زندگینامه کامل مریم مهاجر برنده جایزه بفتا + زندگی شخصی و صفحه اینستاگرام

در این مطلب، پیرامون زندگینامه کامل مریم مهاجر برنده جایزه بفتا یا آکادمی هنرهای سینما و تلویزیون بریتانیا توضیحات بیشتری خواهیم داشت! با ما همراه باشید. مریم مهاجر در شهر تهران به دنیا آمده است و در خانواده ای اهل فرهنگ و هنر بزرگ شده است! مریم در کشور ایران در رشته ی نقاشی به تحصیل پرداخته است، ولی به دلیل علاقه زیادی که به داستان‌ گویی و همچنین تصویرسازی داشت، پس از مهاجرت به کشور انگلستان در سال ۲۰۰۰ میلادی در رشته ی انیمیشن به ادامه تحصیل پرداخت.

زندگینامه کامل مریم مهاجر

مریم مهاجر فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته ی انیمیشن از کالج سلطنتی هنر لندن است. او در سال‌ های اخیر در تولید پروژه‌ های هنری مختلفی مشارکت داشته است و از هنرمندان خلاق و نوآور ایرانی در دنیای انیمیشن به شمار می آید. از جمله آثار  وی می‌ توان به ترجمه‌ ی کتاب  ” دشمن عزیز ” و  ساخت دو  انیمیشن ” دخترى با  موهاى کوتاه ” (برنده‌ ی آرتیست رزیدنسی فستیوال  Tricky Women، وین سال ۲۰۰۷ میلادی) و  انیمیشن ” و زندگى ادامه داشت ” (برنده‌ ی بهترین انیمیشن دانشجویی از جشنواره انیمیشن ترینیداد و توباگو سال ۲۰۰۷ میلادی و بهتـرین انیمیشن جشنواره  A Corto di Donne پاتزولی، ایتالیا سال ۲۰۰۸ میلادی) اشاره کرد.

زندگینامه کامل مریم مهاجر

مریم مهاجر توانست با انیمشن کوتاه ” بابابزرگ عاشق‌ پیشه بود ” نامزد دریافت جایزه بفتا یا آکادمی هنرهای سینما و تلویزیون بریتانیا شود! لازم به بیان است آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا یا به اختصار بفتا ، یک موسسه ی خیریه و مستقل است که به پشتیبانی از توسعه و ترویج هنر فعال است. آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا که به عنوان یک انجمن خیریه به ثبت رسیده‌ است، هدف خود را شناسایی و حمایت از کسانی که به فیلم و سینمای انگلستان خدمات برجسته‌ ای کرده‌ اند، اعلام کرده‌ است. از سال ۲۰۰۸ میلادی این جشنواره در خانه اپرای سلطنتی لندن برگزار می‌ شود؛ مراسمی که پیش از آن در سینمای اودئون میدان لستر برگزار می‌ شد.

انیمشن کوتاه ” بابابزرگ عاشق‌ پیشه بود “

اما درباره ی انیمشن کوتاه ” بابابزرگ عاشق‌ پیشه بود ” بد نیست بدانید این انیمیشن طنز آمیز، قصه ی کودکی است که ماجرای عاشقی پدربزرگ خود را روایت می‌ کند و به بررسی ماجراهایی می‌ پردازد که مسیر زندگی او را تغییر داده اند! لازم به بیان است انیمیشن ” بابابزرگ عاشق‌ پیشه بود ” علاوه بر دارا بودن داستانی جذاب و پر احساس، از نظر تکنیکی نیز با تحسین بسیاری از منتقدین هنری مواجه شده است!

در انتها جالب است بدانید داستان‌ های آثار مریم مهاجر، واقعی هستند و او مانند انیمیشن ” بابابزرگ عاشق‌ پیشه بود” در آفرینش آن ها از تجربیات شخصی، زندگی خود یا اطرافیان خود الهام می گیرد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا