زندگینامه سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه

 سردار حاجی زاده  فرمانده ی نیروی هوا فضای سپاه می باشد که  این روزها بخاطر اشتباه و خطای انسانی که باعث سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی شده روزهای سختی را می گذراند . در اینجا بخشی از زندگینامه سردار حاجی زاده را می خوانیم .

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. وی از سال ۱۳۸۸ با تشکیل نیروی هوافضای سپاه فرماندهی این نیرو را برعهده دارد. او اهل تهران است.

امیرعلی حاجی زاده متولد ۹ اسفند ۱۳۴۰ در تهران، نظامی و سردار است و از جنگ تحمیلی وارد سپاه پاسداران شده است و حالا یکی از سرداران موشکی و هوایی این نیرو می‌باشد و همواره تاکید دارد صهیونیست‌ها در قواره جنگ با ما نیستند.

او اصالتا پدر و مادرش اهل خرمدشت کرج می‌باشند و در سال ۱۳۵۹ وقتی ۱۹ ساله بود با شروع جنگ راهی جبهه شد و بعنوان تک تیرانداز در عملیاتی، چون والفجر ۸، کربلای ۴ و ۵ تا آخر جنگ حضور داشته است. بعد از جنگ وارد بخش هوا و فضا سپاه شده و در بخش موشکی فعالیت کرد، از او بعنوان برجسته‌ترین شاگرد شهید حسن تهرانی مقدم نام برده می‌شود.

بعد از سال‌ها فعالیت در مراکز حساس موشکی از سال ۱۳۸۵ به فرماندهی پدافند هوایی سپاه رسید تا اینکه سال ۸۸ با حکم رهبری فرمانده هوافضای این نیرو شد.

(عکس) بیوگرافی سردار حاجی زاده از فرمانهی هوا فضای سپاه تا استوری فرزند شهید همتازدواج و فرزندان سردار حاجی زاده
سردار حاجی زاده سالهاست ازدواج کرده که ثمره آن ۳ فرزند است. به گفته خود سردار یکی از پسرانش در ۱۷ سالگی برای اینکه مدافع حرم شود آنقدر اصرار می‌کند که ایشان صرفا برای ۱۵ روز اجازه حضور پسرش را در سوریه می‌دهد.
عملیات ها و اقدامات نظامی سردار حاجی زاده

از جمله اقدامات بزرگ که در زمان فرماندهی ایشان انجام شده می‌تواند به عملیات لیله القدر در ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ در پاسخ به اقدام تروریسی داعش در حمله به مجلس عنوان کرد.

در این عملیات ۶ موشک ذوالفقار و قیام به مقر فرماندهی داعش اصابت کرد.

در دومین عملیات چشمگیر ۱۷ شهریور ۹۷ پاسخ به اقدامات تروریستی ضد انقلاب در مریوان که به شهادت ۱۱ نیروی سپاه انجام شد، بود که نیرو‌های هوا فضا با همکاری یگان پهبادی محل استقرار نیرو‌های تروریست کرد را با موشک مورد هدف قرار گرفت.

انهدام پهباد متجاوز گلوبال هاواک آمریکا در ۳۰ خرداد ۹۸ نیز از دیگر اقدام این رسته نظامی می‌باشد.

در ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ سقوط یک هواپیمای مسافربری اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام و انتشار فیلم‌هایی نشان دادن برخورد یک موشک عامل این حادثه بود.

(عکس) بیوگرافی سردار حاجی زاده از فرمانهی هوا فضای سپاه تا استوری فرزند شهید همت
زندگینامه سردار حاجی زاده
عذرخواهی بابت سقوط هواپیمای اوکراینی

بعد از گذشت سه روز در نهایت نیرو‌های مسلح با انتشار بیانه‌ای سقوط هواپیما را ناشی از خطای پدافند سپاه پاسداران عنوان کرد.

در این حادثه دردناک ۱۷۶ مسافر که اغلب از چهره‌های علمی و موفق بودند کشته شدند، سردار حاجی زاده بعنوان فرمانده نیرو‌های هوا فضای سپاه با حضور در نشست خبری تمام مسئولیت این اقدام غیر عمد را پذیرفت و عذرخواهی کرد.

استوری فرزند شهید همت درباره سردار حاجی زاده
محمد مهدی همت در حمایت از سردار حاجی زاده تصویری از او را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.
“هر موقع در مناطق جنگی راه را گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را می‌گوید همان جبهه خودی است (شهید همت)”.
(عکس) بیوگرافی سردار حاجی زاده از فرمانهی هوا فضای سپاه تا استوری فرزند شهید همت
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
اعظم
اعظم
4 سال قبل

سردار صداقت فقط همین

دکمه بازگشت به بالا