روش هایی برای درمان خانگی هموروئید یا بواسیر

 جدول یاب ، ترجمه: زهره زرگر : هموروئید یا بواسیر یک مشکل معمول در بین بزرگسالان است که می تواند موجب درد و عوارض شدید تری شود. بواسیر در بسیاری از افراد برای مدتی ظاهر می شود و در عرض چند هفته از بین می رود. اما برای موارد طولانی تر، خوشبختانه راهکارهای خانگی وجود دارد که استفاده از آنها می تواند بواسیر را درمان یا موجب پیش گیری از بروز آن شود.

راه کارهای خانگی برای درمان بواسیر

۱- وان آب گرم

یک حمام آب گرم به همراه آب نمک می تواند مشکل شما را درمان کند. نشستن در یک وان پرِ آب گرم که برای پوشاندن پاها کافی باشد، می تواند به کاهش تورم و ناراحتی ناشی از تورم کمک کند. برخی افراد برای تاثیر بیشتر نمک و سرکه را به وان آب گرمشان اضافه می کنند. به یاد داشته باشید که مستقیما در سرکه سیب ننشینید، زیرا باعث التهاب بیشتر می شود.

۲- فندق جادویی

شما باید به آنچه که مصرف می کنید دقت بیشتری داشته باشید، زیرا هموروئید به راحتی می تواند ملتهب و دردناک شود. در قدیم بسیاری از مردم برای تسکین درد هموروئیدشان از فندق استفاده می کردند و به دلیل تاثیر شگفت آورش آن را فندق جادویی می نامند. فندق طبیعی و خالص دارای ماده ای است که باعث کاهش و تسکین درد می شود. فندق به از بین برنده ی کبودی ها مشهور است. کمی پنبه را به مقداری عصاره ی فندق آغشته کنید و روی بواسیر خود بمالید و شاهد تسکین دردتان شوید. به یاد داشته باشید که هرگز از الکل استفاده نکنید، زیرا باعث خشک شدن و تحریک شدن محل درد می شود.

۳- روغن نارگیل

روغن نارگیل یک مرطوب کننده ی طبیعی است که می تواند به علائم هموروئید نیز کمک کند. مالیدن روغن نارگیل روی بواسیر درد و تورم را کاهش می دهد و خارش را از بین می برد.

۴- آلوئه ورا

آلوئه ورا در بسیاری از فرهنگ ها برای انواع درمان های مختلف استفده می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده در موسسه BioMed آلوئه ورا اثر ضدعفونی کنندگی دارد و موجب التیام زخم ها می شود. آلوئه ورا کمک می کند از سوزش، خارش تورم ناشی از بواسیر در هنگام استفاده از مقعد (دفع)، رهایی یابید. به یاد داشته باشید که حتما از مواد خالص استفاده کنید، زیرا مواد افزودنی و مواد نگهدارنده می توانند علائم هموروئید شما را بدتر کنند.

۵- کمپرس یخ

استفاده از کمپرس یخ ممکن است به تسکین درد کمک کند. استفاده از کمپرس یخ هنگام نشستن یا زمانی که آتش درد ناشی از هموروئید زبانه می کشد، می تواند درد را تسکین دهد و به طور موقت تورم را کاهش دهد. به یاد داشته  باشید که یخ را در حتما در حوله ای بپوشانید تا از آسیب به پوست جلوگیری کنید. کمپرس یخ را به مدت ۱۵ دقیقه روی بواسیر بگذارید و هر چند ساعت این عمل را تکرار کنید.

۶- مایعات زیاد بنوشید

طبق تحقیقات در ژورنال کلاب بیشتر مشکلات معقدی مانند بواسیر، ناشی از کمبود مایعات در بدن است. نوشیدن مقدار زیادی مایعات در طول روز، مدفوع را نرم و دفع را آسان تر می کند.

۷- رژیم غنی از فیبر

رژیم غذایی با فیبر بالا برای سلامتی هاضمه بسیار مهم است. فیبر می تواند آب را جذب روده و دفع را آسان کند. (تمام سبزیجات حاوی فیبر هستند)

۸- چه بپوشید

شما می توانید با پوشیدن لباس گشاد و قابل تنفس، لباس زیر راحت و شلوارهای آزاد به درمان بواسیر کمک کنید. این لباس ها از التهاب بیش از حد بواسیر جلوگیری می کنند.

۹- استفاده ی درست از توالت

اگر دفع شما به سختی انجام می شود به روده های خود فشار نیاورید. این عمل موجب بیرون زدن بواسیر می شود. هر زمان احساس کردید باید عمل دفع را انجام دهید فورا اقدام کنید و اجازه ندهید ضایعات در روده ی شما جمع شوند. در محیطی آرام به توالت بروید. استرس ناشی از شلوغی پشت در، مشکل شما را حادتر می کند. از کاغذ توالت نرم استفاده کنید. زبری کاغذ توالت موجب افزایش التهاب می شود. همچنین نشستن به حالت چمباتمه در توالت حالت روده را صاف و عمل دفع را برای شما آسان تر می کند. برای راحت نشستن در این حالت کافیست زیر پاهایتان را پر کنید.

۱۰- داروهای ضد التهاب

در حالی که روش های پیشین تاثیر گذار نبودند، می توانید از استامینوفن و یا ایبوپروفن استفاده کنید. این داروها ضد التهاب هستند و باعث کاهش التهاب می شوند.

چیزهایی که باید از آنها دوری کنید:

از دستمال های کاغذی معطر برای پاک کردن خود، خودداری کنید. بواسیر بسیار حساس است و مواد شیمیایی علائم آن را بدتر می کند. همچنین مهم است که بواسیر بیرون زده را با صابون نشویید، زیرا موجب خشکی و خارش می شود. از آسپیرین نیز استفاده نکنید زیرا خون را رقیق و خون ریزی شما را دوچندان می کند.

منبع:  medicalnewstoday

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا