشی جدید شورا منطبق است.

وبسایت غیردولتی یوم۷ در آن موقع گزارش کرده بود که هدف از این مقررات ایجاد مسئولیت ‌پذیری رسانه ‌ای، ارزش‌ های اخلاقی و گفتمانی است تبعیض‌ آمیز، خشونت ‌آمیز و نفرت ‌آمیز نیست.

شربینی سپس در یکی از قسمت ‌های برنامه‌ خود بابت حرف‌ هایی که زده بود، عذرخواهی کرد.

وبسایت غیردولتی ایجپشن استریتس روز ۱۴ سپتامبر از قول او نقل کرد که منظور من این بود که زنان محجبه بهتر از من و دیگر زنان بی‌ حجاب به وظایف دینی خود عمل کرده‌ اند. او در ادامه گفت که زنان بی‌ حجاب افراد بدی نیستند و قصد او بی ‌احترامی به آن ‌ها نبوده است.

چند هشتگ مختلف برای بحث بر سر این تصمیم شورای عالی ایجاد شد؛ از جمله ” رضوی شربینی ” و ” من از رضوی شربینی حمایت می‌ کنم “. بسیاری از کاربرانی که از این هشتگ ‌ها استفاده می‌ کردند، مخالف این تصمیم بودند و می‌ گفتند که او هیچ کار غلطی نکرده است.

رضوی شربینی در اینستاگرام

https://www.instagram.com/radwaelsherbiny

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا