رکوردهای گینس که ایرانیان از آن خود کردند!

اگر بخواهید تصمیم به زدن رکورد و ثبت آن در گینس بکنید از هر چیز و عنوانی می توانید استفاده کنید ، از رکوردهای ورزشی و هنری تا رکوردهای فانتزی ، در این مطلب رکوردهای گینس که از آن ایرانیان شده است را آورده ایم.

در اصل فوت صاحب بلندترین سبیل ایران بهانه‌ای شد تا دیگر صاحبان رکورد‌های فانتزی کشور را قبل از درگذشت‌شان بشناسیم.

خبر رسید محمد علی‌نژاد معروف به محمد بارو که رکورددار سبیل در ایران بوده؛ پس از یک دوره بیماری، چند روز قبل در استان بوشهر درگذشت. البته اطلاعات دقیقی درباره ایشان و رکوردش در دست نیست و، چون رکوردش چندان ثبت رسمی هم نبوده، مشخص نیست چقدر دقیق است. ادعا می‌شود آقا محمد ۵۵ ساله با طول سبیل ۱۲۲ سانتی متر، رکورددار درازترین سبیل ایران بوده است. خب شاید از نظر خیلی‌ها چنین رکورد‌هایی مهم نباشد، چون نفعی برای جامعه ندارد؛ اما واقعیت این است رکورد در دنیا بستر سرگرمی، خاص بودن و ایجاد هیجان و رقابت در جامعه است، برای همین خیلی از رکورد‌های به‌ظاهر ساده، می‌توانند با تزریق حال خوب به جامعه مفید هم باشند. برای همین نباید از کنار هیچ رکورد و تلاشی که برای ثبت آن شده به‌راحتی گذشت.

فراموش نکنید ثبت رکورد، تشویق جامعه به بهترین بودن، تکاپو برای هیجان و رقابتی جالب است که غیر از فواید داخلی، در بسیاری از مواقع باعث اعتبار نام کشور در مجامع بین‌المللی هم می‌شود. د ر گذشت آقای علی‌نژاد بهانه‌ای شد تا صاحبان رکورد‌های فانتزی در کشور را قبل از فوت‌شان بشناسیم. در این پرونده به سراغ رکورد‌های جالبی مثل طبخ و آماده کردن ۵۳ ساندویچ همبرگر در یک ساعت، بلند کردن وزنه ۵۰ کیلویی با دندان، ۴۱ کیلومتر اسکیت سواری یک نابینا، خوابیدن زیر تخته‌ای پر از میخ به وزن ۳۲ کیلوگرم و… رفته‌ایم.

مرد سبیلوی ایران با سبیل‌های ۱۲۲ سانتی‌متری

محمدعلی نژاد که به‌تازگی خبر درگذشت او منتشر شده، ۵۵ ساله و ساکن شهر خورموج استان بوشهر بود. او با سبیلش به طول ۱۲۲ سانتی‌متر به عنوان رکورددار درازترین سبیل جهان شناخته می‌شد. او که به شغل آشپزی اشتغال داشت، گفته بود از ۱۸ سالگی علاقه به داشتن سبیل پیدا کرده است. او از سال ۸۴ آن را کوتاه نکرده و از نوعی روغن مار که از کشور هندوستان تهیه کرده بود، برای نگهداری و بهداشت آن استفاده می‌کرد. طول سبیل محمد ۱۲۲ سانتی متر بود و ظاهرا رکورد طولانی‌ترین سبیل در جهان تاکنون مربوط به یک مرد هندی بوده که ۱۱۴ سانتی متر است.بلند کردن وزنه ۵۰کیلویی با دندان

محمدحسین فتاحی بافقی قبل از زدن یک رکورد شگفت انگیز گفته است: «چند سال پیش تلویزیون، ویدئویی از یک مرد آلمانی نشان داد که با دندانش می‌توانست یک هواپیمای مسافربری را جابه جا و در این زمینه رکوردشکنی کند، این فکر همیشه همراهم بود که چطور ممکن است دندان‌های یک نفر این قدر قوی باشند. یک روز مشغول کار بودم که این فکر به سرم زد که قدرت دندان هایم را امتحان کنم!» آقا محمدحسین ابتدا یک گونی سیمان را به دندان گرفت و آن را بلند کرد، اما فشار زیادی روی دندان‌هایش احساس نکرد. برای همین کم کم این کار را روی اجسام دیگر انجام داد و متوجه شد که خودش هم توانایی بلند کردن اجسام سنگین با دندان هایش را دارد بنابراین او کم کم سراغ جسم‌های سنگین‌تر رفت و چند سال پیش موفق شد یک وزنه ۵۰ کیلوگرمی را با دندان‌هایش بلند کند و لقب مرد دندان فولادی ایران را به خودش اختصاص دهد.


تحمل ۲۷۵کیلوگرم روی پای پولادی‌ترین زن ایران

«گیتی موسوی» بانوی ۴۵ ساله و ورزشکار تبریزی که رکورد جهانی کشیدن تریلر را دارد، با قدرت و آمادگی جسمانی بالای خود، ۲۷۵ کیلوگرم وزن را به طرز عجیب و حیرت‌انگیزی به مدت یک دقیقه و ۱۷ ثانیه و ۷۵ صدم ثانیه روی پا‌های خود تحمل کرد و در حضور داوران، نامش را به عنوان اولین زن جهان که چنین رکوردی از خودش به جا می‌گذارد، ثبت کرد. در واقع بهتر است بگوییم موسوی پیشقراول و طلایه‌دار ثبت رکورد در این عرصه شد چرا که قبل از او هیچ شخص دیگری در دنیا چنین رکوردی در ورزش کراس‌ترینینگ از خود به جا نگذاشته بود. او همچنین در حاشیه این رکوردزنی، ۱۱ تایر را در یک دقیقه جابه‌جا کرد.


۷۲کیلومتر اسکیت بدون چش

برای خیلی از ما تصور حفظ تعادل روی کفش‌های اسکیت کار بسیار دشواری است. الهه قلی فلاح دختر نابینای زنجانی در یکی از رکوردزنی‌های خودش در شهریور ۹۳ با حضور داوران کمیته ثبت رکورد توانست ۴۱ کیلومتر و ۵۰۰ متر را اسکیت کند. او گفته بود پیش از آن هم به همین اندازه اسکیت کرده، اما به علت نبود ماموران ثبت رکورد جایی ثبت نشده است. این جوان بااستعداد ۱۹ ساله، آرزوی خودش را ثبت یک رکورد بزرگ در کتاب گینس بیان کرده بود. او سپس یک رکورد ۷۲ کیلومتری را در ۶ ساعت و ۲۳ دقیقه از خود به جا گذاشت. او در پارالمپیک ۲۰۱۸ هم حضور پیدا کرد و سال ۲۰۱۹ از کمیته بین المللی پارالمپیک در کشور آلمان مدال شجاعت ورزش را دریافت کرد.


رکورددار روپایی زدن با توپ ماسکی

مهدی حب درویش رکورددار روپایی در جهان، روپایی با توپ ماسکی را برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی پیام انجام داد. او اردیبهشت امسال به یاد شهدای کادر درمان توانست در ۴۰ دقیقه پنج هزار روپایی را با توپ تشکیل شده از ماسک بزند که یک رکورد جدید در این بخش محسوب می‌شد. او همچنین با توپ چین لون هم مسافت یک هزار متر را در ۲۰ دقیقه و ۲۳ ثانیه و ۴۱ صدم ثانیه روپایی زد. این جوان با انگیزه، گام پنجم خود را نیز با زدن ۱۰۸ روپایی با توپ‌های اسکواش و چین لون به ثمر رساند؛ او در آخرین رکوردشکنی‌اش در یک دقیقه با توپ سپک‌تاکرا ۱۱۹ روپایی زد.


رکورد دختر ۹ساله ایرانی در هولاهوپ

ثبت چهار رکورد جهانی برای دختر ۹ ساله ملایری سرآغاز گام برداشتن در راهی بزرگ بود و او را در مسیر رسیدن به موفقیت‌های درخشان هدایت کرد. این دختر توانست با تلاش، رکورد جهان را در ورزش هولاهوپ (حلقه چرخان دور کمر) بشکند. زهرا در شش سالگی توانست ۵۰۰ متر با هولاهوپ راه برود و رکورد ایران را از آن خود کند. این دختر در تاریخ ۱۰ مهر سال ۹۰ در مجموعه ورزشی انقلاب، ۱۵۲۴ متر با هولاهوپ راه رفت و در مدت ۲۴ دقیقه رکوردش را به ثبت رساند. زهرا توانست ۵۲۴ متر از رکورد جهانی جلوتر رود.


طبخ ۵۳ همبرگر در یک ساعت

نامش نعیم علیپور است. متولد ۱۳۶۴. او می‌گوید: «همیشه اخباری که از رکورد می‌خواندم مربوط به ورزشکاران بود. با خودم تصمیم گرفتم من اولین رکورد را در آشپزی در این کتاب ثبت کنم. با یکی از مدیران ثبت رکورد صحبت کردم و قرار شد یک روز من در کنار دیگر کارشناسان ثبت رکورد در یک ساعت، طبخ ۵۰ همبرگر را ثبت کنم.» او مدتی قبل در حالی که کارشناسان ثبت رکورد، کورنومتر به دست کنارش ایستاده بودند شروع کرد به درست کردن همبرگر: «اول شروع کردم به درست کردن گوشت و طبخش و بعد سس مخصوص برای همبرگرهایم درست کردم، سبزیجات و نان‌ها را هم آماده کردم و موفق شدم در مدت یک ساعت ۵۳ همبرگر خوشمزه تحویل کارشناسان بدهم.»


آرامش زیر تخته ۳۲۰کیلویی پر از میخ

اواخر سال ۹۲ یکی دیگر از هیجان‌انگیزترین رکورد‌های ایران به نام حامد کارگر ثبت شد. این جوان در حالی که زیر یک تخته پر از میخ دراز کشیده بود ۳۲۰ کیلوگرم وزنه را در مدت چهار دقیقه و ۲۵ ثانیه تحمل کرد و موفق به رکوردشکنی شد. او بعد از رکوردشکنی عجیب چند لحظه‌ای بیهوش شد. با این حال تصمیم گرفت رکوردش را ارتقا بدهد و این بار یک وزنه ۵۰۰ کیلوگرمی را روی تخته پر از میخ تحمل کند. کاری که در دنیا، کسی موفق به انجام آن نشده بود. حامد کارگر سرانجام موفق شد به مدت ۹ ثانیه در حالی که زیر تخته‌ای پر از میخ خوابیده بود، ۵۰۰ کیلوگرم وزنه انسانی را تحمل کند. فراموش نکنید او برای این کار تمرین و مهارت داشته و ایمنی را هم رعایت کرده است.


برداشت خیار ۲۰کیلویی

هر از گاهی تولید یک میوه بزرگ می‌تواند توجه‌ها را به خود جلب کند. دلیل ایجاد چنین محصولاتی جهش‌های ژنتیکی است. چند سال پیش گزارشی از لاهیجان منتشر شد که یک خیار ۲۰ کیلویی از یک مزرعه برداشت شده است. خیاری که بزرگی‌اش به‌راحتی اندازه جثه یک بچه چهار پنج ساله می‌شد. کشاورز گیلانی در گفت‌وگویی عنوان کرده بود اولش فکر می‌کردیم کدوست، ولی دیدیم به رشد خودش ادامه داد و به شکل امروزی‌اش درآمد! این خیار آن‌قدر بزرگ بود که از آن می‌شد در تهیه سالاد شیرازی برای یک مجلس بزرگ عروسی استفاده کرد!


بالا رفتن از ۱۶۹۳پله در ۱۰دقیقه

احمد اسدی ورزشکار دو ماراتن کشور معروف به مرد پله‌ای اسفند ۹۳ توانست یک هزار و ۶۹۳ پله برج میلاد را با زمان ۱۰ دقیقه و ۴۱ ثانیه طی کند و رکورد قبلی خود را ۸ ثانیه کاهش دهد. این دونده ماراتن، رکورد پله‌نوردی از برج میلاد تهران را با زمان ۱۰ دقیقه و ۴۱ ثانیه ثبت کرد، رکورد قبلی پله نوردی برج میلاد نیز از آن این ورزشکار است، وی توانست رکورد خود را ۸ ثانیه کاهش دهد. اسدی که ۵ اسفند ۹۰ در مسابقات کشوری، رکورد سرعت بالا رفتن از پله‌های برج میلاد تهران را با زمان ۱۰ دقیقه و ۴۹ ثانیه ثبت کرده بود، چند سال پیش با حمایت شرکت مارال چرم زمان رکورد خود را کاهش داد

 

 

 

بیشتر بخوانید :

زنبوردار عرب رکورد همنشینی با زنبورها را از آن خود کرد!

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا