روز پزشک ۹۹ فرصتی برای تشکر از مدافعان سلامت

این روزها شرایط برای پرسنل کادر درمان و پزشکان سخت‌تر رقم می خورد، زیرا آنان از لحظه پیدایش ویروس کرونا در کشور مجبور به تلاش‌های مداوم و فعالیت‌های شبانه‌روزی بودند.

پزشکان سفیدپوشانی هستند که این روزها در مقابل تمام کمبودها و کاستی‌ها صبر پیشه کرده‌اند و بر اساس وظیفه انسانی خود، تنها به نجات جان مردم فکر می‌کنند و با وجود مواجه‌شدن با ناملایمات، عرصه خدمت را به جولانگاه تسویه‌حساب تبدیل نکرده‌اند.

جهان دشوارترین روزهایش را سپری می‌کند و کادر پزشکی در همه جهان یاد خود را در آن ماندگار خواهند کرد. همواره ملت‌ها برای دفاع از خود و مردم، دست به ساخت اسلحه و مهمات جنگی زده اند، اما امروزه جهان با اپیدمی‌‌ای دست‌و‌پنجه نرم می‌کند که هیچ یک از این اسلحه‌ها قادر به جنگیدن با آن نیست؛ سربازان این نبرد، کادر پزشکی جهان است و اسلحه‌ شان، دانش و راه‌های مناسب درمان بیمارانی که به این ویروس مبتلا شده اند.

امروز مردم قدرشناس خدمات کادر درمانی بیمارستان‌ها هستند و بیش از گذشته نسبت به سختی کار آنان و خدماتی که این قشر برای جامعه انجام می دهند، آگاه شده‌اند و گویای این سختی‌ها و خدمات تصاویر و فیلم‌هایی است که در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود.

اول شهریور امسال، روز پزشک جور دیگری است. باید بیش از هر سال قدردان پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و بهداشتی کشور باشیم؛ اینان ترجمه «شرف» هستند، از آنان در تاریخ خواهند نوشت که «مراقب ایران» بودند. این روزها هم می گذرد، ولی یادمان بماند چه کسانی از «جانشان» گذشتند.

با رعایت اصول بهداشتی بیاییم ثابت کنیم قدردانشان هستیم. روز پزشک را به تمامی کادر درمانی تبریک می گوییم و یاد آن پزشکان عزیزی که جانشان را در این راه فدا کرده اند، گرامی می داریم.

  • مهتاب دهقانی
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا