زندگینامه کامل اندی رابین یکی از بنیانگذاران شرکت اندروید

توضیحاتی درباره زندگینامه کامل اندی رابین ، یکی از بنیانگذاران شرکت اندروید در جدولیاب منتشر شد! با ما همراه باشید.اندی رابین امروز با دستاوردی افسانه‌ ای به‌ نام اندروید شناخته می‌ شود؛ سیستم‌ عاملی که با هدف توسعه‌ مفهوم متن‌ باز در دنیای موبایل متولد شد و به‌ مرور در تمامی دستگاه‌ های هوشمند از خودروها تا دستیارهای خانگی و حتی تلویزیون‌ ها دیده شد…

اندی رابین با نام اصلی اندرو ای. رابین (Andrew E. Rubin) برنامه نویس ، کارآفرین و یکی از بنیانگذاران شرکت اندروید متولد سال ۱۹۶۳ میلادی در روستای چاپاکوا ایالت نیویورک می باشد.

او از سال‌ های کودکی در دنیای مملو از گجت‌‌‌ ها زندگی می‌ کرد! جالب است بدانید پدر وی یک روانشناس است و همین اتفاق باعث شد با توجه به علایق خود، یک شرکت تجاری کوچک راه‌ اندازی نماید. کار اصلی این شرکت، خلق تصاویری از جدیدترین ابزارهای الکترونیک برای استفاده در تبلیغات بود، بنابراین اطراف اندی رابین همیشه پر از تصاویر این چنین وسایلی بود! او به کار با رایانه علاقه‌ مند بود و در جوانی روی طرح یک رایانه کار کرد…

اندی رابین تحصیلات دبیرستان را در مدرسه‌ هوریس گریلی واقع در زادگاه خود گذارند و در دوران دبیرستان نیز اولین فعالیت‌‌ های جدی رباتیک را انجام داد. وی یک ریموت کنترل برای اسباب‌ بازی Kenner R2-D2 طراحی کرد و آن را با کنترل از کامپیوتر، در خانه به حرکت د می‌آورد! جالب است بدانید بدانید وی در حال حاضر چهار اختراع ثبت شده دارد.

اندی رابین و اشتیاق وصف ناشدنی وی به دنیای کامپیوتر

استعداد و علاقه‌ اندی رابین به دنیای کامپیوتر از کودکی و نوجوانی مشخص بود. او در دانشگاه، رشته‌ علوم کامپیوتر را انتخاب کرد و تحصیلات عالی را در سال ۱۹۸۶ میلادی در یوتیکا کالج نیویورک به پایان رساند.

ربات‌ ها بخش مهمی از علاقمندی‌ های اندی رابین را تشکیل می‌ دادند! ازطرفی وی به‌ خاطر توسعه‌ یک سرویس شبیه به شبکه‌ اجتماعی به‌ نام Spies در دانشگاه در سال ۱۹۸۱ میلادی به‌ نوعی مفهوم شبکه‌ اجتماعی را ۲۳ سال قبل از آفرینش فیسبوک خلق کرد! او از جوانی روی توسعه‌ محصولات و فناوری‌ های در این حوزه متمرکز بود و اولین شغل خود را نیز مرتبط با این علاقه مند انتخاب کرد.

شرکت آلمانی کارل زایس اولین محل فعالیت کاری اندی رابین بود! او به‌ عنوان مهندس رباتیک استخدام شد و دو سال نیز در آنجا فعالیت کرد. مقصد بعدی وی باز هم اروپا بود. اندی رابین پس از شرکت آلمانی کارل زایس به موسسه‌ SIP در ژنو سوئیس رفت. وی پس از مدتی، حضور در کمپانی اپل به عنوان مهندس ساخت و تولید را نیز تجربه کرد! در آن دوره اپل در وضعیت مناسبی قرار داشت؛ محبوبیت مکینتاش به اوج خود رسیده بود؛ اما استیو جابز در شرکتی که خود بنا نهاده بود، حضور نداشت. اندی رابین در دوران فعالیت در اپل تجربه‌ های زیادی کسب کرد و از محبوب‌ ترین کارمندان هم بود!

لقب اندروید در همان سال‌ ها توسط یکی از همکاران به او داده شد تا نشان دهد اندی علاقه‌ وافری به ربات‌ ها دارد!

اندی رابین شرکت مستقل خود را راه اندازی می کند

اندی رابین در اکتبر سال ۲۰۰۳ میلادی، شرکت Android, Inc را راه‌ اندازی کرد. وی برای پیشرفت و پرورش ایده‌ اندروید (سیستم عاملی که روی ۸۷ درصد از اسمارت‌ فون‌ های جهان یافت می‌ شود) نیاز به سرمایه‌ گذار داشت و با Redpoint Ventures همکاری کرد. او ایده‌ اولیه‌‌ خود را خلق یک پلتفرم موبایلی قدرتمند بیان می‌ کرد که متن‌ باز باشد و به نوآوری سریع‌ تر و مزیت‌ های متعدد برای مشتری خود بینجامد.

جالب است بدانید شرکت اندروید ابتدا تصمیم داشت سیستم‌ عاملی برای دوربین‌ های عکاسی توسعه دهد؛ البته بازار دوربین‌ های دیجیتال آنقدر بزرگ نبود که بازدهی مالی ایده‌ اندی رابین را تضمین کند! به‌ همین‌ دلیل او تصمیم گرفت تا سیستم‌ عامل را برای گوشی‌ های هوشمند توسعه دهند. اندی رابین در مراحل ابتدایی توسعه‌ اندروید، مفاهیم جالبی را برای کاربری آن مطرح می‌ کرد؛ به‌عنوان مثال او اعتقاد داشت مردم به موبایل‌ های هوشمندتری نیاز دارند که از اولویت‌ ها و موقعیت مالک، آگاه‌ تر باشند.

اندی رابین در بسیاری از نوآوری‌ های تاریخی صنعت فناوری نقش داشته است. او در همان سال‌ های توسعه‌ اندروید، سرمایه‌ گذاری را هم به‌ صورت جدی انجام می‌ داد و در سال ۲۰۰۴ میلادی، ۱۰۰ هزار دلار به پروژه‌ سباستین ثرون کمک کرد تا خودروی خودران خود توسعه دهد.

پیوستن اندروید به شرکت گوگل

گوگل در سال ۲۰۰۵ میلادی اندروید را خرید و سیستم عامل مشهور اندروید در سال ۲۰۰۷ میلادی در دسترس قرار گرفت. اندی رابین برای نزدیک به یک دهه نایب رئیس ارشد محتویات موبایل و دیجیتال گوگل بود. او تا سال ۲۰۱۳ میلادی بر واحد اندروید گوگل نظارت می‌ کرد و بعد به دپارتمان رباتیک این شرکت منتقل شد که Replicant نام داشت. در پاییز سال ۲۰۱۴ میلادی او از گوگل جدا شد! البته شرکت گوگل به او پاداش ۹۰ میلیون دلاری پرداخت کرد و متعهد شد تا چهار سال، هر ماه دو میلیون دلار به وی پرداخت کند.

او در سال‌ هایی که در گوگل فعال بود، علاوه بر مدیریت تیم اندروید، تفریحات خود را با طراحی و توسعه‌ ربات‌ ها می‌ گذراند. وی چند بازوی رباتیک برای کارهایی همچون آماده کردن قهوه طراحی کرده بود! او همچنین هلیکوپتر مجهز به کنترل از راه دور داشت که آن را در حیاط گوگل به پرواز در می‌ آورد.

اندی رابین مجددا به مسیر مورد علاقه خود یعنی طراحی و خلق مفاهیم جدید بازگشت و چند ماه پس از ترک گوگل، شرکت Playground Global را راه‌ اندازی کرد. اندی رابین در شرکت جدید خود از استارت‌ آپ‌ های حوزه سخت افزار حمایت می‌ کرد. وی در سال ۲۰۱۹ میلادی از این شرکت نیز جدا شد و شرکت دیگری به نام Essential Products را تاسیس کرد تا دوباره در زمینه موبایل و تجهیزات جانبی آن فعالیت کند. از جمله محصولات اصلی این شرکت Essential Phone و تجهیزات جانبی آن دوربین ۳۶۰ درجه بود که در سال ۲۰۱۷ میلادی وارد بازار شد.

زندگی شخصی و ماجرای سوءرفتار جنسی اندی رابین

در چند سال گذشته رفتارهای نامناسب با کارمندان و اسنادی که از سوءرفتار جنسی اندی رابین منتشر شده است، کم و بیش اعتبار او را به‌ صورت نگران‌ کننده‌‌ ای خدشه‌‌ دار کرده است! او با ری هیرابارو ازدواج کرده بود که پس از جریان رسوایی‌ ها و دادگاه‌ ها، از هم جدا شدند. آن‌ ها کافی‌ شاپی در لوس آلتوس کالیفرنیا داشتند که در سال ۲۰۱۸ میلادی تعطیل شد!

اندی رابین و همسر سابق وی در خانه‌ ای در وودساید کالیفرنیا ساکن بودند که در سال ۲۰۱۴ میلادی به مبلغ ۲۳ میلیون دلار خریده بودند. آن خانه هم در سال ۲۰۱۸ میلادی و در جریان جدایی، به فروش گذاشته شد؛ اما اکنون اندی رابین در آن زندگی می‌ کند.

ماجرای شکایت و رسوایی اندی رابین در سال ۲۰۱۷ میلادی باعث شد تا او چند ماه مدیریت شرکت اسنتشال پروداکتس را رها کند! درنهایت، این شرکت مستقر در پالو آلتو در سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرد که دیگر به فعالیت ادامه نخواهد داد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا