زمان دقیق سال نو چینی ۲۰۲۲ و آداب و رسوم آن

در این بخش مطالبی در مورد زمان دقیق سال نو چینی ۲۰۲۲ و تعطیلات سال نو چینی برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

زمان دقیق سال نو چینی 2022 و آداب و رسوم آن

آغاز سال نو چینی

سال ۲۰۱۷ ……………. ۲۸ ژانویه برابر ۹ بهمن سال ۹۵

سال ۲۰۱۸ ……………. ۱۶ فوریه برابر  ۲۷ بهمن سال ۹۶

سال ۲۰۱۹ ……………. ۵ فوریه برابر  ۱۶ بهمن سال ۹۷

سال ۲۰۲۲…………… ۱ فوریه برابر با ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

سال نوی چینی از مهم‌ترین تعطیلات سنتی مردم چین است. گاهشماری چینی، گاهشماری ترکیبی شمسی-قمری است و حرکت خورشید، ماه و ستارگان، تعیین کننده روزها، ماه‌ها و سال‌ها هستند.

هر سال ، در ماه بهمن ، سال چینی نو می شود.

سال نو ، با پدیدار شدن ماه در نخستین روز سال آغاز می‌شود و به همین علت گاه به آن سال نوی قمری نیز گفته می‌شود. جشن سال نو، عموماً پانزده روز به طول می‌انجامد و با جشن فانوس پایان می‌یابد. در بیشتر کشورهایی که چینی‌ها اکثریت را تشکیل می‌دهند یا اقلیت قدرتمندی هستند، سال نوی چینی جشن گرفته می‌شود؛ از آن جمله می‌توان به چین، هنگ کنگ، تایوان، برونئی، کره، مغولستان، نپال، بوتان، ویتنام، سنگاپور، اندونزی، مالزی، فیلیپین و تایلند اشاره کرد.

زمان دقیق سال نو چینی ۲۰۲۲

شروع سال نو چینی در ماه بهمن (فاصله ۲۱ ژانویه تا ۲۱ فوریه) است. در این بازه زمانی حلول ماه جدید (روز نخست ماه قمری) روز اول سال نو چینی است.

آداب و رسوم سال نو چینی

چینی‌های بودایی، در این روز از خوردن گوشت پرهیز می‌کنند. بودائیان بر این باورند که روشن کردن آتش و استفاده از کارد در روز اول سال نو، خوش یمن نیست؛ بنابراین معمولاً غذای این روز، از قبل پخته می‌شود. همچنین در این روز، چینی‌ها به دیدار و بازدید بزرگترهای خانواده می‌روند. رقص شیر یکی از کهن‌ترین آیین‌های چینی است که در این روز انجام می‌پذیرد. برخی خانواده‌ها برای از بین بردن شرّ ارواح خبیثه، این گروه‌های عروسک گردان را به خانه دعوت می‌کنند تا با آهنگ‌ها و رقص‌های خاص، بدیمنی این روز را از بین ببرند. از دیگر آداب و رسوم این جشن، هدیه پاکت سرخ است.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

تاریخ دقیق روز میلاد حضرت عیسی (ع) و جشن کریسمس ۲۰۲۲ در تقویم سال ۱۴۰۰ چه روزی است؟

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا