رغد حسین دختر صدام حسین و ملقب به صدام کوچک کیست؟

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره رغد حسین دختر بزرگ صدام حسین خواهیم داشت! با ما همراه باشید. رغد حسین ، دختر صدام حسین دیکتاتور سابق عراق متولد ۲ سپتامبر سال ۱۹۶۸ میلادی می باشد. او با حسین کامل المجید ازدواج کرده بود. او از این ازدواج ۵ فرزند بدنیا آورد. او در سال ۲۰۰۳ میلادی به همراه بسیاری از بعثی ‌هایی عراق به همراه دو دختر خود به اردن فرار کرد و در پناه عبدالله دوم قرار گرفتند.

از زمان اشغال عراق تاکنون بیشتر از تمامی فرزندان صدام، رغد خبر ساز شده است و با اینکه شوهر او به دستور صدام کشته شد، اما در تمامی این مدت از پدر و برادران خود دفاع کرده است و آنان را شهید خوانده است! تا جایی که در جمعی ۵۰۰ نفره گفته است:

” خدا خیرتان دهد، من از شما به خاطر اینکه صدام را یک شهید می ‌دانید، متشکرم. “

روزنامه تایمز انگلیس نیز درباره رغد حسین می ‌نویسد: ” رغد پس از اعدام پدرش، تنها یکبار در مکان‌ های عمومی حضور یافت آن هم با عینک آفتابی و یک بلندگوی حزب سوسیالیست اردن، یک دهه پیش، دختر بزرگ صدام حسین، یکی از اعضای مهم اشراف بعث بود. “

او که هم اکنون در تبعیدی بسیار راحت در اردن به سر می ‌برد، به رهبر غیررسمی خانواده صدام حسین معروف است! رغد ۴۶ ساله که مادر پنج فرزند است، لقب صدام کوچک را به دست آورده است.

رغد حسین در سال ۱۹۹۵ میلادی همراه با شوهر خود که جزء مقامات رده بالای سازمان اطلاعاتی صدام بود، به اردن فرار کرد و با قول در امان بودن در سال ۱۹۹۶ میلادی به عراق بازگشت و کشته شد. با حمله نیرو‌های آمریکایی در سال ۲۰۰۳ میلادی به عراق، رغد که خانواده خود را از هم پاشیده دید از دولت اردن درخواست پناهندگی کرد و امان نیز با خواسته دختر دیکتاتور معدوم عراق موافقت کرد. وی در سال ۲۰۰۳ میلادی از طریق سوریه به همراه خواهر خود رنا به عبدالله دوم پادشاه اردن پناه برد تا از خاک کشور همسایه ترتیب دفاع حقوقی از صدام را از طریق استخدام وکلای با تجربه فراهم کند.

این در حالی است که دولت عراق چند سالی است از اینترپل خواسته است دختر دیکتاتور سابق را از کشور همسایه استرداد کند. رغد حسین متهم به حمایت مالی و سازماندهی از گروهک ‌های مسلح تروریستی عراق است و به همین دلیل اینترپل، حکم بازداشت وی را در سال ۲۰۰۹ میلادی صادر کرد، اما با دخالت و میانجیگری مقامات اردنی بازداشت وی به طور موقت متوقف شد.

رغد حسین به رغم تعهد خود به مقامات اردنی درباره دخالت نکردن در امور داخلی عراق، از مدتی پیش واکنش و اظهارنظر درباره مسائل عراق را آغاز کرده است و به عمد و با روشی مشکوک می خواهد بر زخم هایی که پدرش بر پیکر عراقی ها وارد کرده است، نمک بپاشد!

رغد حسین پس از تمجید از دستاوردهای پدر ظالم خود در سالروز اعدام وی و نیز تمجید از برادر خونریز خود یعنی قصی در روز تولد وی و پافشاری در عرض تبریک به عربستان و بن سلمان در هر مناسبت یا حتی بدون مناسبت، دو روز پیش به حملات انتحاری در ساحه الطیران بغداد که ۳۵ شهید و بیش از ۱۰۰ زخمی بر جای گذاشت و گروه داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، واکنش نشان داد. دختر صدام با انتشار توئیتی در صفحه رسمی خود نوشت:

” آیا هر روز باید شاهد کمربند انفجاری جدید باشیم؟ آیا هر روز باید شاهد مرگ عراقی ها به دست قاتلان جنایتکار باشیم؟ چه کسی بهای آن را می پردازد، مردان عراقی؟ زنان عراقی؟ باید این دوره تاریک به خواست خداوند و به خواسته عراقی ها پایان یابد و مردم عراق، آن ها را به شدت مجازات خواهند کرد و هیچ کسی از مجازات جان به در نخواهد بود، خداوند شهدای قهرمان ما را رحمت فرماید و انالله وانا الیه راجعون. “

اولین کسی که فرهنگ قتل، سربریدن، قطعه قطعه کردن اجساد، بی حرمتی به بشریت و کینه و نفرت در میان مردم را رواج داد، حزب بعث صدامی و صدام بود که حتی حسین کامل و صدام کامل دامادهای خود و عدنان خیرالله پسرخاله اش را به قتل رساند و در تشییع جنازه شان اشک تمساح ریخت و حتی خاندان احمد حسن البکر رئیس جمهور اسبق عراق را ریشه کن کرد. علاوه بر آنکه اقدام به جنایت علیه مردم عراق کرد، گورهای جمعی ساخت و صدها هزار نفر را در آن زنده دفن کرد، از سلاح شیمیایی علیه مردم خود استفاده کرد و هر جنایت ددمنشانه ای را علیه مردم صبور و مظلوم عراق مرتکب شد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا