روح الله رستمی صاحب رکورد جهانی در جام جهانی پاراوزنه برداری تایلند ۲۰۲۱ کیست؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره روح الله رستمی صاحب رکورد جهانی در جام جهانی پاراوزنه برداری تایلند ۲۰۲۱ میلادی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. چندی پیش در رقابت‌ های جام جهانی پاراوزنه‌ برداری سال ۲۰۲۱ میلادی که در تایلند در حال برگزاری بود (با حضور ۶۰ کشور در رده سنی جوانان و بزرگسالان از ۹ کشور)، روح الله رستمی در دسته ۸۰ کیلوگرم با ثبت رکورد ۲۴۱ کیلوگرم، ضمن شکستن رکورد جهان به میزان یک کیلوگرم، به مدال طلای این رقابت ها دست یافت!

لازم به بیان است روح الله رستمی در تلاش اول خود با اقتدار وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی را مهار کرد و در تلاش دوم وزنه ۲۳۱ کیلوگرمی را به ثبت رساند و در نهایت با ثبت رکورد ۲۴۱ کیلوگرم، ضمن شکستن رکورد جهان به میزان یک کیلوگرم، صاحب عنوان قهرمانی و مدال طلا در دسته ۸۰ کیلوگرم شد. رکورد دنیا پیش از این در اختیار مجید فرزین بود که در پارالمپیک ۲۰۱۶ میلادی ریو به ثبت رسانده بود! در این رقابت نماینده گرجستان با ۱۹۰ کیلوگرم دوم شد و ورزشکار تایلندی با ۱۶۲ کیلوگرم در رده سوم ایستاد.

اما درباره روح الله رستمی ، ملی پوش دسته ۶۷٫۵ کیلوگرم معلولین ایران بد نیست بدانید وی متولد سال ۱۳۶۸ شمسی در شهر قم می باشد. وی تا پیش از پارالمپیک لندن افتخارات زیادی را در رده سنی جوانان بدست آورده بود. مدال طلای مسابقات جهانی ایالات متحده آمریکا و مدال نقره در جهانی مالزی از این جمله‌ اند.

او در پارالمپیک ۲۰۱۲ میلادی لندن نیز با مهار وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی پس از وزنه‌ بردار چینی و بالاتر از ابراهیم شعبان از مصر نشان نقره را از آن خود کرد!

وی در مصاحبه ای می گوید:  مشوق اصلی من برای ورود به ورزش، خانواده ام به خصوص پدرم بود و از همان ابتدا کمکم کردند تا بتوانم به هدف هایم برسم و من امروز به افراد دارای معلولیت می گویم که وارد دنیای ورزش شوند تا موفقیت و افتخار آفرینی برای تیم ملی ایران در مسابقات مختلف را تجربه کنند.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا