زیباترین مناطق تهران در پاییز کدام هستند ؟

جاهای دیدنی تهران در پاییز رنگ و بوی خاصی دارند. تهران در فصل برگ‌ریزان چهره‌ای دیدنی به خود می‌گیرد که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. قدم زدن در هوای پاییزی بر روی برگ‌های درختان به ویژه در پارک‌های جنگلی تهران، اگر باران ملایمی هم ببارد، بدجور به دل می‌نشیند و پایتخت ایران را جذاب‌تر می‌کند.

اگر اهل پاییز گردی هستید و فرصت کمی برای تفریح در تهران دارید، مجبور نیستید برای لذت بردن از فضاهای زیبا، حتما از پایتخت خارج شوید، بلکه می‌توانید در همین تهران از پاییز و پاییز گردی لذت ببرید. با ما باشید تا شما را با جاهای دیدنی تهران در پاییز آشنا کنیم.

پاییز که از راه می‌رسد، به جز اهالی آن شهر و روستا، اهالی سفر نیز دست به اینترنت می‌شوند تا یکی از زیباترین جاهای دیدنی در پاییز را پیدا کنند. شاید اولین جایی که به ذهنمان می‌رسد، انبوه جنگل‌های هیرکانی در شمال کشور باشد اما همیشه این مقاصد در دسترس نیست و لاجرم به مقاصدی نزدیک خانه خود پناه می‌بریم. جاهای دیدنی تهران در پاییز می‌تواند شامل خیابان‌ها، پارک‌ها و مناطق حومه شهر باشد که طبیعت رنگارنگ خود را به رخ هر رهگذری می‌کشد. پاییز در پایتخت با زندگی شهری درمی‌آمیزد و تصاویری بدیع از برگ‌های رنگی و رفت‌وآمد عابران و خودروها خلق می‌کند.

پل طبیعت

زیباترین مناطق تهران در پاییز کدام هستند ؟

یکی از نمادهای شهر تهران، پل طبیعت است. این پل سه طبقه، بوستان آب و آتش و پارک طالقانی را به هم وصل می‌کند. معماری این پل بی‌نظیر است و نورپردازی خاص و کم‌نظیر آن در هنگام شب، خارق‌العاده به نظر می‌رسد. از بالای این پل زیبا می‌توانید تماشاگر چشم‌انداز بی‌نظیری از دامنه قله دماوند و رشته کوه‌های البرز و نیز دو بوستان طالقانی و آب و آتش باشید و این یکی از دلایلی است که این پل را برای تهران‌گردی در پاییز پیشنهاد می‌کنیم.

دلایل دیگری هم وجود دارند که باعث می‌شوند این پل به یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز تبدیل شود، از جمله پیاده‌روی در ارتفاع چهل متری از سطح زمین، عکاسی از چشم‌اندازها و کشف سوژه‌های جذاب. پرچم بزرگ ایران هم که در پارک طالقانی برافراشته شده است، از فراز این پل دیده می‌شود.


بوستان آب و آتش

زیباترین مناطق تهران در پاییز کدام هستند ؟

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران در پاییز بوستان آب و آتش است که در اراضی عباس‌آباد ساخته شده است. رقص آب و آتش در این بوستان، شاخصه بی‌نظیر آن است. از امکانات تفریحی این پارک فضای سبز، چهار برج آتش، پیست کالسکه‌رانی، لانه کبوتر، آلاچیق، آب‌نما، زمین اسکیت و فانوس دریایی است.

فانوس دریایی پارک آب و آتش و بوستان بنادر را از هم جدا می‌کند. پل ابریشم هم که متصل‌کننده بوستان بنادر به گنبد میناست، در مقابل این پارک قرار دارد.


فشم

یکی از جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز که در ۳۵ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد، منطقه فشم است. فشم در همه اوقات سال بسیار زیبا و دیدنی است و در پاییز هم به علت باغ‌های میوه بسیاری که در آن وجود دارند، منظره زیبایی دارد. از جمله جاهای دیدنی در همان حوالی می‌توان به روستاهای آهار، شکرآب، زایگون، گرماب دره و میگون اشاره کرد که همگی برای سفرهای یک روزه بسیار مناسب هستند.


پارک قیطریه

یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز پارک قیطریه است که با پوشش جنگلی خود، طرفداران بسیاری دارد. پوشش گیاهی پارک قیطریه زیاد است و در آن حدود بیست و یک نوع درخت و درختچه وجود دارند که در مهرماه به خاطر تغییر رنگ درختان، تبدیل به یکی از مکان‌های محبوب برای تهران‌گردی در پاییز می‌شود.


پارک ملت

بوستان ملت یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های تهران در شمال این شهر است. این بوستان مساحتی حدود ۳۴ هکتار دارد و در ساخت آن، از پارک‌های کشور انگلستان الگوبرداری شده است. پارک ملت در پاییز پوشیده از برگ‌های طلایی شده و زیبایی وصف ناشدنی دارد و تبدیل به یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز می‌شود.


درکه و دربند

دربند یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز و از دهکده‌های قدیمی منطقه شمیران در شمال باغ سعدآباد است. محله دربند حتی از دیرباز قسمتی از مناطق خنک و گردشگری تهران بوده است. بی‌شک همه اهالی تهران و نیز آنان که به تهران سفر کرده‌اند، روزهای بارانی و پاییزی دربند را دیده‌اند و می‌دانند که دربند برای تهران‌گردی در پاییز بارانی بسیار مناسب است.

بعد از دربند به درکه می‌رسیم. یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز، درکه است که در شمال غرب تهران واقع شده است. درکه که یکی از بهترین مکان‌ها برای تهران‌گردی در پاییز است، به تابلوی نقاشی می‌ماند که یک طیف رنگی را پیش چشم گردشگران ترسیم می‌کند. رنگ‌های متنوع برگ درختان از یک سو و قرمزی انارهای ترک خورده از سوی دیگر از زیبایی‌های وسوسه‌کننده این محله قدیمی است.

گذشته از تماشای زیبایی‌های درکه در فصل پاییز، می‌توانید از کوه‌پیمایی در کنار رودخانه تا فراز ارتفاعات پلنگ چال و تله‌کابین توچال نیز لذت ببرید. با ادامه مسیر به جنگل کارا می‌رسید که در فصل پاییز ترکیبی از رنگ‌های زرد و نارنجی و قهوه‌ای را پیش چشم دوستداران طبیعت قرار می‌دهد.


پارک جنگلی چیتگر

پارک چیتگر از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی تهران است که در فصل پاییز نیز بسیار دیدنی است. فضای سبز دریاچه و پیاده‌روهای وسیع کنار آن و همچنین تعداد زیاد آلاچیق‌هایش فضا را بی‌اندازه زیبا کرده است. اما پاییز شاید قشنگ‌ترین زمان برای پیاده‌روی کنار دریاچه چیتگر باشد؛ وقتی برج‌ها در غبار هوای پاییزی گم می‌شوند و روزهای بارانی و ابری دریا را می‌توان در کنار دریاچه چیتگر به تماشا نشست.


پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان از گردشگاه‌های بزرگ و یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز است. این پارک جنگلی از شمال به قوچک، از جنوب به شمس آباد، از غرب به ده لویزان و از شرق به پادگان خاتم الانبیاء محدود می‍شود و مساحتی معادل ۱۱۰۰ هکتار دارد. پارک جنگلی لویزان در فصل پاییز آنقدر دیدنی است که نباید فرصت قدم زدن در آن را از دست داد.


پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز است. در این پارک که در نیاوران قرار دارد، گیاهان و درختان متنوعی اعم از بید مجنون، نارون، سرو، افرای سیاه، چنار، زبان گنجشک، اقاقیا و … وجود دارند.

وجود این درختان طبیعت زیبایی را در پاییز ایجاد کرده و لذت پیاده‌روی بر روی برگ‌های زرد و نارنجی و صدای خش‌خش برگ‌ها را دو چندان می‌کند.

این پارک در ابتدا باغی شخصی، متعلق به جمشیدالدوله بود و بعدها بخش بزرگی از آن با هدف احداث پارک، به شهرداری سپرده شد. این پارک معماری متفاوتی با سایر پارک‌های تهران دارد و در آن یک آبشار مصنوعی، یک حوض زیبا و تعداد زیادی آثار هنری تجسمی قرار گرفته‌اند. با بالا رفتن از پله‌های پشت آبشار به طبقات بالایی پارک می‌رسید و از آن‌جا نمایی زیبا از شهر تهران را خواهید دید.

پارک جمشیدیه دارای پوشش جانوری خاصی با ۶۰ نوع پرنده است. این پارک به بهشت سنگی تهران شهرت دارد، زیرا پیاده‌روی بر روی سطح شیب‌دار و کفپوش های سنگی و ناصاف این پارک حس حضور در جنگل را در ذهن تداعی می‌کند.

به علت اینکه این پارک در نزدیکی کوه‌های شمال تهران قرار دارد، همیشه یکی از اولین نقاط پایتخت است که بارش برف و باران در آن شروع می‌شود. از این رو برای قدم زدن و گشت و گذار در یک روز پاییزی و بارانی در تهران مسیری فوق العاده است.


باغ موزه فردوس

باغ فردوس یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز و یکی از آثار تاریخی به‌جامانده از دوره قاجار است. این باغ که در خیابان ولیعصر تهران واقع شده است، یکی از خارق‌العاده‌ترین جاهای پاییزی در تهران است. مساحت این باغ ۲۰ هزار متر مربع است. شیب زمین باغ فردوس از شمال غربی به جنوب شرقی است و تندی این شیب به حدی است که کف طبقه اول بنای باغ فردوس با قسمت جنوبی باغ و سقف آن با قسمت شمالی باغ هم‌سطح است.

نه تنها محوطه باغ فردوس بسیار زیباست و دیدنی، بلکه عمارت باغ موزه فردوس هم پر است از دیدنی‌هایی همچون گچ‌بری‌های زیبا و قرینه. این باغ ستون‌هایی گرد و قطور دارد که دورتادورشان با گچ‌بری‌هایی هنرمندانه تزیین شده است و چشم هر بیننده‌ای را به سمت خود جلب می‌کند.

باغ فردوس را می‌توان یکی از آرام‌ترین و تمیزترین فضاهای فرهنگی تهران و یکی از بهترین مسیرهای تهران‌گردی در پاییز دانست.


دره کن سولقان

دره کن سولقان، یکی از زیباترین جاهای اطراف تهران در پاییز است. این دره در شمال غربی تهران قرار گرفته است و رودخانه‌ای که از بلندی‌های شمال البرز سرچشمه می‌گیرد، در مسیر این دره جریان دارد. در طول دره نیز قهوه‌خانه‌های بسیاری وجود دارند که از مسافران پذیرایی می‌کنند.


دریاچه سد لتیان

دریاچه سد لتیان یکی از زیباترین جاهای اطراف تهران در پاییز است که زیبایی‌های طبیعی فراوانی دارد. لتیان سدی روی رودخانه‌ی جاجرود است که در پنج کیلومتری شمال منطقه جاجرود و جنوب شهر لواسان قرار دارد. این سد تا تهران ۱۰ کیلومتر فاصله دارد و در شمال شرقی آن واقع شده است. جایی که سد قرار دارد محل تلاقی دو رودخانه برگ‌جهان و جاجرود است و در میان کوه‌های جاجرود، بندک و آلون واقع است. در شمال لتیان روستاهای سبو بزرگ، سبو کوچک، کلاک، ناران، گلندوک، جائیج، نجارکلا، ناظم آباد و شورکاب وجود دارند و دو پارک جنگلی لتیان و تلو آن را احاطه  کرده‌اند.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

بهترین ژست های عکاسی دونفره در طبیعت و داخل شهر

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا