سریال بچه مهندس ۴ چند قسمت است؟ + خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران

در این مطلب، توضیحاتی درباره تعداد قسمت های سریال بچه مهندس ۴ به کارگردانی علی غفاری و همچنین بیوگرافی بازیگران این سریال تلویزیونی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. تصویربرداری سریال بچه مهندس ۴ به کارگردانی احمد کاوری و به تهیه‌ کنندگی سعید سعدی در تهران ادامه دارد!

در این مجموعه بازیگرانی مانند ثریا قاسمی ، فرهاد قائمیان ، عبدالرضا اکبری ، مهشید جوادی ، محمدرضا رهبری ، نسیم باقریان ، کریم قربانی ، عباس جمشیدی ‌فر و شیوا خسرومهر حضور دارند و به ‌زودی چند بازیگر جدید نیز به گروه اضافه خواهند شد.

سری چهارم این سریال در ۳۰ قسمت ساخته می ‌شود و مانند سری قبل، حسن وارسته به همراه یک گروه چند نفره کار نویسندگی را برعهده دارند. سریال بچه مهندس ۴ به تهیه‌کنندگی سعید سعدی و به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تهیه و تولید می ‌شود.

فصل اول سریال بچه مهندس در ۳۰ قسمت در ماه رمضان سال ۱۳۹۷ شمسی از شبکه دو صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد. همچنین پخش فصل دوم این مجموعه تلویزیونی نیز از دی ماه سال ۱۳۹۷ شمسی آغاز شد و در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ شمسی نیز به پایان رسید، و فصل سوم این سریال تلویزیونی در ماه رمضان سال ۱۳۹۹ شمسی پخش شد. آخرین قسمت این سریال ۳۶ قسمتی در  دوشنبه ۱۲ خرداد ۹۹ پخش شد.

از ابتدا قرار بود سریال بچه مهندس در سه فاز کودکی و نوجوانی و بزرگسالی ساخته شود، البته سه فصل ۱۵ قسمتی که در کل ۵۴ قسمت باشد. سریال بچه مهندس ۳ در ۳۶ قسمت برای شبکه دو صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تولید شد. تصویربرداری مجموعه تلویزیونی که تصویربرداری از نیمه تیر ماه سال ۱۳۹۸ شمسی آغاز شده بود و پس از ۸ ماه در ۲۶ اسفند ماه سال ۱۳۹۸ شمسی به پایان رسید. ساخت این تیزر بر عهده ی محمد واحد بوده است.

گفتنی است فصل اول «بچه مهندس» سال ۹۶ به کارگردانی علی غفاری، نویسندگی حسن وارسته و تهیه‌کنندگی سعید سعدی کلید خورد و در رمضان سال ۹۷ روی آنتن شبکه دو سیما رفت. این مجموعه، داستان یک پرورشگاه را با حضور کودکان به تصویر کشید و فصل دوم سریال با نوجوانی شخصیت اصلی روی آنتن رفت. فصل سوم «بچه مهندس» جوانی جواد جوادی با بازی روزبه حصاری را به تصویر کشید و همزمان با آغاز ماه رمضان ۹۹ در ۴۰ قسمت روی آنتن تلویزیون رفت.

درباره بازیگران این سریال تلویزیونی بد نیست بدانید فرهاد قائمیان ، کامران تفتی ، ثریا قاسمی ، روزبه حصاری ، سعید کریمی ، مهشید جوادی ، کاوه سماک‌ باشی ، فرناز رهنما ، حدیث چهره‌ پرداز ، خیام وقار کاشانی ، مهسا مهجور ، سارا شاهرودیان ، بهنام مومنی ، مهرزاد جعفری ، مانی رحمانی، امید ماهر ، نسیم باقریان ، یاسمن قلی‌ پور ، زهرا دباغیان ، سیدمهرداد ضیایی ، کریم اکبری‌ مبارکه ، عباس جمشیدی، فرید قبادی ، کریم قربانی ، اتابک نادری ، افشین نخعی ، سلمان فرخنده، فریده دریامج ، شیوا خسرومهر ، آرش نوذری ، احسان امانی ، احسان مهدی ، حسن اسدی و (با معرفی) محمود خسرومنش در فصل سوم بچه مهندس به ایفای نقش پرداخته‌ اند.

بیوگرافی بازیگران سریال بچه مهندس ۴

فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان ، بازیگر سینما و تلویزیون متولد سال ۱۳۴۴ شمسی در شهر اردبیل می باشد. فرهاد قائمیان در سال ۱۳۷۰ شمسی و با حضور فیلم سینمایی ” دمرل ” به کارگردانی یدالله صمدی ، اولین تجربه ی بازیگری حرفه ای خود را کسب کرد. وی تاکنون در فیلم ها و سریال‌ های زیادی به ایفای نقش پرداخته است. وی برنده جایزه ویژه بهترین بازیگر مرد جشنواره رسانه ای الغدیر در سال ۱۳۹۵شمسی بود.

کامران تفتی

کامران تفتی ، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، خواننده و همچنین مجری متولد ۱۹ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ شمسی در شهر تهران می باشد. جالب است بدانید کامران تفتی علاوه بر فعالیت در عرصه ی بازیگری در حوزه موسیقی نیز فعال است و علاوه بر تسلط بر نواختن چندین ساز موسیقی، به انتشار یک آلبوم موسیقی به نام ” عکس زمستونی تهران ” و چندین تک آهنگ دیگر نیز پرداخته است. وی برنده جایزه بهترین بازیگر مرد سال ۱۳۹۵ شمسی جشنواره سین مثل سریال برای بازی در سریال تلویزیونی ” آرام می گیریم ” به کارگردانی روح‌ الله سهرابی، به نویسندگی روح‌ الله سهرابی، سید مرتضی مصطفوی، فریدون فرهودی و فروغ فروهیده و به تهیه‌ کنندگی فرهاد گلی بوده است.

ثریا قاسمی

ثریا قاسمی ، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون متولد ۲۸ آذر ماه سال ۱۳۱۹ شمسی در شهر تهران می باشد. ثریا قاسمی در اوایل دهه ۴۰ شمسی با گویندگی رادیو کار حرفه‌ ای خود را آغاز کرد و سپس به تئاتر روی آورد. او در نمایش‌ هایی هم چون ” آنتیگون ” و ” از پشت شیشه‌ ها ” و همچنین ” آندورا ” به کارگردانی حمید سمندریان به روی صحنه رفت. ثریا قاسمی در سال ۱۳۹۵ شمسی و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به خاطر بازی در فیلم سینمایی ” ویلایی‌ ها ” به کارگردانی منیر قیدی، به نویسندگی منیر قیدی و ارسلان امیری و به تهیه‌ کنندگی سعید ملکان برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد!

روزبه حصاری در بچه مهندس ۴

روزبه حصاری

روزبه حصاری ، بازیگر تئاتر و تلویزیون ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۶۶ در شهر تهران می باشد. روزبه حصاری از سال ۱۳۸۸ شمسی و وقتی ۲۲ سن داشت، فعالیت مبتدی خود در عرصه بازیگری را با حضور در تئاتر آغاز کرد و اولین کار جدی وی نیز مربوط به نمایش ” بالاخره این زندگی مال کیه؟ ” به کارگردانی اشکان خیل نژاد می باشد. روزبه حصاری در سال های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ شمسی با نمایش های ” پیتزا جهان ” ، ” برداشت آزاد ” و همچنین ” مرگ در می زند ” جوایزی را در جشنواره تئاتر به خود اختصاص داد! وی در سال ۱۳۹۲ شمسی با حضور در سریال ” یادآوری ” شناخته شد.

مهشید جوادی

مهشید جوادی ، بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد سال ۱۳۷۴ شمسی در شهر ارومیه می باشد. مهشید جوادی با ایفای نقش جوانی ” مارال ” در سریال تلویزیونی ” آنام ” به تهیه‌ کنندگی اسماعیل عفیفه و به کارگردانی جواد افشار و به نویسندگی امیر عباس پیام اولین تجربه حرفه ای خود در عرصه ی بازیگری را به دست آورد و با این مجموعه نیزشناخته شد.

سریال بچه مهندس ۴
سریال بچه مهندس ۴

کاوه سماک‌ باشی

کاوه سماک‌ باشی ، بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد ۲۷ فروردین ماه سال ۱۳۵۹ شمسی در شهر تهران می باشد. او در آخرین فعالیت سینمایی خود در فیلم سینمایی ” اشنوگل ” به کارگردانی علی سلیمانی و هادی حاجتمند، به نویسندگی ابراهیم اصغری و مهدی محمدی و به تهیه‌ کنندگی ابراهیم اصغری به ایفای نقش پرداخت.

سریال بچه مهندس ۴
سریال بچه مهندس ۴

فرناز رهنما

فرناز رهنما ، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر متولد ۲۷ مهر ماه سال ۱۳۶۰ شمسی در شهر اصفهان می باشد. از جمله نقش های معروف فرناز رهنما می‌ توان به ایفای نقش در سریال تلویزیونی ” ساختمان پزشکان ” و همچنین فیلم سینمایی ” بعد از ظهر سگی سگی ” به کارگردانی مصطفی کیایی اشاره کرد.

سریال بچه مهندس ۴
سریال بچه مهندس ۴

حدیث چهره‌ پرداز

حدیث چهره پرداز ، بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد ۳۰ شهریور ماه سال ۱۳۶۶ شمسی می باشد. او فارغ التحصیل رشته ادبیات نمایشی است.

سریال بچه مهندس ۴
سریال بچه مهندس ۴

خیام وقار کاشانی

خیام وقار کاشانی ، بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد ۱ مرداد ماه سال ۱۳۶۰ شمسی در شهر کاشان می باشد. وی فعالیت در عرصه بازیگری را از دبیرستان و با تئاترهای دانش آموزشی آغاز کرد. خیام وقار کاشانی در سال ۱۳۷۶ شسمی و برای اولین بار بازیگری را در تئاتر مدرسه ی شهر کاشان تجربه نمود. خیام وقار کاشانی در سال ۱۳۸۶ شمسی و با بازی در یک ایپزود از سریال ” کارآگاهان ” برای اولین بار در مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفت و پس از اجرای چند تئاتر و حضور در فیلم های کوتاه در سال ۱۳۹۳ پا به عرصه سینما گذاشت.

مهسا مهجور

مهسا مهجور، بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد ۱۸ اسفند ماه سال ۱۳۵۳ در شهر تهران می باشد. او از شاگردهای گلاب آدینه و عضو گروه تئاتر ” مروارید ” می‌ باشد. وی فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم سینمایی ” رخساره ” آغاز کرد. مهسا مهجور در حال حاضر به تدریس در دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر مشغول است.

سریال بچه مهندس ۴
سریال بچه مهندس ۴

جدیدترین خبر از سریال بچه مهندس ۴

حسن وارسته ، نویسنده سریال بچه مهندس گفت: ” ترکیب گروه نویسنده‌ها تغییر کرده است و در فصل چهار سمیه تاجیک و فرید قبادی من را در نگارش همراهی می کنند. این روزها به صورت تمام وقت نگارش سیناپس و طرح کلی فصل چهار بچه مهندس را در دست دارم. فعلا به تنهایی قصه را در می آورم و بعدا اگر لازم شد نویسنده های دیگری به کار اضافه می کنیم. “

وارسته همچنین درباره اینکه پرش زمانی در قصه فصل جدید این سریال خواهیم دید؟ نیز گفت: ” اینها همه سورپرایزهای قصه ما است و نمی توانیم در این باره صحبت  کنیم و تلاشمان این است که قصه ای پرطراوت و با نشاط و دو سه گام جلوتر از فصل قبلی داشته باشیم و دوست نداریم که  عقب گرد داشته باشیم. در اصل می خواهیم یک کار پر انرژی جوان پسند با همان دغدغه های بچه مهندس های قبلی بروی آنتن ببریم. جوان نخبه، فضای دانشگاه، مطالبه های جوانان و مباحث اخلاقی و خانوادگی جزو داشته های ما برای این فصل از سریال است. “

حسن وارسته درباره قهرمان اصلی قصه این سریال نیز ادامه داد: ” بچه مهندس قصه ما جواد جوادی است و اگر کاراکترهای دیگری در کنار جواد هستند برای رسیدن او به هدف های بزرگتر خود از جمله اهداف اجتماعی شخصی و میهنی است. سعی مان بر این است با همان لحن قبلی که داشتیم این کار را انجام دهیم. “

حسن وارسته درباره وارسته درباره پیش ‌بینی برای شروع فیلمبرداری و تغییرات در ترکیب بازیگران و عوامل،‌ توضیح داد: ” شروع فیلمبرداری در حیطه اختیارات تهیه‌ کننده است، اما احتمالا پاییز بتوانیم فصل چهارم بچه‌ مهندس را شروع کنیم. درباره ترکیب بازیگران فصل چهارم این سریال تلویزیونی، باید بگویم نویسنده بر اساس درام و ضرورت شخصیت ‌ها کار را جلو می ‌برد. اگر کسی اضافه شود در قصه می‌آوریم و اگر کسی به ضرورت درام باید حذف شود نویسنده این کار را می‌ کند. یادمان نرود قصه، قصه بچه مهندس است. در فصل‌ های قبلی بازیگرانی داشتیم که دوست داشتند جواد را به اهداف خود برسانند.

قصه ما جواد جوادی است؛ هرکسی می ‌آید در جهت رشد و تعالی شخصیت ‌مان کمک می ‌کند. لازم هم باشد یکسری شخصیت ‌هایی وارد می‌ کنیم مانع رسیدن قهرمان داستان به هدف خود بشود. این بار یک جنس ضدقهرمان داریم که برایشان شخصیت و کاراکتر طراحی می ‌کنیم. اما درباره تغییر در ترکیب بازیگران این نکته لازم به یادآوری است که همیشه ترکیب تیم برنده را در همه جای دنیا حفظ می ‌کنند! این ترکیب شامل عوامل تولید ، تهیه‌ کننده ، کارگردان ، نویسنده و عوامل می‌ شود؛ سعی می ‌کنیم ترکیب تیم برنده حفظ شود. “

۴.۱ ۲۱ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
Hadis
Hadis
3 سال قبل

ممنونم بابت ساخت سریال زیبا و پرماجرا ی بچه مهندس خیلی خیلی انتظار دیدن فصل چهارم بچه مهندس رو دارم و ازتون میخام ان شاالله که ساخت این مجموعه به قسمت پایان رسید خواهش میکنم یک نتیجه ی درست رو برای همه ی شخصیت های داستان درست کنه منظورم اینه که سرنوشت و تکلیف همه یه اشخاص داستان بصورت کامل نشون داده بشه من خیلی از سریال هارو با فصل های زیادی دنبال کردم و وقت خودم رو گرفتم و هیچی هم از آخرین قسمت و سرنوشت اشخاص داستان مشخص نشده بود امیدوارم در فصل چهارم این سریال بهتر و… مطالعه بیشتر »

دکمه بازگشت به بالا