زندیا کلمن جوان ترین بازیگر زن برنده جایزه امی کیست؟ + اینستاگرام

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره زندیا کلمن جوان ترین بازیگر زن برنده جایزه امی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. مراسم هفتاد و دومین جوایز امی (جایزه‌ ای برای سریال ‌ها و برنامه ‌های شبکه ‌های تلویزیونی) در ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور ماه سال ۱۳۹۹ شمسی) ۲۰۲۰ میلادی، به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد.

جیمی کیمل ،‌ مجری مراسم به ‌تنهایی و در سالنی پر از عکس هنرمندان سریال ‌های تلویزیونی این برنامه را در لس ‌آنجلس اجرا کرد. این در حالی بود که دست‌اندرکاران مجموعه ‌ها یا از خانه خود و یا از جشنی با تعداد محدود حضار به شکل ویدئویی در مراسم شرکت کرده بودند!

اما درخشش بازیگر جوانی در این رویداد بین المللی باعث توجه همگان شد!

در این دوره از جوایز امی (یا اسکار تلویزیونی) زندیا کلمن (Zendaya Maree Stoermer Colema)، بازیگر ۲۴ ساله تاریخ ‌ساز شد! او جوان ‌ترین بازیگر زنی است که توانسته است برنده جایزه بهترین بازیگر زن سریال‌ های درام شود.

زندیا کلمن (Zendaya Maree Stoermer Colema) ، که بیشتر به عنوان زندیا (Zendaya) شناخته می ‌شود، بازیگر، خواننده و رقصنده امریکایی متولد ۱ سپتامبر سال ۱۹۹۶ میلادی در اوکلند کالیفرنیا می باشد.

زندیا در زبان شونا (آفریقایی) به معنای تشکر کردن می ‌باشد. مادر او کلیر ماری، اصالت آلمانی و اسکاتلندی دارد و پدر وی نیز کزمبه آجامو (ساموئل دیوید کلمن)، آفریقایی – آمریکایی است و او تنها فرزند آن ‌ها می ‌باشد. زندیا کلمن ، پنج خواهر و برادر ناتنی از طرف پدری دارد.

او در ۸ سالگی به یک گروه رقص ملحق شد و به مدت سه سال رقص هیپ ‌هاپ و هولا (نوعی رقص هاوایی) را در آنجا دنبال کرد. وی به عنوان اولین شغل، مدیلینگ را انتخاب کرد و کار خود را با همکاری با برندها و فروشگاه‌ه ایی نظیر میسیز ، مروینز و اولد نیوی آغاز کرد.

زندیا کلمن اولین تک آهنگ خود را به نام ” Swag It Out ” در سال ۲۰۱۱ میلادی برای سریال محبوب ” Shake It Up ” و پس از آن در همان سال آهنگ ” Watch Me ” را منتشر کرد که این آهنگ با استقبال زیادی مواجه شد! او در سال ۲۰۱۲ میلادی ، بازیگری را با ایفای نقش در فیلم تلویزیونی ” Frenemies ” برای شبکه دیزنی شروع کرد و در این میان رقص و خوانندگی را کنار نگذاشت.

زندیا کلمن در ۶ آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی اولین کتاب خود را به نام ” Between U and Me: How to Rock Your Tween Years with Style and Confidence ” منتشر کرد. او در فیلم سینمایی ” Spider-Man: Homecoming ” محصول سال ۲۰۱۷ میلادی، در نقش ام.جی ظاهر شد!

وی سپس در ” The Greatest Showman ” در نقش آن ویلر در سال ۲۰۱۷ میلادی و در ” K.C. Undercover ” در سال ۲۰۱۵ میلادی بهتر و بیشتر شناخته شده است.

زندیا کلمن در کنار بازیگری، با نوشتن کتاب خود و تاسیس برند لباس، به الگویی تاثیرگذار برای دختران جوان تبدیل شده‌ است! بد نیست بدانید او در سال ۲۰۱۸ میلادی ، به عنوان یکی از زنان خوش ‌پوش در وبسایت Net-a-Porter معرفی شد! او به یکی از بزرگ ‌ترین نمادهای مشهور مد، تبدیل شده است! طرفداران زیادی دارد و فقط در اینستاگرام نزدیک به ۸۰ میلیون فالوور دارد.

زندیا کلمن در اینستاگرام

https://www.instagram.com/zendaya

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا