زندگینامه کامل وحید امیری بازیکن تیم ملی فوتبال ایران

توضیحاتی درباره زندگینامه کامل وحید امیری ، بازیکن تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران و باشگاه پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال جمهوری اسلامی ایران در این مطلب از جدولیاب منتشر شد! با ما همراه باشید. از باشگاه‌ هایی که وحید امیری در آنها بازی کرده است می‌ توان به باشگاه فوتبال داتیس لرستان، باشگاه فوتبال کوثر لرستان، باشگاه فوتبال گهر دورود لرستان، باشگاه فوتبال نفت مسجدسلیمان، باشگاه فوتبال نفت تهران، باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران و همچنین باشگاه فوتبال ترابزون‌ اسپور اشاره کرد.

امیری ، بازیکن پست وینگر چپ متولد ۱۳ فروردین ماه سال ۱۳۶۷ شمسی در روستای کوچک دره‌ بادام در استان لرستان (جایی در کو‌ه‌ های زاگرس، بین شهر‌های خرم‌ آباد و کوهدشت استان لرستان) می باشد.

امیری و آغاز زندگی فوتبالی

امیری فوتبال حرفه‌ ای خود را از سال ۱۳۸۷ شمسی با باشگاه‌ های داتیس و کوثر لرستان شروع کرد؛ پس از آن به گهر دورود رفت. اما در بیان جزئیات بایستی گفت امیری در سال ۱۳۸۶ شمسی و پس از قبولی در دانشگاه در رشته حقوق، در تیم فوتسال دانشگاه بازی می‌ کرد. در سال ۱۳۸۷ شمسی و به واسطه چند دوست، به تیم دسته سومی داتیس خرم‌ آباد معرفی شد. درخشش امیری در داتیس باعث شد که در سال ۱۳۸۸ شمسی، تیم دسته‌ دومی کوثر لرستان به سراغ وی بیاد و یک لیگ بالاتر برود! سال بعد، تیم لیگ یکی داماش (بعد‌ها گهر) دورود خواهان وحید امیری شد.

سپس او برای مدت دو فصل به نفت مسجدسلیمان پیوست! وحید امیری دو سال در مسجدسلیمان درخشید؛ جایی که به گفته خود وی، فوتبال او شکل گرفت! وی در سال ۱۳۹۲ شمسی با قراردادی دو ساله به نفت تهران پیوست؛ او نخستین گل خود را برای نفت تهران در ۱۵ مرداد ماه سال ۱۳۹۲ شمسی در مقابل داماش گیلان به ثمر رساند!

نخستین پیروزی آسیایی امیری در فروردین ماه سال ۱۳۹۴ شمسی مقابل الشباب عربستان بود که با نتیجه ۳–۰ به سود نفت تهران به اتمام رسید. نفت تهران در شهریور همان سال با نتیجه ۲–۱ مغلوب الاهلی شد و از گردونه مسابقات حذف گردید! تک گل نفت را وحید امیری در دقیقه ۵۰ به ثمر رساند.

امیری و حاشیه های حضور در پرسپولیس تهران

امیری پس از اتمام قرارداد خود با نفت تهران در سال ۱۳۹۵ شمسی با قراردادی ۲ ساله به صورت رسمی به عضویت باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران درآمد! پیوستن وحید امیری به پرسپولیس دارای حواشی خاصی بود! علیرضا منصوریان که وحید امیری و علیرضا بیرانوند را بارها ملاقات کرده بود و استقلالی‌ ها این احتمال را می‌ دادند که این دو به استقلال تهران می‌ آیند، به شدت از انتقال وحید امیری به پرسپولیس تهران عصبانی شدند! به نحوی که یک مقام مسئول در باشگاه استقلال تهران در مصاحبه‌ ای به انتقاد از تصمیم وحید امیری پرداخت!

نخستین گل امیری برای پرسپولیس تهران در یک تساوی ۱–۱ مقابل فولاد خوزستان به ثمر رسید! همچنین وحید امیری معمولا اوت‌ های نزدیک به دروازه حریف را به صورت بلند می‌ فرستد و موقعیت‌ های خطرناکی را روی دروازه حریفان ایجاد می‌ کند. امیری عملکرد مناسبی در پرسپولیس داشته است و بارها در تیم منتخب لیگ برتر فوتبال ایران قرار گرفته‌ است.

او توانست با پرسپولیس به جمع ۴ تیم برتر فوتبال آسیا صعود کند! و به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵ شمسی و سوپر جام فوتبال ایران در سال ۱۳۹۶ شمسی برسد.

حضور وحید امیری در تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران

وحید امیری نخستین بار ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۴ میلادی در جریان اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران که برای آمادگی در جام ملت‌ های آسیا سال ۲۰۱۵ میلادی در کشور پرتغال برگزار می‌ شد، توسط کارلوس کیروش به تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران دعوت شد!

او نخستین بازی ملی خود را در یک بازی دوستانه مقابل عراق در ۴ ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی انجام داد و نخستین گل ملی خود را نیز در جریان یک پیروزی ۲–۰ مقابل شیلی به ثمر رساند! در جریان جام ملت‌ های آسیا سال ۲۰۱۵ میلادی  ودر دیدار مقابل عراق که بازی به ضربات پنالتی کشیده شده بود، پنالتی خود را از دست داد تا ایران بازی را واگذار کند و از صعود به نیمه نهایی باز بماند!

در مقدماتی جام جهانی سال ۲۰۱۸ میلادی نیز که تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران به عنوان تیم اول گروه خود به جام جهانی صعود کرد، امیری در تمامی بازی‌ ها چه به صورت ثابت و چه به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت.

سبک دوندگی و تلاش خالصانه امیری، به قول اهل سینما هم از لحاظ فُرم و هم محتوا، یادآور علیِ در فیلم سینمایی بچه‌ های آسمان» است! امیری دوید و دوید و دوید تا بالاخره رسید؛ خیلی دیر رسید، اما رسید! از راه درست هم رسید.‌..

زندگی شخصی وحید امیری

وحید امیری مدتی پس از پیوستن به باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران، ازدواج کرد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا