زمان دقیق انجام اولین مرحله واکسیناسیون کرونا در ایران + جزئیات

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره زمان دقیق انجام اولین مرحله واکسیناسیون کرونا در ایران خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سعید نمکی ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تازگی ابراز امیدواری کرده است که قبل از ۲۲ بهمن واکسیناسیون کرونا در کشور طبق اولویت ‌بندی صورت گرفته، آغاز شود!

وی درباره اقدامات انجام شده برای واردات واکسن کرونا به کشور در عین‌ حال گفت: ” تا زمانی که مطمئن ‌ترین و بی‌ خطرترین واکسن را نتوانیم به کشور وارد کنیم، این کار را انجام نمی ‌دهیم؛ چانه زنی ‌های ما به‌دلیل این است که مؤثرترین واکسن را وارد کشور کنیم. “

سعید نمکی ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین درباره ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور نیز گفت: ” بعد از آن پنج مورد که پیش از این اعلام کرده بودم، یک مورد دیگر که یک هموطن که از انگلیس بازگشته بود و در یکی از بیمارستان ‌های دولتی تحت نظر بود، شناسایی شد. اطرافیان وی هم تحت کنترل و رصد قرار گرفتند. حال همه این موارد خوب است و بعد از آن هم گزارش مورد جدیدی نداریم. “

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع ‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز درباره خرید واکسن کرونا از کوواکس، گفت:

” ما خرید ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا را از کوواکس خواهیم داشت. البته تا امروز کوواکس هنوز هیچ واکسنی را در جهان توزیع نکرده است. کوواکس یک اتحادیه جهانی بر محور سازمان جهانی بهداشت و ابتکار عملی برای توزیع واکسن است. فکر می ‌کنم حداقل ۱۸ شرکت در سبد کوواکس واکسن خود را عرضه می ‌کنند. ما هم حداقل از سه شرکت تغذیه خواهیم کرد، اما هنوز کوواکس چیزی توزیع نکرده است و ما هم واکسنی را وارد نکردیم و هر واکسنی که سازمان غذا و داروی کشور به‌ نوان مرجع ملی برای صدور مجوز ورود واکسن تأیید کند، از این محل تهیه می‌ شود. “

چندی پیش حسن روحانی ، رئیس جمهوری اسلامی ایران در ‌جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ۲۷ دی ماه سال ۱۳۹۹ شمسی درباره زمان دقیق انجام اولین مرحله واکسیناسیون کرونا در ایران گقت: ” باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم چراکه نه جان ما و نه جان دیگران به خطر بیفتد امیدواریم مردم این پروتکل های را رعایت کنند و در عین حال از این ایام استفاده کنند. دو رقمی شدن تعداد فوتی ها کار بسیار بزرگی بود که هنوز هم زیاد است و باید کم شود. هر جا که مردم توانستند رعایت کنند ما موفق شدیم اما اگر مردم تصور کردند کرونا تمام شده با مشکل مواجه شدیم. هم در ادارات و هم در جاهای دیگر، این پروتکل ها رعایت می شود و کنترل شده است. در مسئله آموزشی هم گرچه به آموزش جوانان و نوجوانان ما لطمه وارد شده اما برای جان آنها مجبور بودیم کلاس ها را مجازی برگزار کنیم.

باید در اجتماعاتی چون تولدها باید رعایت کرد هر چند مردم رعایت کنند. حضور درون شهری و برون شهری و دورهمی های مردم باید پروتکل ها رعایت شود.  مسئولان بهداشتی به ویژه وزیر بهداشت، درمان، آموزش پزشکی نسبت به آینده ابراز نگرانی کرد مبنی بر اینکه ممکن است موج چهارم ایجاد شود بنابراین پروتکل ها باید رعایت شود. به هر حال نگرانی ‌هایی وجود دارد یقینا نگرانی وجود دارد و این نگرانی به حق است. نگرانی مهم دیگری که وجود دارد این است که کرونای جهش یافته است. هر انسانی در دنیا از بین برود متاسفیم فرقی ندارد کدام کشور باشد.

نگرانی ویروس انگلیسی بسیار جدی است. تا پایان زمستان ما نگرانی داریم. وضع هوا نیز مهم است. بنابراین باید در این ایام به صورت جدی رعایت کرد. از همه شهرها خواهش می کنم به ویژه شهرهای مذهبی که پروتکل ها را رعایت کنند.

ما برای ۲۲ بهمن تصمیم گرفتیم که باید با شرایط خاصی این مراسم برگزار شود. مصوبه ای هم ابلاغ خواهد شد. بنابراین هم مراسم برگزار کنیم و هم مردم ما در سلامت باشند.

ما در چند مرحله باید به دنبال واکسیناسیون برویم اولین آن در زمستان است. ما در چند مرحله باید به دنبال واکسیناسیون برویم اولین آن در زمستان است و در پاییز و بهار نیز ادامه یابد. اگر واکسن و واکسیناسیون انجام شود همچنان باید پروتکل ها رعایت شود! “

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا