سارینا فرهادی دختر اصغر فرهادی و بازیگر فیلم قهرمان کیست؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره سارینا فرهادی دختر اصغر فرهادی ، کارگردان، فیلم‌ نامه‌ نویس و تهیه‌ کننده فیلم و بازیگر فیلم قهرمان خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سارینا فرهادی ، بازیگر سینما متولد ۱۵ شهریور ماه سال ۱۳۷۷ شمسی در شهر اصفهان می باشد. وی دختر اصغر فرهادی و پریسا بخت‌ آور است.

سارینا فرهادی برای اولین بار چهار سال سن داشت که در سریال پشت کنکوری‌ ها در نقش دختر رامین ناصرنصیر و سحر ولدبیگی جلوی دوربین رفت! در سال ۱۳۸۴ شمسی، سارینا فرهادی با بازی نقش دختر پانته‌ آ بهرام در فیلم چهارشنبه سوری به کارگردانی اصغر فرهادی اولین تجربه سینمایی‌ خود را رقم زد. او در سال ۱۳۸۶ شمسی، در فیلم دایره زنگی به کارگردانی پریسا بخت‌ آور، نقش دختر مهران مدیری و نگار فروزنده را بازی کرد. سارینا فرهادی بعد از ایفای نقش‌ هایی کوتاه سرانجام در سال ۱۳۸۹ شمسی اولین تجربه جدی خود را رقم زد.

سارینا فرهادی در فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌ کنندگی اصغر فرهادی در نقش ترمه دختر نادر (با بازی پیمان معادی) و سیمین (با بازی لیلا حاتمی) ظاهر شد! جدایی نادر از سیمین در ژانر درام و محصول سال ۱۳۸۹ شمسی، برنده اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان ۲۰۱۲ میلادی شده است. جدایی نادر از سیمین که در سطح بین‌ المللی بیشتر با نام جدایی (A Separation) شناخته می‌ شود، پنجمین اثر سینمایی اصغر فرهادی است و در دوره ای از زمان اکران خود با فروش نزدیک به ۲۰ میلیون دلار، در صدر پرفروش ترین ها در نمایش جهانی قرار داشت! این فیلم توسط نشریه گاردین در فهرست ۱۰۰ فیلم برتر سینمای جهان که از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون ساخته شده است، جای گرفته است.

فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین مجموعا بیش از ۵۲ جایزه جهانی را از آنِ خود کرده‌ است! جوایز معتبر بین‌ المللی همچون جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان، گلدن گلوب بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان، جایزه هیئت داوران و جایزه خرس طلایی از جشنواره فیلم برلین و جایزه ایندیپندنت اسپیریت بهترین فیلم خارجی زبان، جایزه جوایز بودیل بهترین فیلم خارجی زبان و جایزه سزار بهترین فیلم خارجی زبان از جمله جوایز مهم جدایی نادر از سیمین است. همچنین در داخل ایران نیز چندین جایزه از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

سارینا فرهادی همچنین کاندیدای بهترین بازیگر نقش مکمل زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین شد. سارینا فرهادی در مصاحبه‌ ای در رابطه با انتخاب شدن خود برای حضور در این فیلم گفت:

اگر استعداد و توانایی برای بازیگری در من است، آن هم به هر حال ارثی است که از این خانواده به من رسیده است. با شناختی که از پدرم دارم، محال بود چنین نقش مهمی را اگر در من استعداد بازیگری نمی‌ دید، به من می‌ داد. می‌ دانستم پدرم ترجیح می‌ دهد این نقش را کسی بازی کند که ارتباط نزدیکی با او دارد، زیاد ببیند او را و با او درباره فیلم و نقش صحبت کند. فکر می‌ کنم به دلیل اینکه با روحیات من آشنا بود، من را برای این نقش انتخاب کرد.

از دیگر کارهای سارینا فرهادی می‌ توان به فیلم قهرمان به کارگردانی و نویسندگی اصغر فرهادی در سال ۱۳۹۹ شمسی اشاره کرد که در آن بازیگرانی مانند امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی و رعنا آزادی ور به ایفای نقش پرداخته اند.

افتخارات سارینا فرهادی

  • خرس نقره‌ ای بهترین بازیگر زن به‌ طور مشترک با لیلا حاتمی و ساره بیات از جشنواره برلین ۲۰۱۱ میلادی برای فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین
  • کاندیدای بهترین بازیگر نقش مکمل زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
بی نام
بی نام
2 سال قبل

تمام فیلمایی که بازی کرده یاپدرش یامادرش یکاره ای تو فیلم بودن! بعد توهم داره که استعدادداره. خدایا….

دکمه بازگشت به بالا