ساعت دقیق پخش و تکرار سریال صبح آخرین روز از شبکه دو

سریال صبح آخرین روز به کارگردانی حسین تبریزی و تهیه کنندگی مصطفی علمی فرد در ۳۰ قسمت ۵۰ دقیقه ای ساخته شده است که روایتگر زندگی شهید مجید شهریاری می باشد.

سریال صبح آخرین روز

در این سریال علاوه بر بازیگران بومی در زنجان، اتابک نادری، مهران رجبی، اردشیر رستمی، میرطاهر مظلومی، زهرا سعیدی و فرحان فرحناک نیز بازی کرده اند.

صبح آخرین روز سه بخش عمده دارد؛ یک بخش تاریخی از دهه ۴۰ الی۵۰، بخش دیگر دهه ۵۰ تا ۶۰ و بخش آخر، دهه ۸۰ که زندگی خانوادگی شهید بعد از ازدواج تا زمان شهادت را به تصویر می کشد که شامل دوران قبل از تولد و زندگی پرفراز و نشیب و نحوه آشنایی و ازدواج پدر و مادر او و دوران کودکی تا زمان بعد از شهادت مجید شهریاری را در برمی گیرد.

تبریزی درباره وقایعی که در این سریال به تصویر کشیده می‌شود اظهار کرد: ما با ترور سریال را شروع می‌کنیم و بعد به داستان زندگی وی می‌پردازیم در طول سریال هم اقدامات نیروهای امنیتی و اینکه چه زحماتی می‌کشند تا برخی از حملات را خنثی کنند به تصویر کشیده می‌شود.

این کارگردان تصریح کرد: با این رویکرد بیشتر در این سریال ما به وجوهات اخلاقی، معرفتی و علمی شهید خواهیم پرداخت تا او را به مردمی که نمی‌شناختند، معرفی کنیم.

وی درباره بخش هسته‌ای توانمندی‌های شهید شهریاری و اینکه در سریال چطور به نمایش درآمده است نیز توضیح داد: ما در این سریال ویژگی‌های دانش هسته‌ای را در زندگی روزمره نشان می‌دهیم. برای برخی از اتم فقط تصور بمب و جنگ هسته‌ای به‌وجود می‌آید در حالی که خیلی از چیزهایی که در زندگی روزمره ساخته می‌شود از طریق اتم است یا حتی خیلی از فناوری‌های پزشکی مثل پرتو درمانی با صنعت ممکن می‌شود.

وی درباره تاثیر ساخت زندگی دانشمندان هسته‌ای از طریق فیلم و سریال عنوان کرد: طبیعتاً زبان نمایش و تصویر همیشه این را داشته و مردم دوست دارند قصه بشنوند، قصه ببینند و باور کنند. چه بسا که برخی قصه‌ها واقعی است مثل زندگی شهید شهریاری که پر فراز و نشیب بوده است و ما این قصه پر فراز و نشیب را از یک سال قبل از تولد شهید شهریاری در سال ۴۵ تا زمان شهادتش به تصویر می‌کشیم.

تبریزی اضافه کرد: ابزاری مثل فیلم و سریال به ما این امکان را می‌دهد که ابعاد دیگری از وجوه شخصیتی را نمایش دهیم شاید در قالب مستند بتوانیم برخی اتفاقات را روایت کنیم ولی در سریال به یک شخصیت جان می‌دهیم و ملموس‌تر می‌شود.

کارگردان صبح آخرین روز درباره ترور دانشمندان و توقف در صنعت و علم اظهار کرد: ترور امثال شهید شهریاری و فخری زاده شاید باعث سکته موقتی شود اما ما دانشمندانی داریم که همین الان در حال تدریس در دانشگاه‌ها هستند و راه را ادامه می‌دهند.

این سریال هر شب ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه بر روی آنتن شبکه دو سیما می رود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا