زندگینامه کامل مارین ون هولک بازیگر هلندی سریال قبله عالم

توضیحاتی درباره زندگینامه کامل مارین ون هولک ، بازیگر هلندی سریال قبله عالم در این مطلب منتشر شد! با ما همراه باشید. مارین ون هولک ، بازیگر هلندی سریال قبله عالم به کارگردانی و نویسندگی حامد محمدی درباره زندگی ناصرالدین‌ شاه ، به عنوان بازیگر در آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی لندن و مدرسه موسیقی و درام گیلدهال تعلیم دیده است.

مارین ون هولک و تاسیس کمپانی آلیس را ملاقات کن

مارین ون هولک پس از فارغ التحصیلی در گستره بین الملل به بازیگری در تئاتر، تلویزیون، رادیو و فیلم پرداخته است. به طور مشخص او در مجموعه شاهد ساکت بازی کرده است و علاوه بر این وی کمپانی تئاتر خود را با نام آلیس را ملاقات کن تاسیس کرده است که در آن اجراهایی با تجربیات منحصر به سایت (Site-specific) تولید می کند.

ون هولک با کمپانی آلیس را ملاقات کن ، اجراهایی را که در یک خانه قایقی، سایت یک ساختمان و یک پناهگاه زیرزمینی استقرار یافته اند، نوشته و کارگردانی کرده است. او همین طور کارهایی را برای فستیوال های والت (Vault)، استاندون (Standon Calling Festival) و بتر بنکساید (Better Bankside Festival) انجام داده است.

اجرای منحصر به مکان یا سایت اسپسیفیک

مارین ون هولک اجرای منحصر به مکان یا سایت اسپسیفیک کروماکی را در یک حمام زیرزمینی متروکه کارگردانی کرده‌ است که در آن به مخاطب‌ ها تجربه یک فراری منتظر در سفری قایقی میان ترکیه و یونان را ارائه می‌ دهد! وی به عنوان کارگردان و تولیدکننده تئاتر علاقه‌ مند است که تئاتر را به صورت یک تجربه و مواجهه شخصی مورد کاوش قرار دهد…

نقل مکان مارین ون هولک به ایران و فعالیت های هنری وی

مارین ون هولک در سال ۲۰۱۴ میلادی به شهر تهران نقل مکان کرد تا با کمپانی هنرهای اجرایی ویرگول همکاری کند. وی با پروژه پژوهشی ” درباره تصویرت از من تجدید نظر کن ” که با اجراهایی در تهران و هلند بین سال‌ های ۲۰۱۴ میلادی تا ۲۰۱۷ میلادی در حال توسعه و پیشروی بود، درگیر شد.

” درباره تصویرت از من تجدید نظر کن ” یک پروژه‌ تحقیقاتی-اجرایی است که ابزار بیان آن تئاتر است. این پروژه به سوء تفاهمات بینافرهنگی می‌ پردازد و سوال می‌ کند! تصویری که هر کس از دیگری دارد ناشی از چه چیزهایی می‌ تواند باشد؟ یا چقدر رسانه‌ ها، مطبوعات، اینترنت، سیاست، قدرت و… روی شکل‌ گیری این تصاویر تأثیرگذار بوده‌ اند؟ همچنین این پرسش را مطرح می‌ کند که چقدر شبیه تصاویری هستیم که رسانه از ما در غرب ساخته است؟ و غرب چقدر شبیه تصویر توریستی‌ ای است که ما در ذهن داریم؟ اینکه چقدر می‌ توان با تئاتر که انسان‌ ها در آن روبروی هم قرار می‌ گیرند و شهود، عینی است، پلی بین تصاویر حقیقی و غیرحقیقی از یکدیگر ایجاد کرد؟ آیا تئاتر می‌ تواند به واقعی شدن این تصاویر کمکی کند؟ و هزاران پرسش دیگر…

در این پروژه که دراماتورژی آن را سیسیل برومر از کشور هلند برعهده داشت، آروند دشت‌ آرای و مارین ون هولک، آروشا بیگی و مالته ‌شولتز و دیبا حاتمی و میخائیل بلوس نیز حضور داشتند.

همینطور وی در نمایش‌ های ردپای صورتی ، باغبان مرگ (آروند دشت‌آرای) و از زیرزمین تا پشت‌ بام (افسانه ماهیان) که برای بازی در آن در جشنواره تئاتر فجر ۲۰۱۷ میلادی نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر زن شد، بازی کرد.

حضور مارین ون هولک در سریال قبله عالم

مارین ون هولک به تازگی به گروه بازیگران سریال قبله عالم به کارگردانی حامد محمد پیوست. سریال قبله عالم جدیدترین تجربه کارگردانی حامد محمدی است که این روزها در حال تصویربرداری است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا